Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die van mij komt ook van Biggelaar, loopt super!

Accu zit onder de tank, de TomTom is vrij makkelijk aan te sluiten, het laadsnoertje voor de druppellader heb ik laatst ook onder de tank gepriegeld.
Je kunt de voeding nog via een schakelrelais laten lopen die dan bv via het stadslicht schakelt, als de motor stilstaat heb je tenminste geen spanning op de navi-houder staan.
 
Hey hallo,

Peter hier, volgens de jaartelling 45 jaar daar is dan alles ook wel mee gezegd ;)
Ik kom van een Versys 1000 af maar sinds afgelopen zaterdag mag ik me een zeer trotse eigenaar noemen van een vrijwel originele Monster S4R. Het beest is in 2008 gebouwd en is in een topstaat.
Qua technische motorenkennis (auto) zit het wel goed, ben gediplomeerd monteur en al jaren in deze branche werkzaam. Maar de Ducati is me niet bekend. Ik hoop hier dan ook veel info te vinden. Op voorhand alvast sorry voor de in jullie ogen te simpele vraag 8)7...dan hebben we dat maar vast gehad.

Cya,

Peter
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen.
We hebben zaterdag een Monster 696, uit 2008 en 27K gelopen, bekeken voor de wederhelft. Schitterend apparaat :)

Ik ben benieuwd of er naast de reguliere zaken nog bepaalde typische monster-dingen of kwaaltjes zijn waar ik rekening mee moet houden?
Heb zelf een hypermotard 1100 gehad en heb kwa betrouwbaarheid nooit iets te klagen gehad, behalve dat italianen nog wel eens slecht willen starten, zo ook mijn 848 en mijn aprilia's maar dat noemen we karakter in vaktermen toch? :') :X

Ik hoor graag of er zaken zijn, en zoniet dan hoop ik hier snel een foto te kunnen posten van de nieuwe aanwinst!
 
Het rijdt fantastisch en stuurt als een scheermes, houdt er rekening mee dat je wederhelft vooral op een bochtig weggetje jou zoek rijdt. :]
Startproblemen heb ik nooit gehad met m'n Monster, zolang de accu vol is start ie gelijk. (oude M600)
Wel is er een reeks van de injectieversies geweest die inderdaad startproblemen hadden, dat wast een storing in de tellerunit, de snelheidsmeter doet het dan niet en de motor wil soms ook niet starten.
 
Oke klinkt goed :)

houdt er rekening mee dat je wederhelft vooral op een bochtig weggetje jou zoek rijdt. :]
Die kans acht ik gering :+

Nadeel is ook dat ze de motor terug moet laten voeren ivm rijbewijs, ze weigert pertinent om op te gaan voor vol-A rijbewijs.
Niet eigenwijs verder :Y
 
@350-v-twin, ik las dat jij een digitale versie hebt van een werkplaatshandboek van de S2R 800. Ik kan je alleen geen bericht sturen, kan je deze met me delen? Thanks alvast!
Ik heb een keer een werkplaatshandboek (wphb) gedownload. Ik kan het je toesturen, maar dan moet je ff jouw email adres toesturen per persoonlijk bericht.

In het wphb het electrisch schema, maar ook afbeeldingen waar de kabels lopen op het frame.

@350-v-twin, ik las dat jij een digitale versie hebt van een werkplaatshandboek van de S2R 800. Ik kan je alleen geen bericht sturen, kan je deze met me delen? Thanks alvast!
 
Is het bij een Monster 695 (of 600/620, zal wel niet veel verschil maken) noodzakelijk om de olie eruit te laten lopen om de koppelingsplaten te inspecteren/te vervangen?
 
@euroide, Onderdelencatalous is gelukt, werkplaatshandboek niet, want is te groot voor deze server. Ik heb je privé bericht gestuurd met 2 alternatieven.

Super super! Ik heb ze ontvangen, enorm bedankt!!

En hieronder de foto's! Enorm blij, rijd lekker nors en heeft een karaktertje. Tis nog wel even wennen om rotondes te rijden of in de eerste versnelling.

1381299
1381300
 
Mooi ding!

Grote bestanden versturen kan ook met We Transfer

Thanks, de motor is volgensmij geheel standaard afgezien van het uitlaat systeem en de ECU, deze is door Biggelaar volledig ge-remapt. De DB-killers zitten er nog wel in, kan het kwaad deze er uit te halen als de ECU is aangepast? Dat het mengsel dan te arm wordt en de motor heter? Tis toch een luchtgekoeld blok.
 
Thanks, de motor is volgens mij geheel standaard afgezien van het uitlaat systeem en de ECU, deze is door Biggelaar volledig ge-remapt. De DB-killers zitten er nog wel in, kan het kwaad deze er uit te halen als de ECU is aangepast? Dat het mengsel dan te arm wordt en de motor heter? Tis toch een luchtgekoeld blok.

Ja, mooie bike!! Idd de cat. is er tussenuit (net als bij mij) en er zijn andere dempers gemonteerd. Ik heb Gianelli's die erg op de originelen lijken. DB killers waren eruit toen ik de brommert kocht, waren nog nieuw en ik heb ze er toch maar snel ingezet. Let trouwens op: als je ooit naar Duitsland gaat, éérst je DB killers monteren.

Vandaag nog een lekker stukje :] Héérlijke fiets, al begin ik na een dikke 100km wel mijn achterste te voelen :Y

Mocht je nog van plan zijn om een TomTom te monteren, laat maar weten, dan leg ik uit hoe ik dat op simpele wijze gedaan heb. Heb onlangs ook nog een USB aansluiting in het cockpitje verstopt. Lijkt origineel 8-)
 
M’n 600 is ook door Biggelaar afgesteld, loopt erg mooi.
Zelf laat k de dB-killers er gewoon in zitten, klinkt lekker genoeg zo.
 
Voor een tandwiel met één tandje kleiner monteren en dan gaan die rotondes in de tweede versnelling prima. Merk je verder niet veel van.

Ik vind dit ook wel interessant maar als je dit doet, moet er dan ook nog een schakel tussen je ketting uit vanwege de speling of merk je daar weinig van? 🤔
 
In het begin moest ik ook even wennen aan de versnellingen, na een tijde ben je er echt wel aan gewend.
Ketting en tandwielen vervang je overigens altijd gelijktijdig i.v.m. gelijkmatige slijtage van die onderdelen.
 
Gisteren het m'n Monstertje weer opgehaald, de koppeling doet het weer, nieuwe vloeistof voor de rem en koppeling, verse olie, enz.
Inderdaad, in de 2e gaat een rotonde wat sneller dan met de Pan.
Het heeft denk ik ook te maken met het karakter van een tweecilinder in vergelijking met een viercilinder die gewoon wat "gladder" rijdt.
 
Ik vind dit ook wel interessant maar als je dit doet, moet er dan ook nog een schakel tussen je ketting uit vanwege de speling of merk je daar weinig van? 🤔

Hoeft geen schakel tussen de ketting uit, dan wordt ie te kort. Heb ik geprobeerd toen ik er een nieuwe ketting op gelegd heb (samen met de tandwielen).

Het iets meer ruimte kan prima met de kettingspanner(s) opgevangen worden.

Rotonde is na de tandwiel wissel gewoon in 2e versnelling te nemen.
 
Heren,
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren op een monster uit de 696 serie van 2008 a 2009 ongeveer. Zijn er buiten de riemen om nog speciale dingen om op te letten? En riemen moeten vervangen worden bij 24k km toch?

Ik heb eventueel 1 op het oog waar de riemen zijn vervangen in 2015, maar sindsdien maar 3k km gereden. Beter dan gewoon de riemen te vervangen neem ik aan?
 
Mijn dealer rekent € 80 voor 2 riemen, excl. arbeid/BTW. Voor die pakweg € 120 zou ik dus geen risico lopen, gewoon vervangen.
Beetje monteur zet die 2 riempjes er in een half uur op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan