Het circuit op met .... Algemeen Circuitdagtopic

Maar alle gekheid op een stokje: Ik begrijp dat het mee doen aan races in de OW Cup veel leuker is en dat als je dat eenmaal doet, dat je dan niks anders meer wil. Maar volgens mij gaan de meesten naar een circuitdag om gewoon een dagje lol te beleven en om een keer zelf op dat mooie asfalt te rijden, waar je al zo vaak omheen gewandeld bent. Om vervolgens nog meer respect te krijgen voor de racehelden, dan je al had.

In de OW cup gaat het iets professioneler, waarbij het in de ZAC wat vriendelijker is. Daarbij kunnen de meeste rijders zo in de Rookies meerijden met rondetijden tussen de 2.02 en 2.20 waarbij de langzaamsten 2.30 rijden.
 
Ik vind het helemaal niet erg om alleen te gaan,ik kan me overal goed verstaanbaar maken en leg makkelijk contacten.
Met eventueel, een blik bier en of een bak koffie heb je zo contact gelegd.:t (we zijn toch 1 grote familie??:Y)
Verder vind ik het heerlijk om ,nadat ik mijn handel opgezet heb,even lekker alleen te chillen:)
Alle organisaties hebben (en vragen) van mij een contact in geval van......:X ,dus da's ook altijd geregeld

Ik ga dus ook wel eens met mijn broer,maar alleen ook prima


Broer heeft dus een camper (wel makkelijk)
 
Laatst bewerkt:
In de OW cup gaat het iets professioneler, waarbij het in de ZAC wat vriendelijker is. Daarbij kunnen de meeste rijders zo in de Rookies meerijden met rondetijden tussen de 2.02 en 2.20 waarbij de langzaamsten 2.30 rijden.

Werd afgelopen zaterdag verteld nu ook een minimum aan te houden en die was 2:20 of 2:25 even uit het hoofd.
 
In de OW cup gaat het iets professioneler, waarbij het in de ZAC wat vriendelijker is. Daarbij kunnen de meeste rijders zo in de Rookies meerijden met rondetijden tussen de 2.02 en 2.20 waarbij de langzaamsten 2.30 rijden.

Wat bedoel je met vriendelijker in de ZAC? In de OWCUP is het ook 1 grote gezellige familie. Iedereen is bereid om elkaar wel te helpen.

Ik denk dat de langzaamste dezelfde tijden rijden als in de ZAC. Het verschil zit hem in de SuperCup. Daar gaat het wel een poepie sneller.
 
Wat bedoel je met vriendelijker in de ZAC? In de OWCUP is het ook 1 grote gezellige familie. Iedereen is bereid om elkaar wel te helpen.

Ik denk dat de langzaamste dezelfde tijden rijden als in de ZAC. Het verschil zit hem in de SuperCup. Daar gaat het wel een poepie sneller.

Mag ik puur uit interesse informeren wat je rijtijden zijn Tyl?

Heb er vaak aan zitten denken om een keer mee te doen, om het wedstrijdrijden eens te ervaren. Maar de twijfel is er, omdat ik denk dat ik te weinig snelheid heb om mee te kunnen komen. Niet dat ik de illusie of de wens heb om vooraan mee te doen.
 
Mag ik puur uit interesse informeren wat je rijtijden zijn Tyl?

Heb er vaak aan zitten denken om een keer mee te doen, om het wedstrijdrijden eens te ervaren. Maar de twijfel is er, omdat ik denk dat ik te weinig snelheid heb om mee te kunnen komen. Niet dat ik de illusie of de wens heb om vooraan mee te doen.

Mijn pr op de R6 is 1:48 (Assen, langzame ruskenhoek). Dat is ProCup 600 tijd en in 2019 is dat SuperCup 600 tijd.
Zelf ben ik overgestapt op een R1M en start dit seizoen in de ProCup 1000, met als doelstelling 1:46 (ja ja kom maar op met de reacties :P)

Ik las dat je een 2:08 rijd op de Tuono. Dat zou je moeten rijden in de SportCup 1000. Laatste race van het jaar was de langzaamste daar 1:57,6 (KLIK)
Maar in het begin van het seizoen was de langzaamste 2:06 (KLIK)

Opzich kan je je wel mee laten trekken met de langzamere in begin van het jaar. Dan maak je ook veel sneller stappen.

In de ZAC rijden ze in de Rookie groep wel langzamer. Hier uitslag van Rookie 600/1000 groep van Juli 2018 KLIK. Begin van het seizoen regende het dus die tijden zijn niet representatief. Nadeel van ZAC zijn de gemende groepen (Kweet niet of dat nu nog steeds zo is) en dat het niet in het weekend is.

Ik heb ooit eens een wedstrijd meegedaan bij de ZAC en een stuk over geschreven. Helaas is die site kapot gegaan :P Maar in het webarchief staat het stuk tekst nog: KLIK
 
Laatst bewerkt:
Mag ik puur uit interesse informeren wat je rijtijden zijn Tyl?

Heb er vaak aan zitten denken om een keer mee te doen, om het wedstrijdrijden eens te ervaren. Maar de twijfel is er, omdat ik denk dat ik te weinig snelheid heb om mee te kunnen komen. Niet dat ik de illusie of de wens heb om vooraan mee te doen.


Als je via Motorsportlifestyle rijdt dan is sessie 5 vaak ook een race. Je mag dan kiezen of sessie 5 gewoon vrij rijden of mee doen met de MSL cup (racen dus).
Het maakt niet uit je nooit hebt meegedaan met de cup of altijd mee doet. Als je die dag rijdt dan mag je ook meerijden met de cup rit.

Zo kan je makkelijk eens het wedstrijdgevoel ervaren denk ik.

Ik ben vooralsnog altijd te onzeker geweest om mee te doen, maar ga het zeker eens doen om het echte racen eens te ervaren.

De groep 3 race heeft een roling start (als ik het goed herinner) en de groep 4 race heeft een echte start.
 
Wil dit jaar ook starten in de rookie cup van de zac.
Hoop achterin het veld mee te vechten en niet de rode lantaarn te dragen
 
Is het dan echt zo dat je een moderne racer moet hebben?

Neuh, hoeft niet. Heb ruim 3 jaar OW CUP SportCup1000 gereden met mijn trouwe ZX-7R. Op goeie dagen reed ik 52-ers (langzame Ruskenhoek).

14AE1-8747-022.jpg
 
Ook ik ga dit jaar weer een paar circuitdagen pakken. Ik ga meestal ook alleen want ik ken verder niemand in mijn omgeving die het ook leuk vind. Mag nu ook onbegrenst rijden, eindelijk van die stomme gasbegrenzing af. In de bochten kon ik goed meekomen maar op de rechte stukken was ik kansloos
 
Ook ik ga dit jaar weer een paar circuitdagen pakken. Ik ga meestal ook alleen want ik ken verder niemand in mijn omgeving die het ook leuk vind. Mag nu ook onbegrenst rijden, eindelijk van die stomme gasbegrenzing af. In de bochten kon ik goed meekomen maar op de rechte stukken was ik kansloos

Dat heb ik ook, maar dan met een onbegrensde fiets 😖
 
Qua verschil RSZ (ZAC bestaat eigenlijk niet meer) en OW zie ik dit:

OW word harder gereden, zowel vooraan als achteraan.
OW heeft een proffesionelere opzet/organisatie, RSZ gaat het iets minder strak/strikt.
OW is in het weekend, RSZ meer door de week maar ook weekend/feestdagen.
RSZ is meer rijden voor minder geld.

Voor mij is dat laatste de hoofdreden RSZ te rijden. Laatste race constant 51ers gereden en zal OW gaan rijden als ik elke race “met gemak” eerste word.
 
Laatst bewerkt:
Cool topic !
Heb dit jaar tot nu toe 2 dagen op de planner staan, komt vast nog een 3de en 4de bij :P
27 mei circuitschool
CRT 14 augustus

Beide op Assen, natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Nee, ligt aan de coureur in dit geval _O-
:^

Ik had drie jaar geleden ineens weer een "als vanouds gevoel" op mijn TL1000R. (Voorheen een keer derde bij MSL)
Dus dat jaar een RSV4 gekocht en het seizoen ging verder echt niet beter. 8)7 _O-

Vorig jaar wel weer opnieuw een goed gevoel op de S1000R, dit jaar eens kijken op de dubbele R.
Ik mis alleen nog autonoom rijden denk ik. :+
 
CRT 14 augustus
Leuk! Die heb ik ook op de planning staan :) *O*

Mijn volledige lijstje (voor nu }) ):
vrijdag 17 mei
maandag 3 juni
vrijdag 7 juni
woensdag 14 augustus
donderdag 12 september
maandag 7 oktober

Allemaal op Assen, bij CRT. Jammer dat alleen CRT automatische incasso gebruikt (zouden er meer moeten doen...)...
 
Laatst bewerkt:
Leuk! Die heb ik ook op de planning staan :) *O*

Mijn volledige lijstje (voor nu }) ):
vrijdag 17 mei
maandag 3 juni
vrijdag 7 juni
woensdag 14 augustus
donderdag 12 september
maandag 7 oktober

Allemaal op Assen, bij CRT. Jammer dat alleen CRT automatische incasso gebruikt...
Dat ziet er mooi uit. :} Hebben ze al alles afgeschreven? :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan