Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb een ram bal op de plaats van het bmw logo en de voeding kabel heb ik bij de accu gepropt. Ging soepel.
Maar ik had het natuurlijk niet over een voeding kabel..., maar over een tros. Die bundel bij de Zumo 59X is echt megalang en veel stekkers. allemaal niet nodig voor mij, maar afknippen is ook weer zo wat.
Zumo_draadboom.jpg
 
Goedemiddag allen,

Nieuw hier op het forum. Lees al een tijdje mee. Sinds kort een K1300s uit 2012. Lupin Blue. Quick shifter laten monteren bij aankoop. Super happy mee.

Standaard is bij mij ook een beetje scheef, zal we zo horen begrijp ik.

Heb een TomTom400 die ik nog ga monteren en aansluiten. Ben er nog niet uit hoe en waar ik 'm plaats.

Gr. Ad.
 
Goedemiddag allen,
Nieuw hier op het forum. Lees al een tijdje mee. Sinds kort een K1300s uit 2012. Lupin Blue. Quick shifter laten monteren bij aankoop. Super happy mee.
Standaard is bij mij ook een beetje scheef, zal we zo horen begrijp ik.
Heb een TomTom400 die ik nog ga monteren en aansluiten. Ben er nog niet uit hoe en waar ik 'm plaats.
Gr. Ad.
Welkom Ad!
En gefeliciteerd met je nieuwe fiets, veel veilige kilometers gewenst.
 
Goedemiddag allen,

Nieuw hier op het forum. Lees al een tijdje mee. Sinds kort een K1300s uit 2012. Lupin Blue. Quick shifter laten monteren bij aankoop. Super happy mee.

Standaard is bij mij ook een beetje scheef, zal we zo horen begrijp ik.

Heb een TomTom400 die ik nog ga monteren en aansluiten. Ben er nog niet uit hoe en waar ik 'm plaats.

Gr. Ad.

Gefeliciteerd!
Ik vind de RAM bal op de plek waar het BMW logo zit, een handige plek. Instrumentenpanneel blijft zichtbaar. Ik gebruik de nav niet zo heel vaak, dus ik heb 2 vlakke kanten aan de steel onder de bal gevijld, steeksleutel 14. Hij is dus eventueel ook zo weer verwijderd.
Het BMW schildje is een naafkapje dat dezelfde diameter heeft als het originele balhoofdplaatje. Het is van zacht metaal met een zelfklevende achterzijde. Kost een paar euro bij de BMW autodealer.

bmwram.jpg
 
20180531_215721-800x450.jpg
20180531_215919-800x450.jpg

Hier zelf een steuntje gemaakt zonder RAM bal zodat de houder zo dicht mogelijk op de kroonplaat zit. Stukje M10 draadeind gelast aan een rond plaatje van 2,5mm. Contra-moertje eronder met nog een rond plaatje met O-ring voor de waterdichtheid en in het schroefdraad onder het BMW plaatje gemonteerd.
 
Hier zelf een steuntje gemaakt zonder RAM bal zodat de houder zo dicht mogelijk op de kroonplaat zit. Stukje M10 draadeind gelast aan een rond plaatje van 2,5mm. Contra-moertje eronder met nog een rond plaatje met O-ring voor de waterdichtheid en in het schroefdraad onder het BMW plaatje gemonteerd.
Heel netjes! Alleen vraag ik me af of je niet veel last hebt van reflectie in je scherm?
 
Heeft iemand nog een mooie suggestie om een 12V aansluiting aan de K1300S te maken, zodat de druppellader plug&play wordt? Op de vorige motor had ik een grote sigarettenaansteker 12V hiervoor gebruikt. Had ik tijdens het rijden meteen een voeding voor de navigatiehouder van de Zumo550. Nog tips voor wat betreft het alarm? Ik heb niet eerder een motor gehad met alarm, dus geen idee waar ik op moet letten voordat ik aan de electronica ga zitten. 8)7
 
Heeft iemand nog een mooie suggestie om een 12V aansluiting aan de K1300S te maken, zodat de druppellader plug&play wordt? Op de vorige motor had ik een grote sigarettenaansteker 12V hiervoor gebruikt. Had ik tijdens het rijden meteen een voeding voor de navigatiehouder van de Zumo550. Nog tips voor wat betreft het alarm? Ik heb niet eerder een motor gehad met alarm, dus geen idee waar ik op moet letten voordat ik aan de electronica ga zitten. 8)7
De 12v aansluiting is toch al 'plug and play'? (als je tenminste een 'intelligente' lader gebruikt), of is die aansluiting niet standaard?
En met alarm bedoel je een aftermarket /non BMW alarm? Zou ik niet aan beginnen, de draadboom moet je onderbreken en het alarm moet daar tussen... Een BMW alarm kost geïnstalleerd en wel 325,- ofzo. Dat betaalde ik in ieder geval twee jaar geleden, toen ik een alarm liet laten installeren op één van de ST's. Volledig geïntegreerd systeem met je can bus en startonderbreker. Ik heb een R1150RS gehad met spyball alarm, pokkeding. Ging soms spontaan af, of je kreeg het alarm er niet af. Had de vorige eigenaar door een motorzaak laten installeren, dus geen geknutsel (ga ik gemakshalve maar even vanuit).
 
Terug
Bovenaan Onderaan