Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Zo, ik heb de motor weer klaar en alles ingepakt. Morgen maar eens kijken hoe groot de deuk in mijn zelfvertrouwen is na mijn crash van 2 weken terug...
 
Terugkomend op mijn vorige post: de deuk is groter dan ik dacht! :X

Minder😒,ik had na mijn highsider,met sleutelbeen breuk,enkele jaren nodig om weer lekker en zonder nare gedachten te rijden😠
Ik hoop dat jij er veel korter last van hebt,succes🙂
 
Jammer. Oefening baart kunst.

Dat gaat niet altijd op.
Als je heel duidelijk de oorzaak weet ,is bij mij de impact veel kleiner.
Vorig jaar nog een onschuldig schuivertjes zonder letsel gemaakt,wat materiele schade,maar 0.0 invloed op mijn zelfvertrouwen.🙂 (met slicks op een klam circuit zolder= kudt grip😡)
Maar de highsider van 2011 zonder tastbare oorzaak en letsel bleef mij veel langer bij,ik kon rijden wat ik wou,het was echte de tijd die "heelde".
Wellicht speelt leeftijd ook een rol,nu 50 + ,je gaat er veel meer(teveel) bij nadenken 😒
Maar ik rijd in ieder geval weer lekker en relaxed💪
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat niet altijd op.
Als je heel duidelijk de oorzaak weet ,is bij mij de impact veel kleiner.
Vorig jaar nog een onschuldig schuivertjes zonder letsel gemaakt,wat materiele schade,maar 0.0 invloed op mijn zelfvertrouwen.🙂 (met slicks op een klam circuit zolder= kudt grip😡)
Maar de highsider van 2011 zonder tastbare oorzaak en letsel bleef mij veel langer bij,ik kon rijden wat ik wou,het was echte de tijd die "heelde".
Wellicht speelt leeftijd ook een rol,nu 50 + ,je gaat er veel meer(teveel) bij nadenken 😒
Maar ik rijd in ieder geval weer lekker en relaxed💪

Dat bedoel ik met oefening. Na een crash weer rijden. Soms veel rijden, soms weinig.

Maar idd, als je weet hoe/wat/waarom is het makkelijker snel weer door te gaan.
 
Dat bedoel ik met oefening. Na een crash weer rijden. Soms veel rijden, soms weinig.

Maar idd, als je weet hoe/wat/waarom is het makkelijker snel weer door te gaan.
Ok ,zo bedoeld.:t
Ik ben stug door blijven rijden,maar er zijn tijden geweest dat ik uit frustratie (ik zag me in elke bocht op mijn plaat gaan 8)7) de stekker eruit wou trekken-O-
 
Ok ,zo bedoeld.:t
Ik ben stug door blijven rijden,maar er zijn tijden geweest dat ik uit frustratie (ik zag me in elke bocht op mijn plaat gaan 8)7) de stekker eruit wou trekken-O-

Nooit gehad gelukkig. Vroegah, met brommertje wel in de regen eens gevallen. Duurder ff voor ik in de regen weer durfde. (Nu in de regen juist snel)
 
Nooit gehad gelukkig. Vroegah, met brommertje wel in de regen eens gevallen. Duurder ff voor ik in de regen weer durfde. (Nu in de regen juist snel)

Vroegah met een brommertje mijn rechter onderbeen compleet verbrijzeld,gelukkig konden ze toen net bot implanteren anders had ik aan een kunstbeen gemogen🤔😐
Velen verklaarden me voor gek,ik zat met pinnen en al 4 maande later op de brommer,maar ja ,het bloed blijft kruipen..............
in 2011, 2 maanden na mijn sleutelbeen breuk met een pin door mijn sleutelbeen een cursus doen bij stefan mertens*O*
Ik zat bijna in mijn broek te poepen,toen wel heel veel opgestoken,compleet mijn rijstijl om moeten/willen gooien (gaan "af hangen")
Mijn techniek is nog maar zo zo maar ik heb wel het idee dat ik er vruchten van pluk.
Dat was ook mede een reden dat "de weg" terug wat langer duurde.
 
