Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Folle lok en Seine, alles wat wenselijk is, dat jullie allemaal maar veel veilige en mooie kilometers mogen maken in 2019.
Wordt er nog gereden of allemaal in winterslaap? Ik heb haar zondag nog ff uitgelaten. Mijn nieuwe 3e , road5 achterband inrijden. Met de kale had ik een paar weken nog een oeps momentje, door de bocht iets teveel gas, nat en koude weg, brrrrr, tsja, met een iets minder schone onderbroek direct naar mijn garage gereden. Daar een bakje gedaan, komt een monteur binnen en die zegt, ehh die k is toch van jou? Ja zeg ik, ehh die achterband is op.... motor was ook bijna aan volgende beurt toe, dus haar gelijk een winterbeurt gegeven. Nu maar wachten op mooi droog weer zonder pekel!
 
Beste wensen ook allemaal.
Ik rijdt het winterseizoen gewoon door.
Net een nieuwe voorband erop laten zetten de pirellie was behoorlijk op. road 4 erop nu net als de achterband.
De road 5 schijnt nogal snel op te zijn volgens mijn dealer dus ik houd het nog even bij de 4.
 
Beste wensen ook allemaal.
Ik rijdt het winterseizoen gewoon door.
Net een nieuwe voorband erop laten zetten de pirellie was behoorlijk op. road 4 erop nu net als de achterband.
De road 5 schijnt nogal snel op te zijn volgens mijn dealer dus ik houd het nog even bij de 4.


de dealer heeft zeker nog een intense voorraad road 4's liggen? :+
 
Ook namens mij nog (verlate) beste wensen. Mijn beestje staat in de winterstalling. Laatst nog wel een paar mods gedaan:
  • Striping op de velden geplakt (BMW K1300S met wat decoratie, in het rood-wit)
  • Mooie 2e hands carbon achterhugger gescoord via eBay Duitsland (140 jallies en in prima staat)
  • Bagster tankcover voor mijn tanktas
Aan het loeren voor een demper, eigenlijk alleen voor het geluid. Op MP staat een 2e hands Remus Hexacone, maar ik vind 595 voor een gebruikte te duur.
Kom op eBay ook wel nieuwe tegen vanaf 350, maar ben dan een beetje terughoudend ivm kwaliteit. Tips?

Zit er zwaar aan te denken komend weekend naar de Noordelijke motorbeurs te gaan. Dacht in Assen.
Moet nog een nieuwe helm. Ook daar zijn tips welkom. Budget max 450.
 
Helm vind ik een van de lastigste dingen om te kopen. Shoei bevalt altijd heel goed maar is behoorlijk duur. HJC vind ik een prima en vooral goedkoper alternatief. Het hangt allemaal natuurlijk wel af van de vorm van je hoofd.
Succes met de zoektocht.
 
Ik heb al 10 jaar deze, 10 jaar geleden gekocht voor zo'n 400, vorig jaar een nieuwe gehaald voor 90. Veel mensen vinden deze helm niks (hij wordt niet voor niets niet meer geproduceerd), maar als je de extra spiegel gewend bent is het super.
 
Ik heb al 10 jaar deze, 10 jaar geleden gekocht voor zo'n 400, vorig jaar een nieuwe gehaald voor 90. Veel mensen vinden deze helm niks (hij wordt niet voor niets niet meer geproduceerd), maar als je de extra spiegel gewend bent is het super.
grappig die helm met achteruitkijkspiegel.
en 90€ is niet veel...
 
soooooo, ik vind dat altijd zoooo veel geld voor wat eigenlijk? Beetje meer geluid.
iets meer vermogen waar je met deze motor toch al geen tekort aan hebt?
ieder zijn ding hoor maar ik heb er niet voor over.
 
een aftermarket demper scheelt doorgaans enkel gewicht en geluid. Vermogen lever je soms nog op in ook.
 
@ijpie013 : Ik begrijp dat. Zeker als je een woon/werk rijder bent dan spandeer je liever wat euries aan bv een goeie BT set in je helm om je favoriete herrie te streamen :] Maar voor bmw begrippen is dat merk slip on goedkoop. Ga maar eens kijken voor een HP acra slip on :/
 
Laatst bewerkt:
Het gaat mij persoonlijk met name om het geluid, de diepe grom. Voor vermogen hoef je het niet te doen.
En uiteraard moet de uitlaat er mooi uitzien, maar ik vind de standaard uitlaat ook best gaaf.

Dan kom je tot slot nog bij budget ...... en wat je er voor over hebt uiteraard. De Remus en Akrapovic zijn wel echt flink duur, ook 2e hands.
 
Eens, de diepe brom van de Remus is erg mooi. Met Db-killer er in is hij net iets luider dan de standaard pijp. Als je de db-killer er uit schroeft maakt hij een prachtig geluid, zonder dat het asociaal is en mensen je boos aankijken.
Afwerking van Remus en Akra is wel erg mooi en pasvorm perfect. Van andere merken weet ik het niet...
 
Eens, de diepe brom van de Remus is erg mooi. Met Db-killer er in is hij net iets luider dan de standaard pijp. Als je de db-killer er uit schroeft maakt hij een prachtig geluid, zonder dat het asociaal is en mensen je boos aankijken.
Afwerking van Remus en Akra is wel erg mooi en pasvorm perfect. Van andere merken weet ik het niet...

Dan ben jij Alex zeker ;)
 
Heeft iemand wat foto’s van de montage van een navigatie op de K1300S? Ik wil een TT Rider gaan aanschaffen. Ik ben benieuwd naar de montage mogelijkheden. Het lijkt alsof de ruimte wat beperkt is zonder het zicht op de tellers te willen beperken. Bedankt!
 
Screenshot_20190217-135710_Gallery.jpg

Zit met een balhoofd ram op de plek van het bmw logo. Werkt prima en kan m'n tellers goed zien. Er zijn andere mogelijkheden. Dit vond ik het mooiste.
 
Laatst bewerkt:
Centraal op balhoofd vind ik ook de beste plek. Is bovendien ook snel weer te verwijderen en door bmw logo te vervangen. Want mooi vind ik zo’n bal niet.
 
Bedankt voor de berichten. Ik ga een balhoofd steun halen. Dat lijkt mij de beste oplossing.

Andere vraag; vanwege het ploffen van de uitlaat bij gas dicht draaien denk ik dat deze te rijk afgesteld staat. Mijn vorige motor had een powercommander in gelezen door Ruud Frederiks. Erg tevreden over het resultaat. Iemand ervaringen op de K1300s hiermee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan