Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou iig de hele set vervangen,heb zelf een alu-tandwiel met een stalen krans.
 
Hi, ik meld me even af voor dit deel van het forum helaas:

van een trotste Ducati-bezitter naar een motorloze thuiszitter ;(

Vorkpoten afgebroken en alles inclusief blok en frame krom. Dat wordt sparen deze winter.

Ride safe.

https://www.at5.nl/artikelen/185858/motor-en-auto-botsen-in-amsterdamse-bos

436565.w1024.r16-9.380f0c8.q90.jpg
 
Dat was dan een heel slecht exemplaar , ik heb al 12 jaar een alu tandwiel en dat ie nog goed ( km of 40000)
Tandwielen slijten niet, kettingen slijten.
Hele set vervangen, veel geld uitgeven aan de ketting.

En hierboven: sterkte.
 
Laatst bewerkt:
Tandwielen slijten niet, kettingen slijten.
Hele set vervangen, veel geld uitgeven aan de ketting.

En hierboven: sterkte.

Als tandwielen niet slijten ( wat onzin is heb wel eens tandwielen gezien die eruit zien als haaientanden )
Waarom zou je dan de hele set vervangen
Misschien zit er op die plat gereden monster nog wel een goed setje voor weinig
 
Beste,

Ongeveer 10000km Geleden is er een nieuwe ketting set op mijn Monster S2R 800 gekomen.
Alleen is er toen aan aluminium tandwiel op gekomen en dit is nu versleten, ketting en klein tandwiel zijn nog goed.
Wat is nu verstandig nog een alu tandwiel kopen? dit wordt dat een los tandkrans en adapter.

Of voor een staal tandwiel gaan? en deze ook gebruiken als er een nieuwe ketting op komt?

Mvg

Martijn

Altijd alles vervangen,de set is op elkaar ingelopen,ga je maar een gedeelte vervangen
dan slijt dat veel sneller dan normaal.
 
Hi, ik meld me even af voor dit deel van het forum helaas:

van een trotste Ducati-bezitter naar een motorloze thuiszitter ;(

Vorkpoten afgebroken en alles inclusief blok en frame krom. Dat wordt sparen deze winter.

Ride safe.


Hee man, sterkte, goed klote! Gelukkig ben je (redelijk)ongedeerd!
Schade aan motor is slechts materiële schade, na wat sparen is je bike te vervangen!

Sterkte!!
 
Laatst bewerkt:
Misschien hier in het ander monster topic ook eens posten;
Niemand opzoek of interesse in een Hyperpro voor de 696/1100?
Nieuwstaat ;slechts een paar maand en 2000 tal km gemonteerd gezeten wegens verkoop motor.
Ik had deze eerst overgenomen voor op mijn 796abs maar pastte helaas niet en ben dan maar voor Ohlins gegaan :$


360.jpg


360.jpg



pm gerust bij interesse.
 
Beste Monster liefhebbers,

ik zit eraan te denken om een carbon achterspatbord te plaatsen strak boven het achterwiel. De meeste Monsters hebben dat al af-fabriek, mijn S2R echter niet.

Nou heb ik al diverse malen carbon onderdelen in mijn hand gehad en het valt mij iedere keer op dat kwaliteit en prijs zeer kunnen verschillen.

Wie weet een leverancier die goede kwaliteit levert voor een redelijke prijs?
 
Mannen, vraagje:

Heeft iemand ervaring met wat het verschil is als je je vering van je Monster vervangt. Ik heb op mijn 1000ie nog steeds de standaard veren zitten en ik vroeg mij af of het veel zou uitmaken als ik voor en/of achter Öhlins veren zou zetten. Soms 'bounched' mijn monster in de bochten, alsof er niet goed gedempt wordt. En dat maakt het niet eenvoudig om soepel te rijden. Ik heb geen idee of dat aan de achterveer, de voorveren of beide ligt.

Vandaar mijn vraag: Is de upgrade naar andere veren aan te raden en Is het verschil goed te merken de bochten?
 
Mannen, vraagje:

Heeft iemand ervaring met wat het verschil is als je je vering van je Monster vervangt. Ik heb op mijn 1000ie nog steeds de standaard veren zitten en ik vroeg mij af of het veel zou uitmaken als ik voor en/of achter Öhlins veren zou zetten. Soms 'bounched' mijn monster in de bochten, alsof er niet goed gedempt wordt. En dat maakt het niet eenvoudig om soepel te rijden. Ik heb geen idee of dat aan de achterveer, de voorveren of beide ligt.

Vandaar mijn vraag: Is de upgrade naar andere veren aan te raden en Is het verschil goed te merken de bochten?

Ik vermoed dat als je voor en achter een nieuw setje Ohlins, hyperpro of wat dan ook voor vering monteert dat je dat wel goed gaat merken. Ik kan de vering van mijn supersport handmatig stugger of slapper zetten. Dat verschil is al enorm voelbaar en inderdaad bij een te slappe afstelling rijdt de motor niet lekker.

Al eens op een andere monster 1000 gereden van hetzelfde jaartal, wellicht kan je hier dan de vergelijking mee maken?
Wellicht kan het reviseren van je vering ook nog iets uitmaken? Heb mij laten vertellen dat er flink wat verschillende soorten olie zijn wat al verschil zou moeten maken.

Natuurlijk als je de voorpoten helemaal uit elkaar heb kan je ook kiezen voor nieuwe vering, net hoeveel je er aan uit wilt geven natuurlijk.
Heb hier een 620ie uit '04 staan en daar is de vering behoorlijk stug. van bouncen absoluut geen last.
 
Even een vraag. Ik vond tussen de cilinders van mijn S2R800 een hard zwart rubberen schijfje. Afmetingen: 17mm diameter, 6mm hoogte.
Via de onderdelencatalogus heb ik gezocht op "rubber". Dan komt onderdeel 300160 "rubber cap" in aanmerking. Ik heb echter met de looplamp naar de horizontale cilinder gekeken. Die 2 rubbers zitten gewoon op hun plek.

Iemand nog een idee waar dat schijfje vandaan kan komen?
 
Volgens mij zijn ze bedoeld als resonatiedemper,zitten geklemd tussen de koelribben.Als ze hard worden komen ze er soms tussenuit.
Niets om je zorgen over te maken:)
 
Allen,

Weet iemand hier of de uitlaatdemper van een Monster 620 zo op een 695 past?

Bij voorbaat dank,
:)
 
Als tandwielen niet slijten ( wat onzin is heb wel eens tandwielen gezien die eruit zien als haaientanden )
Waarom zou je dan de hele set vervangen
Misschien zit er op die plat gereden monster nog wel een goed setje voor weinig
Even geleden, maar een versleten tandwiel is enkel versleten doordat het opgevreten is door een versleten ketting.
Hele zooi slijt op elkaar in, vandaar ook samen te vervangen, maar in wezen is het de ketting die rekt.
 
Ik wil ergens deze winter een Monster 821 gaan kopen.
Maar heb nog nooit de Termignoni Racing uitlaat gehoord, die daarbij wordt aangeboden.
Iemand een idee waar ik die zou kunnen horen, liefst in de regio Eindhoven?

Aangezien ik nog nieuw ben in het motorrijden sta ik ook open voor adviezen omtrent niet legale uitlaten.
Hoe wordt hier mee omgegaan? Wordt hier regelmatig op gecontroleerd of valt dat mee?
 
Ga eens langs bij Ducati dealer Moto Puro in Nuenen. Misschien dat ze een racing Termignoni op een Monster 821 kunnen schuiven?!

T.a.v. niet legale uitlaten:
  • denk aan je eigen oren, gebruik oorpluggen. Gehoorbeschadiging is niet te herstellen en dan kan je snel langs bij "Beter Horen" en "wordt het apparaat helemaal aan uw situatie aangepast meneer hehe" O-)
  • in de jaren '70 reden er veel Japanse motorfietsen rond met illegale uitlaatpijpen. Politie was daar zeer gebrand op en bij controle kreeg je een boete en werd de pijp in beslag genomen -O-. Ook was je vaak je motor een paar dagen kwijt, moest er een originele uitlaat opgetrommeld worden, etc. Vandaar dat dit soort motoren weer snel uit het straatbeeld verdwenen.
  • meer geluid is niet automatisch meer snelheid 8)7, hoogstens meer overlast. Overlast is slechts voor het "maatschappelijk draagvlak" tav motoren.
 
  • Leuk
Waarderingen: hehe
Moto Puro had ik al ontdekt, heel geschikte lui, helaas hebben ze even geen Monster 821 met Termignoni meer staan.
Maar volgens mij heb ik al een andere dealer gevonden waar ik kan gaan luisteren.

Ben het helemaal eens met wat je schrijft en dat is ook precies de reden dat ik de uitlaat eerst wil horen voor ik het koop.
Ik had afgelopen week een BMW R NineT gehuurd met gewoon de standaard (Akropovic) uitlaat er op.
Die vond ik te luid, voel ik me ongemakkelijk naar voorbijgangers waar ik langs rijd en op lange stukken ook irritant voor mijzelf.
Aan de andere kant is geluid wel onderdeel van de beleving, ik zou nu geen elektrische motor willen.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog een mooie M620IE Dark uit 2005 met maar 26800 km zoeken met ingekorte achterkant en veel carbon ?
Hij staat te koop voor €3250


Mooie bike!
Heb mijn 620 laten chiptunen om beter met de Termi's te kunnen ademen.
Was via markplaats een vent die dit regelt voor 110,-
Scheelt zeker wel. Zeker bij het doortrekken merk ik dat ie doorloopt in toeren
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen periode aan de klus geweest met de Ducati M620ie om hem langzaam wat knapper te krijgen. Motor is inmiddels 14 jaar oud en begint her en der wat lelijk/roestig/oud te worden.

Lekker veel foto's want dat is leuk

Oude uitlaat beugels, hadden wel een flinke behandeling nodig
camphoto_684387517.JPG

Nieuwe situatie, toch een stuk beter ipv dat grote grijze gebied rondom de uitlaat.
08EBC6D9-91DE-44D8-9388-BA15188B9498.JPG 181E8407-D3E2-49F7-94FA-18A2EEC8B39E.JPG

Handvat verwarming, had op hier op forum ergens een topic gezien waar ze zeer te spreken waren over deze verwarming. Ook maar gekocht voor die hele 12 euro. Simpel in te bouwen en geeft goede warmte af. Heeft nog wel wat finetuning nodig wat betreft gasslag. Er lijkt geen ''stop'' op te zitten dus als je je best doet kan je hem als het ware terugduwen.
267EC2BE-C19F-4070-8CC6-13BF6CB5D3FA.JPG 90C3DAE7-AFB7-4B05-8B86-D77AB31963B2.JPG

Navigatie ingebouwd, aangesloten op het achterlicht en loopt netjes via een zekering. Hiervoor het stadslicht lampje gebruikt gezien ik er toch een nieuwe koplamp in heb zitten. En tweede foto zie je alle spaghetti:
IMG_6060.JPG 9AEC96A0-A3BC-42EB-84AE-26B949DEDDC0.JPG

En dan vanavond deze koplamp aansluiten. Ik had de koplamp al een tijdje in gebruik maar nu een knappe behuizing voor gekocht.
Screenshot 2018-11-05 at 09.39.56.png

Dat geeft dus zoveel licht:
IMG-20170824-WA0024.jpeg


Verder op de planning nog iets van een Fatbar, gezien het chrome lelijk begint te worden van het huidige stuur. En dan nog iets van rempot deksels gezien deze ook iets van corrosie hebben. Dit is gelukkig alleen aan de buitenkant.

De motor is eigelijk van vrouwvriendin, maar klussen is leuk.
Groetjess:]
IMG_3675.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan