Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
de huidige ECU kan ook herschreven worden met een DP mapping. Is exact hetzelfde als vervangen voor een andere ECU.
Je moet wel even de TPS (laten) resetten bij het vervangen of herschrijven van je ECU. Kan ik ook voor je doen eventueel
Wat is TPS resetten?
 
TPS staat voor Throttle Position Sensor. Deze wordt door je ECU gemeten en bepaald de injectie hoeveelheid.
Als de TPS meting niet klopt weet de ECU ook niet exact de gasstand positie. Dan klopt je mengselverhouding dus ook niet.
 
en het mooiste is als je ook je Lambda sonde en exhaust valve uitschakeld. Dan heb je een andere motor die veel soepeler loopt in het onder en middengebied. Dus minder de koppeling erbij hoeven pakken bij laag toeren
Ik las net ergens dat als je de ECU vervangen hebt je drie keer je contact aan en uit moet zetten om de TPS te resetten bij de nieuwe modellen
 
Ik heb het HIER laten doen voor 135,- . Is de Ducati Performance mapping die hij geladen heeft
Ook de lambda en uitlaatklep kunnen loskoppelen zonder dat er foutmeldingen in de display verschijnen.
Een heel verschil met de standaard mapping
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het HIER laten doen voor 135,- . Is de Ducati Performance mapping die hij geladen heeft
Ook de lambda en uitlaatklep kunnen loskoppelen zonder dat er foutmeldingen in de display verschijnen.
Een heel verschil met de standaard mapping
Wat kost dat de tps resetten?
 
Hallo, zal me maar eens opnieuw voorstellen,
Als Duckati heb ik me zo'n 4 jaar geleden al eens aangemeld, m'n Monster 600 uit '97 heb ik nog steeds, alleen heb ik voor de lange afstandenen woon-werk een tijdje geleden een Pan European gekocht. (hebben we een ander forum voor )
duc.jpg
 
Ik heb een zadel hoesje liggen van granucci in het zwart en grijs carbon.
granucci monster - Google zoeken:

Maar dan zijn de kleuren andersom dus zit je op het zwarte.
Het nummer op het zadel is 595.1.026.1A.
Geen idee voor welk type monster het is


Iemand interesse?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt met het oude type Monster, volgens mij past dat op alle modellen van het oude type.
 
Vorige week heb ik mijn Monster 695 eens aan de lader gehangen. Nadat ie opgeladen was klapte ik de tank weer naar voren en merkte ik dat het erg lastig was om de tank te vergrendelen dmv het beugeltje. Het leek wel alsof er ineens minder (nagenoeg geen) ruimte was tussen het beugeltje en het contactslot. Het is uiteindelijk wel gelukt maar het beugeltje heeft wel wat in de lak van de tank gekrast vrees ik (zie je niks van als de tank vast zit gelukkig). Ik heb de tank wel vaker los gehad maar zo lastig als het nu ging heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Ik heb wel eens wat gelezen over kunststof Ducati-tanks die vervormen door benzine waar bio-ethanol aan toegevoegd is, zou dit zoiets kunnen zijn?

Het zou ook mogelijk moeten zijn om de tank bij het scharnierpunt wat meer naar voren of naar achteren te verschuiven, maar bij mij kon hij alleen nog maar naar voren helaas.
 
Dat komt door de alcohol (=ethanol) in de benzine. De ethanol verdampt boven een bepaalde temperatuur en vreet van binnenuit kunststof, metaal, rubber en aluminium aan. "Lekker" spul dus. Verder trekt het water aan. Water zakt door het hogere gewicht onder de benzine en vreet dan een metalen tankbodem aan.

Het beste kun je daarom benzines tanken die (nu nog) helemaal ethanol vrij zijn. Dan kom je uit op:

- BP Ultimate 98,
- Total Excellium 98,
- Esso/Mobil Energy Supreme+ 98,
- Shell V-Power 98,
- Firezone Competition 102.

Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 of RON 102) en zijn 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risico op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt.

Op de BP site kun je een bestandje vinden voor je TomTom waardoor je via "mijn plaatsen" makkelijk het dichtstbijzijnde BP tankstation vindt.
 
De Duc vandaag uit de winterslaap gehaald, starten en lopen!!! *O*
Na een paar knallen stond ie keurig stationair te stampen.

Ik reed al een paar weken op de Pan, wat is zo'n Monstertje dan heerlijk licht en wendbaar. :]
 
Dat komt door de alcohol (=ethanol) in de benzine. De ethanol verdampt boven een bepaalde temperatuur en vreet van binnenuit kunststof, metaal, rubber en aluminium aan. "Lekker" spul dus. Verder trekt het water aan. Water zakt door het hogere gewicht onder de benzine en vreet dan een metalen tankbodem aan.

Het beste kun je daarom benzines tanken die (nu nog) helemaal ethanol vrij zijn. Dan kom je uit op:

- BP Ultimate 98,
- Total Excellium 98,
- Esso/Mobil Energy Supreme+ 98,
- Shell V-Power 98,
- Firezone Competition 102.

Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 of RON 102) en zijn 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risico op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt.

Op de BP site kun je een bestandje vinden voor je TomTom waardoor je via "mijn plaatsen" makkelijk het dichtstbijzijnde BP tankstation vindt.


Wellicht beetje injectiereiniger er in, die schijnt het water aan te trekken en op te lossen op een juiste manier.
Google even op Wynn's injector +plus+ Cleaner.
 
Injectiereiniger is zinloos, want vervorming van de tank wordt niet door evt. water veroorzaakt, maar juist door ethanol. Daarom benzine tanken met zo min mogelijk toegevoegde ethanol (=alcohol).
 
Vorige week heb ik mijn Monster 695 eens aan de lader gehangen. Nadat ie opgeladen was klapte ik de tank weer naar voren en merkte ik dat het erg lastig was om de tank te vergrendelen dmv het beugeltje. Het leek wel alsof er ineens minder (nagenoeg geen) ruimte was tussen het beugeltje en het contactslot. Het is uiteindelijk wel gelukt maar het beugeltje heeft wel wat in de lak van de tank gekrast vrees ik (zie je niks van als de tank vast zit gelukkig). Ik heb de tank wel vaker los gehad maar zo lastig als het nu ging heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Ik heb wel eens wat gelezen over kunststof Ducati-tanks die vervormen door benzine waar bio-ethanol aan toegevoegd is, zou dit zoiets kunnen zijn?

Het zou ook mogelijk moeten zijn om de tank bij het scharnierpunt wat meer naar voren of naar achteren te verschuiven, maar bij mij kon hij alleen nog maar naar voren helaas.

Scharnier plaat eventueel iets uitvijlen, paar mm kun je dan nog winnen, maar zadel komt dan strakker op de tank.
Ik heb mijn tank in de winter leeg gehaald, pomp eruit en kleine ventilator erop. Helpt een beetje.
Daarna alleen premium benzine tanken
 
Scharnier plaat eventueel iets uitvijlen, paar mm kun je dan nog winnen, maar zadel komt dan strakker op de tank.
Ik heb mijn tank in de winter leeg gehaald, pomp eruit en kleine ventilator erop. Helpt een beetje.
Daarna alleen premium benzine tanken

Dat zal het dan worden inderdaad. Dit is de eerste winter dat de Duc een paar maanden niet gereden heeft. Had ik beter die tank kunnen leeghalen maar goed. Hoop dat het nog enigszins te fixen is door die scharnier wat aan te passen of misschien het contactslot naar voren?
 
Da's meer dan wat ik voor mijn M600 heb betaald...

Een gebruikte stalen tank zal denk ik wat minder duur zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik heb afgelopen vrijdag een S2R 800 gekocht, compleet met volledig termignoni van voor tot achter. Een super leuke machine! Bij de papieren en volledige oh boekjes zit een vermogensuitdraai van Biggelaar + dat de ECU is aangepast.

Heeft een Power Commander III nog zin in deze situatie?

Heeft iemand daarnaast ervaring met het installeren van een TomTom rider op een Monster van rond 2005?
 
Hallo allen,

Ik heb afgelopen vrijdag een S2R 800 gekocht, compleet met volledig termignoni van voor tot achter. Een super leuke machine! Bij de papieren en volledige oh boekjes zit een vermogensuitdraai van Biggelaar + dat de ECU is aangepast.

Heeft een Power Commander III nog zin in deze situatie?

Heeft iemand daarnaast ervaring met het installeren van een TomTom rider op een Monster van rond 2005?

Als hij bij den biggelaar is afgesteld is het weg gegooid geld om er een powercommander op te zetten ( is het eigenlijk altijd alleen als er geen andere mogelijkheid is koop je zo’n ding)
 
Ik heb afgelopen vrijdag een S2R 800 gekocht, compleet met volledig termignoni van voor tot achter. Een super leuke machine! . . . / . . .

Heeft iemand daarnaast ervaring met het installeren van een TomTom rider op een Monster van rond 2005?

Welkom, ja super leuke, goed sturende machine! Ik heb de mijne (2005) sinds aug. 2016. Ben er ook zeer blij mee.
Ik heb er een TomTom Rider 410 op zitten. Heb daarvoor een (duur) beugeltje van GiVi gemonteerd, de STTR40SM.

Zie dat deze nu nog slechts € 27 kost bij Louis.eu. Er zit een duidelijke handleiding bij, net als rvs bouten om 'm te monteren. Die heb ik vervangen door soortgelijke gegalvaniseerde inbusbouten, omdat rvs en aluminium op elkaar invreten. Let ook op dat je ze met max. 20Nm vastdraait (voor je eigen veiligheid, n.l. lastig als je opeens een los stuur in je handen hebt op de snelweg :N), zie onderhoudsboek vd S2R800.

De electriciteit heb ik afgetapt van het stadslicht in de koplamp. Daardoor hoef je niet in de kabelboom te knippen. Gewoon het draadje vd TomTom van achter de koplamp intrekken, aansluiten met een geïsoleerd tweeling stekkertje en klaar.

Heb je een foto van jouw S2R800?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan