Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb de condensator terug op de plek gesoldeerd, hij leek niet stuk. Dit had helaas geen effect. Zonder de ZFE aangesloten start de motor wel gewoon, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat die zich met de startonderbreker bemoeit.

Ik wacht nog even tot ik m'n kabeltje voor het uitlezen binnen heb om iets meer zekerheid te krijgen over de ZFE. Als die het probleem is bestel ik een andere op Ebay. Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Vandaag een vervangende 2e hands ZFE binnen gekregen uit Duitsland, van Ebay. Wel een exemplaar gekocht dat ook van een k1200r af komt. Alles lijkt het weer te doen, motor start ook gewoon. Echter rammelt deze ZFE op dezelfde manier als de oude voordat ik hem opendremelde, dus waarschijnlijk ligt van deze de condensator er ook los in.

De adapterkabel voor tussen m'n K+DCAN OBD kabel naar 10 pin motoraansluiting heb ik ook binnen gekregen, krijg echter nog geen verbinding vanuit Rheingold. Iemand ervaring daarmee? Geen directe noodzaak meer voor, maar toch leuk als het werkt
 
Sinds vandaag eigenaar van een 2014 K1300S, een rooie! Wat een machine.....:9
Ik zag dat de rode kleur in 2012 leverbaar was, dus het zal een overjarig model zijn.
De fiets heeft bijna 60k op de teller en gaat door mij (ook) voor woonwerk worden ingezet (...en dus een topkoffertje krijgen,...sorry).
Naast de K ben ik ook de gelukkige eigenaar van 2 R1200ST's uit 2005.
Bij de boxers doe ik het onderhoud zelf, ik weet nog niet of ik dat bij de 'K' ook ga doen.
Oliewissel en filters zal wel lukken, maar kleppen stellen.....:X...?
 
Sinds vandaag eigenaar van een 2014 K1300S, een rooie! Wat een machine.....:9
Ik zag dat de rode kleur in 2012 leverbaar was, dus het zal een overjarig model zijn.
De fiets heeft bijna 60k op de teller en gaat door mij (ook) voor woonwerk worden ingezet (...en dus een topkoffertje krijgen,...sorry).
Naast de K ben ik ook de gelukkige eigenaar van 2 R1200ST's uit 2005.
Bij de boxers doe ik het onderhoud zelf, ik weet nog niet of ik dat bij de 'K' ook ga doen.
Oliewissel en filters zal wel lukken, maar kleppen stellen.....:X...?

Gefeliciteerd . Zal wel even wennen zijn als je 2 boxers hebt...
3 motoren, doe je goed.
 
Na mijn eerste ervaringen sinds vrijdag een paar vragen aan de ervaren K1300s rijders...
Voor mijn gevoel staat de jiffy, als 'ie uitstaat maar nét voorbij haaks.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou 'm liever iets verder naar voren uitzetten. En dan lijkt er ook een klein 'knikje' in de standaard te zitten, maar omdat het smeedijzer is kan dat haast niet denk ik zo.
Ik ben bang dat 'ie niet zo stabiel staat als het waait of de ondergrond niet helemaal vlak. Ik ben bang dat 'ie maar weinig nodig heeft om van de jiffy 'af te rollen...'
Wat is jullie ervaring daarmee? Zijn er veel omgevallen 1300's, of valt het allemaal wel mee en staat 'ie gewoon stabiel genoeg?
De achterband is aan vervanging toe, er ligt nu een Pilot power om. Omdat ik ook woonwerk rij wil ik een band die ook met regen goede grip heeft, nou is een band heel persoonlijk en ook afhankelijk van rijstijl, maar wat zijn jullie ervaringen met de Road5 op de K1300s? Levensduur is voor mij ook wel een issue....
Laatste vraag; wat zijn jullie ervaringen met andere veren (bijv. hyperpro) op de Esa schokbrekers?

Alvast dank voor jullie reacties....
 
Na mijn eerste ervaringen sinds vrijdag een paar vragen aan de ervaren K1300s rijders...
Voor mijn gevoel staat de jiffy, als 'ie uitstaat maar nét voorbij haaks.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou 'm liever iets verder naar voren uitzetten. En dan lijkt er ook een klein 'knikje' in de standaard te zitten, maar omdat het smeedijzer is kan dat haast niet denk ik zo.
Ik ben bang dat 'ie niet zo stabiel staat als het waait of de ondergrond niet helemaal vlak. Ik ben bang dat 'ie maar weinig nodig heeft om van de jiffy 'af te rollen...'
Wat is jullie ervaring daarmee? Zijn er veel omgevallen 1300's, of valt het allemaal wel mee en staat 'ie gewoon stabiel genoeg?
De achterband is aan vervanging toe, er ligt nu een Pilot power om. Omdat ik ook woonwerk rij wil ik een band die ook met regen goede grip heeft, nou is een band heel persoonlijk en ook afhankelijk van rijstijl, maar wat zijn jullie ervaringen met de Road5 op de K1300s? Levensduur is voor mij ook wel een issue....
Laatste vraag; wat zijn jullie ervaringen met andere veren (bijv. hyperpro) op de Esa schokbrekers?

Alvast dank voor jullie reacties....

Als je bang bent dat ie van de zij standaard af rolt moet je 'm gewoon in de eerste versnelling weg zetten doe ik zelf ook altijd. Ik vind zelf dat de standaard wel wat rechter had gekunt ik heb 'm in m'n schuur op een plankje staan om wat meer loop ruimte te creëren. En wat betreft banden zou ik ook voor de road kiezen.
 
Na mijn eerste ervaringen sinds vrijdag een paar vragen aan de ervaren K1300s rijders...
Voor mijn gevoel staat de jiffy, als 'ie uitstaat maar nét voorbij haaks.... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou 'm liever iets verder naar voren uitzetten. En dan lijkt er ook een klein 'knikje' in de standaard te zitten, maar omdat het smeedijzer is kan dat haast niet denk ik zo.
Ik ben bang dat 'ie niet zo stabiel staat als het waait of de ondergrond niet helemaal vlak. Ik ben bang dat 'ie maar weinig nodig heeft om van de jiffy 'af te rollen...'
Wat is jullie ervaring daarmee? Zijn er veel omgevallen 1300's, of valt het allemaal wel mee en staat 'ie gewoon stabiel genoeg?
De achterband is aan vervanging toe, er ligt nu een Pilot power om. Omdat ik ook woonwerk rij wil ik een band die ook met regen goede grip heeft, nou is een band heel persoonlijk en ook afhankelijk van rijstijl, maar wat zijn jullie ervaringen met de Road5 op de K1300s? Levensduur is voor mij ook wel een issue....
Laatste vraag; wat zijn jullie ervaringen met andere veren (bijv. hyperpro) op de Esa schokbrekers?

Alvast dank voor jullie reacties....

issie niet gewoon krom?
 
issie niet gewoon krom?
Tja, dat zou je bijna denken, maar daar kan ik niets van zien. Hij ziet er 'gewoon' uit, zoals op dit plaatje (niet mijn fiets). Op de plaats waar de veer halverwege aangrijpt, lijkt 'ie een heel subtiel knikje naar achter te hebben. Daardoor 'sluit' 'ie ingeklapt mooi aan bij de lijn van het frame/ onderkuip.
jiffy-K1300S.jpg
 
hmm, heel eerlijk, het ziet er verbogen uit... Maar, morgen zie ik ook een 13s, dus ik zal even proberen niet te vergeten een foto te schieten :+
 
hmm, heel eerlijk, het ziet er verbogen uit... Maar, morgen zie ik ook een 13s, dus ik zal even proberen niet te vergeten een foto te schieten :+
Ben benieuwd...
Hou er dan aan de voorzijde (als de jiffy uitgeklapt staat) een latje of liniaal tegenaan, dan zie je 't meteen.... ik denk dat 't standaard zo is.
 
Tja, dat zou je bijna denken, maar daar kan ik niets van zien. Hij ziet er 'gewoon' uit, zoals op dit plaatje (niet mijn fiets). Op de plaats waar de veer halverwege aangrijpt, lijkt 'ie een heel subtiel knikje naar achter te hebben. Daardoor 'sluit' 'ie ingeklapt mooi aan bij de lijn van het frame/ onderkuip.
Bekijk bijlage 1328659
Net even bij de mijne gekeken en ik heb hetzelfde knikje dus het zal wel zo horen. Ik vind wel dat de K een stuk schuiner staat dan m'n vorige fiets. Maar zolang ie niet omvalt vind ik het prima 😉
 
De 1300 rolt heel makkelijk van de zijstandaard. Een kleine helling naar voren is al genoeg. Ik parkeer trouwens motoren op de jiffy altijd in de 1e versnelling.
 
Laatst bewerkt:
geen foto kunnen schieten, maar dat knikje zit inderdaad in het zijstandaard.. :) ook bij een k1200s
 
Vandaag de kleurloze knipperglaasjes (v+a) binnen gekregen, die standaard oranje glaasjes vloeken bijna met het rood.
Besteld bij Hornig, samen met een steuntje voor de navi…. echt wel een mooie oplossing.
Morgen dus even knutselen om e.e.a. te monteren en aan te sluiten, mis m'n Navi/motofoon-kit/verkeersinfo al een week.
K1300s'14.jpg
 
Vandaag de kleurloze knipperglaasjes (v+a) binnen gekregen, die standaard oranje glaasjes vloeken bijna met het rood.

Besteld bij Hornig, samen met een steuntje voor de navi…. echt wel een mooie oplossing.
Morgen dus even knutselen om e.e.a. te monteren en aan te sluiten, mis m'n Navi/motofoon-kit/verkeersinfo al een week.
Bekijk bijlage 1329479
Ik heb vorig jaar ook m'n knipperglaasjes vervangen. Ik vond ze knap aan de prijs vooral die in je spiegels zitten. Maar staat een stuk mooier dan die oranje idd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even tijd gevonden om m'n navi/foon-houder te monteren. Weinig ruimte achter de kuipdelen om de tros kabels op te bergen, maar het is gelukt.
 

Bijlagen

  • Zumosteun_K1300s.jpg
    Zumosteun_K1300s.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 32
  • Zumo_K1300s.jpg
    Zumo_K1300s.jpg
    76,1 KB · Weergaven: 33
Terug
Bovenaan Onderaan