Laatst bewerkt:
Morgen lekker weer een dagje met Racecracks rijden. Voor mij alweer 4 jaar geleden. Inmiddels ingeschreven en motor gekeurd. En voor nu lekker pitten op 5 minuten rijden van het circuit af. Zin in morgen :t :]
 
Morgen lekker weer een dagje met Racecracks rijden. Voor mij alweer 4 jaar geleden. Inmiddels ingeschreven en motor gekeurd. En voor nu lekker pitten op 5 minuten rijden van het circuit af. Zin in morgen :t :]

Succes 💪 rustig opbouwen:t
 
Morgen lekker weer een dagje met Racecracks rijden. Voor mij alweer 4 jaar geleden. Inmiddels ingeschreven en motor gekeurd. En voor nu lekker pitten op 5 minuten rijden van het circuit af. Zin in morgen :t :]
nice!
ik heb vandaag gereden met CRT.
PR verbeterd van een 02.05.8 naar een 02.02.5 op een 2004 Honda CBR600RR
 
Morgen lekker weer een dagje met Racecracks rijden. Voor mij alweer 4 jaar geleden. Inmiddels ingeschreven en motor gekeurd. En voor nu lekker pitten op 5 minuten rijden van het circuit af. Zin in morgen :t :]

Lekker, veel plezier vandaag!
 
Vroegah met een brommertje mijn rechter onderbeen compleet verbrijzeld,gelukkig konden ze toen net bot implanteren anders had ik aan een kunstbeen gemogen🤔😐
Velen verklaarden me voor gek,ik zat met pinnen en al 4 maande later op de brommer,maar ja ,het bloed blijft kruipen..............
in 2011, 2 maanden na mijn sleutelbeen breuk met een pin door mijn sleutelbeen een cursus doen bij stefan mertens*O*
Ik zat bijna in mijn broek te poepen,toen wel heel veel opgestoken,compleet mijn rijstijl om moeten/willen gooien (gaan "af hangen")
Mijn techniek is nog maar zo zo maar ik heb wel het idee dat ik er vruchten van pluk.
Dat was ook mede een reden dat "de weg" terug wat langer duurde.

Ik reed ook niet ineens de tijden die ik nu rij. Maar ik zit dit jaar iets van 15 dagen op circuit. Dan bouw je ook echt op, eens in de 3 maanden is te weinig bv.

Morgen lekker weer een dagje met Racecracks rijden. Voor mij alweer 4 jaar geleden. Inmiddels ingeschreven en motor gekeurd. En voor nu lekker pitten op 5 minuten rijden van het circuit af. Zin in morgen :t :]

Enjoy!

Mocht je Jurris als instructeur hebben (kale kop, oorbel, tongpiercing, Kawa dan doe hem de groeten!
 
Vandaag met # 34 en wat andere vage gasten :+ bij racecracks mijn eerste circuitdagje gehad sinds 23 jaar. Hoe ouwer hoe gekker hahaha.
Maar prima vermaakt, ons groepje ging al vlot snel rond en ook veel geleerd, mijn old skool zithoudig is schijnbaar niet meer van deze tijd, meer met bovenlichaam ernaast hangen en dan kom je erachter dat het na wat gewenning ook werkt. Iedere sessie ging sneller en volgens onze instructeur Dimitri die IMO het super deed,
hebben we zo'n beetje net onder de 2.25 gereden. Ook heel even wennen om zo kort op de instructeur te rijden maar had daar snel vertrouwen in en kon hem goed volgen. Kortom topdag gehad en smaakt naar veel meer :P
 
Ik was er gisteren ook voor mn eerste keer op het circuit. Erg naar mijn zin gehad, Ik reed in groep 1B, met Guido. Erg leerzame dag geweest en veel lol gehad. Wij hebben 2:26 gereden. Wat ik jammer vond is dat je eigenlijk alleen je outlap en misschien net de 1e volledige ronde vrij baan had, daarna liep je direct al op de langzamere groepen die ook op de baan reden. Maargoed, al met al een erg leuke dag gehad. Nu maar eens kijken wat de volgende wordt 🤭 🤪
 
Ik was er gisteren ook voor mn eerste keer op het circuit. Erg naar mijn zin gehad, Ik reed in groep 1B, met Guido. Erg leerzame dag geweest en veel lol gehad. Wij hebben 2:26 gereden. Wat ik jammer vond is dat je eigenlijk alleen je outlap en misschien net de 1e volledige ronde vrij baan had, daarna liep je direct al op de langzamere groepen die ook op de baan reden. Maargoed, al met al een erg leuke dag gehad. Nu maar eens kijken wat de volgende wordt 🤭 🤪
Als je met 2.26 al veel langzamere deelnemers tegenkomt dan moeten die eigenlijk van de baan af.
De volgende keer dus (en met meer ervaring *O* ) maar een groep sneller rijden. Dit schiet niet op. Genieten. :t
 
Laatst bewerkt:
Als je met 2.26 al veel langzamere deelnemers tegenkomt dan moeten die eigenlijk van de baan af.
De volgende keer dus (en met meer ervaring *O* ) maar een groep sneller rijden. Dit schiet niet op. Genieten. :t

Waarom ? Zijn gewoon groepen met voorrijder en dan heb je dit soort dingen wel eens toch ?!
Zodra je inschrijft bij vrij rijden word je ingedeeld in de groepen aan de hand van je gereden tijden en zal dit misschien iets anders verlopen, al zit ik ook regelmatig in groepen waarbij er toch 10 a 15 seconden verschil in ronde tijden zit en dat voelt ook als enorme verschillen..

Ik gok dat het allemaal iets anders bedoeld is dan het gelezen word.. Uiteindelijk is het mooi dat er een leuke dag is geweest en dat er animo is om weer te gaan boeken !
 
Maandag circuitdagje Assen Groep B Sportrijders gereden bij CRT.
2e keer op mijn CBR600rr 2004 circuitfiets.
1e keer was met de pirelli trackday, en die geeindigd met een 02:05.8.
Deze tijd maandag in de 1e sessie al meteen verbeterd naar een 02:03.7, en eind van de dag weten te verbeteren naar een 02:02.398 8-)
Hopelijk kom ik dit jaar nog onder de 2 minuten.
 
Vandaag met # 34 en wat andere vage gasten :+ bij racecracks mijn eerste circuitdagje gehad sinds 23 jaar. Hoe ouwer hoe gekker hahaha.
Maar prima vermaakt, ons groepje ging al vlot snel rond en ook veel geleerd, mijn old skool zithoudig is schijnbaar niet meer van deze tijd, meer met bovenlichaam ernaast hangen en dan kom je erachter dat het na wat gewenning ook werkt. Iedere sessie ging sneller en volgens onze instructeur Dimitri die IMO het super deed,
hebben we zo'n beetje net onder de 2.25 gereden. Ook heel even wennen om zo kort op de instructeur te rijden maar had daar snel vertrouwen in en kon hem goed volgen. Kortom topdag gehad en smaakt naar veel meer :P

:Y :t

Gisteren weer een super dag gehad! En wat mij betreft voor herhaling vatbaar en opnieuw mijn complimenten naar alle medewerkers van Racecracks, het was weer prima georganiseerd met goede geduldige marshalls. Dimitri heeft ook nog een mooi filmpje van onze kunsten gemaakt, echt super. En mbt de langzamere groepen: Dan moet je jezelf verbeteren en je inschrijven in groep 2 :)
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de langzamere rijders, iedereen moet het leren. De 1 sneller als de ander. Je rijd nu eenmaal een instructiedag dan heb je dit en zorgt de voorrijder dat je als groep veilig en compleet kan inhalen. En ik snap dat je een zo snel mogelijke tijd wil kunnen vertellen in de kroeg maar met alle respect, 2:20 of 2:25 is beide nog niet snel.
Gewoon met geduld de basis onder de knie krijgen en daarna druk maken over rondetijden.
Overigens ook bij vrijrijden ga je langzamere rijders tegen komen die je soms niet voorbij kan komen.

Ik heb net weer 2 dagen geboekt. Voor het gevoel op 14 juli nog een keer met instructeur rijden bij 2 the exp en 14 aug vrij rijden bij CRT 🤪🤭

14 juli dan zijn wij er met iets van 12 man uit het Gixxer topic ook. Geloof ook 3 bij 2 the Ex.
Welke groep bij CRT heb je ingeschreven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan