Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Er uit gesloopt? Rigoureus, je hebt dan wel wat Nm's in het lagere toerengebied weggesloopt........
Zo'n exup klep is eigenlijk alleen maar om door de homologatie te geraken. De motor opnieuw af gesteld en hij loopt als een kogel net als voorheen. In het hogere bereik is ie zelfs sneller!
Geluid is 10 x mooier, met standaard pijp!
 
Zo'n exup klep is eigenlijk alleen maar om door de homologatie te geraken. De motor opnieuw af gesteld en hij loopt als een kogel net als voorheen. In het hogere bereik is ie zelfs sneller!
Geluid is 10 x mooier, met standaard pijp!
Ohw, hoe doe je dat dan, dat opnieuw afstellen? Een powercommander laten plaatsen?
 
Zo'n exup klep is eigenlijk alleen maar om door de homologatie te geraken.
De exup klep zorgt voor meer tegendruk in je uitlaat systeem en uiteindelijk voor meer koppel bij lage toeren. Bij hoge toeren verandert er niets, want dan staat de klep toch open.
Wat zeggen de dyno runs?
 
Laatst bewerkt:
De exup klep zorgt voor meer tegendruk in je uitlaat systeem en uiteindelijk voor meer koppel bij lage toeren. Bij hoge toeren verandert er niets, want dan staat de klep toch open.
Wat zeggen de dyno runs?

De meeste dynoruns zijn onder vollast, met de klep open dus.
 
hoe is dat gebeurt dan? Want zover ik weet kan bijna niemand zon BMSK van bmw kraken om te herschrijven..
Volgens mij was het niet moeilijk. Hij heeft hem aangesloten en kon in het programma waardes aanpassen. Motor loopt perfect en heeft niets ingeleverd onderin. Originele uitlaat geeft genoeg tegendruk zei hij. Geluid is dikker onderin, bovenin hetzelfde, maar dat hoor je toch niet door de wind!
 
Volgens mij was het niet moeilijk. Hij heeft hem aangesloten en kon in het programma waardes aanpassen. Motor loopt perfect en heeft niets ingeleverd onderin. Originele uitlaat geeft genoeg tegendruk zei hij. Geluid is dikker onderin, bovenin hetzelfde, maar dat hoor je toch niet door de wind!
Ben dan toch wel benieuwd hoe die dat gedaan heeft dan. Weet je zeker dat hij er niet een power commander of rapidbike bij gezet heeft? Of er misschien al op zat?
 
Mijn K1200R heeft een nieuwe accu nodig. Nu zie ik dat verschillende webshops de Yuasa ytx14-bs aanzienlijk goedkoper aanbieden dan de motoport hier om de hoek. (€100 vs €60)
Is er met een motoraccu die je zelf nog moet vullen na aankoop gevaar dat deze gedegradeerd is als hij te lang op de plank heeft gestaan? Of gaat zo'n accu niet achteruit als die nog niet gevuld is?
 
Mijn K1200R heeft een nieuwe accu nodig. Nu zie ik dat verschillende webshops de Yuasa ytx14-bs aanzienlijk goedkoper aanbieden dan de motoport hier om de hoek. (€100 vs €60)
Is er met een motoraccu die je zelf nog moet vullen na aankoop gevaar dat deze gedegradeerd is als hij te lang op de plank heeft gestaan? Of gaat zo'n accu niet achteruit als die nog niet gevuld is?
Da's geen probleem!
 
Is er met een motoraccu die je zelf nog moet vullen na aankoop gevaar dat deze gedegradeerd is als hij te lang op de plank heeft gestaan? Of gaat zo'n accu niet achteruit als die nog niet gevuld is?
De belangrijkste reden waarom dat deze nog niet gevuld is, is dat ie dan niet degradeert. Dus geen enkel probleem. (Dat een ongevulde accu ook makkelijker te verzenden is, is mooi meegenomen.) Yuasa heeft er verder een prima handleiding bij zitten. Vorig jaar ook een accu besteld voor mijn K1200R. Ging helemaal prima. Alleen het erin zetten was even tricky. Vooral niet te veel schroeven, zie de werkplaatshandleiding.
 
Volgens mij was het niet moeilijk. Hij heeft hem aangesloten en kon in het programma waardes aanpassen. Motor loopt perfect en heeft niets ingeleverd onderin. Originele uitlaat geeft genoeg tegendruk zei hij. Geluid is dikker onderin, bovenin hetzelfde, maar dat hoor je toch niet door de wind!
Bij wie heb je de ecu laten herschrijven. Indicatie van de kosten?
 
Vandaag mijn motor op onderhoud 50.000 km. Als vervangmotor een S1000R gekregen.
Stuurt als een fiets maar de vermogensafgifte op mijn K1300S vind ik toch prettiger.
Je voelt dat de motor van de K meer "body" heeft. De shifter up en down is wel top.

Zal blij zijn als ik hem straks terug kan ophalen!
 
Mannen, op de website van Leebmann24.de zie ik een quick shifter staat die ook geschikt is voor alle K1200 en K1300 modellen!?
Heb ze gevraagd of ook inderdaad voor de K1200 modellen maar daar kunnen ze geen duidelijk antwoord opgeven. Maar ze geven wel aan dat hij ook op de 1200 serie gebouwd kan worden!? Iemand ervaring met het bouwen van een Quick Shifter op zn 1200???
 
Mannen, op de website van Leebmann24.de zie ik een quick shifter staat die ook geschikt is voor alle K1200 en K1300 modellen!?
Heb ze gevraagd of ook inderdaad voor de K1200 modellen maar daar kunnen ze geen duidelijk antwoord opgeven. Maar ze geven wel aan dat hij ook op de 1200 serie gebouwd kan worden!? Iemand ervaring met het bouwen van een Quick Shifter op zn 1200???
Ik was ook benieuwd, maar als je op de productpagina het model aanklikt zie je dat alleen de 1300 modellen overblijven. Dus lijkt me niet geschikt helaas.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2019-03-02-11-15-05.png
    Screenshot_2019-03-02-11-15-05.png
    30,6 KB · Weergaven: 10
Ik heb op M plaats ook originele bmw Quick shifters gezien voor minder dan hierboven. Is het niet mogelijk om die in te leren op een 1200 ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan