Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Hey,

Ik ben vrij nieuw op het forum, heb een tijdje mijn rijbewijs en rijd momenteel een Kawa Z900 A2. Ik heb een VRO gehad en wil eigenlijk ook graag beginnen met circuittraining. Nou vroeg ik mij wel af, valt het een beetje te doen met een naked bike en eentje die begrenst is? Of kan ik beter een jaartje wachten tot er een R6 onder mn kont zit?

0 Ervaring hierin, geen idee of het hier te vragen valt maar iedereen leek hier sociaal dus ik wil het een poging geven haha

\Mn vriendin rijdt een er6n , ding heeft ook niet veel pit maar ze kan er prima mee de baan op hoor.
Hiervoor had ze een ex500 ( 25 kw ) en ook daar reed ze mee op assen.

Het is dus prima te doen maar ik zou het wel bij een organisatie doen me voorrijders en jezelf laten indelen in de beginners groep, word vanzelf anders verdeeld indien nodig ;)

p.s. Midland is voor oude kerels :P Assen is het enige echte motor circuit wat we hebben in NL
 
\Mn vriendin rijdt een er6n , ding heeft ook niet veel pit maar ze kan er prima mee de baan op hoor.
Hiervoor had ze een ex500 ( 25 kw ) en ook daar reed ze mee op assen.

Het is dus prima te doen maar ik zou het wel bij een organisatie doen me voorrijders en jezelf laten indelen in de beginners groep, word vanzelf anders verdeeld indien nodig ;)

p.s. Midland is voor oude kerels :P Assen is het enige echte motor circuit wat we hebben in NL

Dan moet ik die ook maar eens proberen 😂
 
Dan is zo’n crt expercience erg leuk om te doen. Eerst bochtentraining op junior track, daarna ga je met je groepje de tt baan op. Mja er zijn zoveel keuzes

Jup, gelukkig een luxe probleem.
 
Diverse reacties, natuurlijk verschilt het ook wel een beetje per persoon... Zoals het er nu voor staat, staan Les Ecuyers op de planning en eventueel assen. De aanbieder (trackdays4all) biedt niks aan voor Lelystad. De verkoper van mijn motor geeft daar les, eens zien hoe dat allemaal bevalt.. Ben erg benieuwd! Het lijkt me een fantastische ervaring om te doen en wellicht enkele van jullie te ontmoeten/ spreken!
 
Ik vind van wel ga dit jaar voor de 2e keer terug. Sommige mensen vinden het verschrikkelijk. Mettet is ook zo'n baan ik rij er heel graag andere niet.
Ik vind de ramshoek op assen heel gaaf, maar een krappe doordraaier met 65km/h vond ik ook gaaf.
 
Wat voor snelheden denk je aan bij Ecuyers? Jouw tweede versnelling is wellicht net iets anders hahaha

Lijkt me overigens wel goed voor techniek aangezien ik from scratch begin en momenteel nog begrenst rijd
 
Nee heb geen filmpjes van ecuyers, ik ben ook een seconde of 4 langzamer. Heb wel een foto in de krapste bocht van het circuit FB_IMG_1527678332242.jpg
 
De vraag is dan, is hij wel leuk om te rijden? ;p

Elke baan vind ik leuk om te rijden maar mijn favoriet is de nieuwe/onbekende baan!

Ik vind van wel ga dit jaar voor de 2e keer terug. Sommige mensen vinden het verschrikkelijk. Mettet is ook zo'n baan ik rij er heel graag andere niet.
Ik vind de ramshoek op assen heel gaaf, maar een krappe doordraaier met 65km/h vond ik ook gaaf.

Mettet ook kort Mickey Mouse en bijna alles 2e versnelling maar die corkscrew is leuk!

Vind persoonlijk Meeuwenmeer gaver omdat je daar het gas er vol op hebt.

Melvin zijn naam kwam me al bekend voor: Hij was onze marshall bij Racecracks in 2015. Veel van geleerd, was echt een leuke dag :t

Die kom ik in races veel tegen. Kan goed tot diep de bocht inremmen.
 
Zandvoort en zeker Assen hebben veel hogere snelheden als eerder genoemde banen. Je kan er wel rijden maar op het rechte stuk ga je voorbij gereden worden alsof je stilstaat en daar ga je je niet fijn bij voelen zeker niet zonder ervaring.
Je hebt dan natuurlijk nog wel de niveauverschillen tussen de verschillende groepen.
In de langzaamste groepen wordt er vooral op gehamerd rekening te houden met elkaar.
En op de rechte stukken niet de hele tijd van je lijn gaan. :)
 
Die kom ik in races veel tegen. Kan goed tot diep de bocht inremmen.

Ja ik zag dat jullie wel eens in dezelfde cup rijden :t Niks voor jou om marshall te worden (bij Racecracks)?
 
Hey,

Ik ben vrij nieuw op het forum, heb een tijdje mijn rijbewijs en rijd momenteel een Kawa Z900 A2. Ik heb een VRO gehad en wil eigenlijk ook graag beginnen met circuittraining. Nou vroeg ik mij wel af, valt het een beetje te doen met een naked bike en eentje die begrenst is? Of kan ik beter een jaartje wachten tot er een R6 onder mn kont zit?

0 Ervaring hierin, geen idee of het hier te vragen valt maar iedereen leek hier sociaal dus ik wil het een poging geven haha
Met een A2 motor kan je prima een training volgen op de grote banen zoals Zandvoort of Assen. Als je start in niveau 1 (is speciaal opgezet voor de rijders die normaal op straat rijden) ligt de snelheid niet hoog op de rechte stukken. We gebruiken de rechte stukken puur om de groep compact te krijgen voor de volgende bochtenreeks die eraan komt. Want het accent ligt op de bochten :) We hebben bij Racecracks vaker rijders met een beperkt rijbewijs en dat gaat altijd prima. Zelfs niveau 1+ zou ermee kunnen. In niveau 2 zal het wel wat lastiger worden met de A2 motor maar ook dat moet lukken in een minder snelle groep van niveau 2.
In ieder niveau zijn er verschillende groepjes die we gedurende de dag steeds beter gaat indelen op basis van snelheid zodat ieder zoveel mogelijk op zijn eigen tempo kan rijden :)
 

De lucky escape van maandag, jongen reed een sessie eerder met 400cc. En reed iedereen inclusief mij zelf op een hoop. Na de middag zat hij opeens op een dikke duc die groter was dan hem zelf. Hij heeft heelveel geluk gehad dat @NoStra hem nog kon ontwijken.
 

De lucky escape van maandag, jongen reed een sessie eerder met 400cc. En reed iedereen inclusief mij zelf op een hoop. Na de middag zat hij opeens op een dikke duc die groter was dan hem zelf. Hij heeft heelveel geluk gehad dat @NoStra hem nog kon ontwijken.

Auch, dat is wel het laatst wat je wil. 1 een highsider. 2 Na een highsider ook nog iemand mee nemen. 3 dan ook nog over je heen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan