Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een 900 is het beste 😁, 600 heeft nog wel eens last gehad van een kantelende zuiger van de liggende cilinder en is wel erg tam
De 620 is een stuk beter
Een 900 is bullet proof
Geloof dat er tegenwoordig niet zoveel prijs verschil meer is
 
Ah oke. Wat ik op marktplaats tegenkwam zat geen verschil in qua prijs. De 900 vind ik zo op het eerste oog ook wat aantrekkelijker qua looks, dus dan ga ik eens op zoek naar een mooie rooie *D
 
Thanks allebei. Dus vooral een kwestie van onderhoud goed bijhouden als ik het goed begrijp.
Dan nog iets, een collega van mijn vader gaf aan dat een 900 beter is dan een 600 omdat 'de motor van de 600 niet goed is' of iets in die trant. Daar kan ik natuurlijk weinig mee. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zaterdag ook even bij de dichtstbijzijnde dealer kijken of ze een 600 of 900 hebben staan. Kan ik even zien hoe het zit.

Zelf geen ervaring met een Monster - ik ben een Aprilia rijder - maar ik zou - gekeken naar de adviezen - zeker naar een 900 gaan kijken en de 600 lekker vergeten. Een blok met veel koppel rijdt op straat zo ontzettend lekker. Wellicht gedurende je 35kw periode nog niet direct, maar als je straks 'vol' mag kun je dat lekker op je mooie Monster 900 blijven doen 😊
 
Let er even op of je met carbs of met injectie wil rijden. De 600 sprak mij ook niet zo aan, de 620IE (injectie) wel. 900 destijds niet gereden omdat deze er niet was, en ik verkocht was na de rit op de 620. mocht je veel bij lagere temperaturen rijden heb ik begrepen dat de injectie betrouwbaarder is ivm bevriezende carbs bij de carburateur modellen.

Mijn 620 was begrenst op het gas (kon niet de volledige uitslag maken met de gashendel) maar hierdoor had ik wel nog lekker koppel*D

Afhankelijk van waar je woont zou ik eens gaan kijken bij een dealer met een goede Ducati reputatie, denkt dat hier wel genoeg mensen zitten die er wat kunnen noemen. Ik heb enkel ervaring met Biggelaar uit Oisterwijk.

Succes met de zoektocht! benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
 
Mijn 600 was inderdaad onrijdbaar onder de 10°C, schijnt echter wel gewoon op te lossen te zijn.
 
Zeker voor de 900(i.e.) gaan, heerlijke motor! Heb er ook geen gezeik mee gehad in twee jaar tijd.
Nog niet zo lang geleden in een ander topic:
Ik heb als eerste motor een Monster 900ie gekocht. Als je één van de laatste bouwjaren koopt heb je een uitontwikkeld en sterk blok. Qua onderhoud kon ik veel zelf doen, wat ik niet kon (kleppen stellen+riemen) heb ik laten doen voor ongeveer €450.
Heb op de mijne twee jaar gereden, bijna 30k erbij gezet en verkocht omdat ik mijn oog op de Street Triple had laten vallen.
 
Bedankt voor de tips wederom!

Let er even op of je met carbs of met injectie wil rijden. De 600 sprak mij ook niet zo aan, de 620IE (injectie) wel. 900 destijds niet gereden omdat deze er niet was, en ik verkocht was na de rit op de 620. mocht je veel bij lagere temperaturen rijden heb ik begrepen dat de injectie betrouwbaarder is ivm bevriezende carbs bij de carburateur modellen.
Zolang het niet vriest of regent ben ik wel van plan ook gewoon de motor te pakken naar werk/school, dus zal waarschijnlijk ook wel wat lagere temperaturen te verdragen krijgen.

Afhankelijk van waar je woont zou ik eens gaan kijken bij een dealer met een goede Ducati reputatie, denkt dat hier wel genoeg mensen zitten die er wat kunnen noemen. Ik heb enkel ervaring met Biggelaar uit Oisterwijk.
Enige wat bij mij enigszins in de buurt zit is HMI Italiaanse Motoren. Kom uit Groningen, maar een stukje rijden vind ik geen probleem als het de moeite waard is. Ik wil sowieso even bij HMI kijken of ze wat hebben staan zodat ik er even op kan zitten.
 
Als je voor een injectiemodel gaat, dan is de S2R800 zeker een aanrader. Blok is bullit proof en wordt nog steeds gebruikt in de Scrambler.
De 2 hoge uitlaatpijpen en eenzijdige (lichtere) achterbrug vind ik mooier dan de 2 "kanons lopen" (uitlaten) op de 900. Dat ziet er n.m.m. wat gedateerd uit.

Er staat een mooie S2R800 bij Moto Stretta in Zwolle met nog geen 20k op de teller, zie
https://www.motostretta.com/shop/occasions/ducati-monster-s2r-800/
Daar kun je heel wat jaren :]plezier van hebben.
 
Als je voor een injectiemodel gaat, dan is de S2R800 zeker een aanrader. Blok is bullit proof en wordt nog steeds gebruikt in de Scrambler.
De 2 hoge uitlaatpijpen en eenzijdige (lichtere) achterbrug vind ik mooier dan de 2 "kanons lopen" (uitlaten) op de 900. Dat ziet er n.m.m. wat gedateerd uit.

Er staat een mooie S2R800 bij Moto Stretta in Zwolle met nog geen 20k op de teller, zie
https://www.motostretta.com/shop/occasions/ducati-monster-s2r-800/
Daar kun je heel wat jaren :]plezier van hebben.
Hier nog 1 met nog minder km,s,
http://www.rosmotoren.nl/voorraad/
 
De 2 hoge uitlaatpijpen en eenzijdige (lichtere) achterbrug vind ik mooier dan de 2 "kanons lopen" (uitlaten) op de 900. Dat ziet er n.m.m. wat gedateerd uit.

2 hoge uitlaten op een 620/900 vind ik er juist dik uit zien! (1 aan elke kant van t kontje). De standaard pijpjes zijn ook niet mijn smaak.

OT:
Als je budget het toelaat zou ik toch rond de 3k proberen te kijken, rond die prijs kan je hele nette 600/620/900 monsters kopen! Iets meer uitgeven aan een nette goede motor doe ik zelf liever dan puur op budget kijken en dan maar een motor in mindere staat kopen. Daarbij zijn de monsters redelijk waarde vast geworden merk ik de afgelopen jaren.
Natuurlijk kan ik niet op je bankrekening kijken, maar dit is wat ik door de jaren heen heb geleerd met het kopen van scooters, auto's en motoren.
 
40-50k is geen probleem, mits de beurten zijn uitgevoerd en daarom is de onderhoudshistorie belangrijk:
  • onderhoudsboekje afgestempeld voor de uitgevoerde beurten,
  • rekeningen vh onderhoud,
  • en vergeet de sleutelset met de rode sleutel niet. Er is n.l. een startonderbreker gemonteerd. Als je een sleutel zou verliezen heb je de rode sleutel nodig om een nieuwe sleutel te programmeren.
Dit weekend gaat mijn S2R800 (2005) naar 70k. Motor heeft in die 14 jaar 2 pechgevallen gehad: krukas-sensor (Bosch) en kapotte stator (Kokusan).
Beide simpele reparaties. Belangrijk: motor verbruikt geen olie!!

Ja, eens met Ruud-je, probeer iets meer uit te geven voor een net/goed onderhouden exemplaar. Volgens mij zijn de 620/900, maar ook S2R800, kortom de serie met het eerste frame, de klassiekers van de toekomst. Daarom zijn ze nu al behoorlijk waardevast.
 
Vanmorgen even op een 600 gezeten, want ze hadden geen 900 staan. Zat er alleen niet echt lekker op. Ik kreeg mijn voeten amper op de voetsteunen en kreeg hem ook bijna niet onder het koppeling 'pedaal'.

Zal nog wel een keer op een 900 gaan zitten en ook proefrijden als ik mijn rijbewijs heb. Misschien dat het dan wel wat meevalt.
 
Op mijn Monster is zowel het koppelingspedaal, als het rempedaal in hoogte verstelbaar. Waarschijnlijk ook op de andere modellen.

Verder is ook de hoogte van de achterkant vd motor instelbaar en zelfs de hoek die de voorvork maakt t.o.v. het frame. Je kan daarmee de vork "steiler" zetten voor nog flitsender stuurwerk (wordt dan wel wat nerveuser). Heb ik trouwens niet gedaan, want standaardinstelling bevalt prima.
 
Vanmorgen even op een 600 gezeten, want ze hadden geen 900 staan. Zat er alleen niet echt lekker op. Ik kreeg mijn voeten amper op de voetsteunen en kreeg hem ook bijna niet onder het koppeling 'pedaal'.

Zal nog wel een keer op een 900 gaan zitten en ook proefrijden als ik mijn rijbewijs heb. Misschien dat het dan wel wat meevalt.
600 kan je beter niet aan beginnen is een futloos ding,de 750 of nog beter de 900 rijden veel beter.
 
Op mijn Monster is zowel het koppelingspedaal, als het rempedaal in hoogte verstelbaar. Waarschijnlijk ook op de andere modellen.

Verder is ook de hoogte van de achterkant vd motor instelbaar en zelfs de hoek die de voorvork maakt t.o.v. het frame. Je kan daarmee de vork "steiler" zetten voor nog flitsender stuurwerk (wordt dan wel wat nerveuser). Heb ik trouwens niet gedaan, want standaardinstelling bevalt prima.
Oh oke. Zal ik daar de volgende keer eens op letten. Als de achterkant omhoog kan en/of de pedalen naar beneden pas ik er misschien wel op :+
 
600 kan je beter niet aan beginnen is een futloos ding,de 750 of nog beter de 900 rijden veel beter.
Mijn 620 is alles behalve een futloos ding hoor. De vol-vermogen Yamaha XJ6 van de rijschool vond ik geen bal aan, mijn 620 terug naar huis na de rijles was destijds een verademing :9 (van A2 naar A).

Daarbij is het een 1e motor, te veel van t goede is ook niet heel handig als je het rijden nog moet leren (en dat doe je pas als je het roze pasje al hebt :+ )
 
Mijn 620 is alles behalve een futloos ding hoor. De vol-vermogen Yamaha XJ6 van de rijschool vond ik geen bal aan, mijn 620 terug naar huis na de rijles was destijds een verademing :9 (van A2 naar A).

Daarbij is het een 1e motor, te veel van t goede is ook niet heel handig als je het rijden nog moet leren (en dat doe je pas als je het roze pasje al hebt :+ )
De 620 is niet te vergelijken met de 600.
Al zijn het beide meisjes Ducati,s
:Y
 
1394414


KM-stand gisteren van mijn S2R800. Waarschijnlijk dit weekend de 70k!
 
Mijn S2R 800 staat inmiddels bij Lemar motoren in Venray te koop.

Bijzondere kleur: Tangerine Red (is oranje) en origineel door Ducati op de markt gebracht. De S2R heeft electronische injectie en de ECU is op deze uitlaten afgestemd.

1396099


Heeft hoge Termignoni uitlaten aan weerszijde van het zitje.

Heb twee weken geleden een andere Duc aangeschaft:

1396101


Heb nu de Hyperstrada 821
 
600 kan je beter niet aan beginnen is een futloos ding,de 750 of nog beter de 900 rijden veel beter.
Onzin, er zijn motoren die harder de bocht uit trekken en sneller optrekken, met een 600 moet je gewoon niet te veel remmen en de gang er gewoon inhouden.
Een ideale snelwegmotor zal een Monster nooit worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan