Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

en weer thuis.
thijs bedankt voor de organisatie.
leuk jullie irl ontmoet te hebben.

was een mooie route, genoten.
fijn weekend nog!
 
Ik ben ook weer thuis via een toeristische route, met nog een klein hagelbuitje onderweg. Bedankt voor het voorrijden en de gezelligheid!
 
Zaterdag rondje gedaan en geflits... gelukkig niet vol open getrokken, maar ca.40-45km te snel op snelweg na aftrek correctie... misschien net 39 als ik geluk heb. Zondag maar braaf thuis gebleven... ik heb het nog niet verteld. Ik rij eigenlijk nooit snelweg, altijd de kleine binnendoor wegen, maar mijn kameraad op de k1200s vindt dat wel leuk, ik dacht beetje gas, hij dacht ik moet wel bij blijven... samen geflitst dat dan gelukkig weer wel...

Ik ben laatst door twee Audi A6 van de snelwegpolitie aan de kant gezet. Mijn snelheid was opgevallen door de politiehelicopter (regio Rotterdam). Deze heeft snelheden geconstateerd van continu 150 waar 100 toegestaan was, met uitschieters naar 230. Gelukkig voor mij is de heli er niet in geslaagd hun metingen te ijken en ben ik er met een waarschuwing van af gekomen. Maar dat was wel even een billenknijpmoment. In mijn hoofd was ik al bezig met hoe ik met het OV op mijn werk moet komen :X:X:X
 
Ik ben laatst door twee Audi A6 van de snelwegpolitie aan de kant gezet. Mijn snelheid was opgevallen door de politiehelicopter (regio Rotterdam). Deze heeft snelheden geconstateerd van continu 150 waar 100 toegestaan was, met uitschieters naar 230. Gelukkig voor mij is de heli er niet in geslaagd hun metingen te ijken en ben ik er met een waarschuwing van af gekomen. Maar dat was wel even een billenknijpmoment. In mijn hoofd was ik al bezig met hoe ik met het OV op mijn werk moet komen :X:X:X
pffff, goed vanaf gebracht....
 
Zooo, wat een gaaf avontuur zeg!!! Daar zit ik ook al een aantal jaartjes aan te denken.
Hoe heb je het geregeld en hoe zien je (reis)plannen er ongeveer uit?

Wordt geregeld via lokale motorclub. Zelf niks aan hoeven organiseren. Vanaf de tunnel via een zuidelijk route naar het westen (Bristol) en dan noordelijk via Newport naar Liverpool en daar de boot. in totaal 6 dagen rijden en 6 dagen Man.
 
Ik heb mijn k1200r ingeruild op een B-king met ABS
Reed als de brandweer maar ik wilde een brommer die iets gemakkelijker stuurt in het korte werk
Heb nog wat accessoires staan op mp
Corbin zadel, gpr uitlaat, mra tourruit, adapterplaat sw motech
De uitlaat past ook op de S
Motor forum leden hebben voorrang.
 
Vraagje: iemand hier al eens de koelvloeistof vervangen? Zoja, welk vacuum setje heb je gebruikt?
Ja, ik heb laatst na demontage van de radiator het koelsysteem opnieuw gevuld. Ik heb een vacuumsetje (HBM, 34,95) gebruikt, maar helaas trok mijn kleine compressor 'm niet voldoende op onderdruk. Resultaat was een deels gevuld systeem die ik met de hand bijvulde en ontlucht heb. Misschien had ik geluk, maar ik ben er na die aktie van overtuigd dat een vacuumsetje overbodig is. Gaat prima als je telkens even een paar minuten de vloeistof laat zakken met alle (Ontlucht en vul-)openingen open. Op de zijstandaard. Zodra het reservoir overstroomd zet je 'm rechtop op de bok of paddock en vul je 'm tot de nok van de radiator. Eigenlijk een klusje van niks waar ik vooraf bang was of dat wel goed zou gaan......
 
Laatst bewerkt:
Toevallig iemand die een bagagerekje op zijn/haar 1200/1300 S heeft zitten waar hij/zij vanaf wil? Ik zou graag de optie hebben om een tas/topkoffer mee te kunnen nemen.
 
Toevallig iemand die een bagagerekje op zijn/haar 1200/1300 S heeft zitten waar hij/zij vanaf wil? Ik zou graag de optie hebben om een tas/topkoffer mee te kunnen nemen.
Dat zal lastig zijn denk ik, ze worden niet vaak tweedehands aangeboden, net als een koffersetje (wie heeft een setje voor me liggen...?).
Bagagedrager is nog wel gewoon te bestellen, rond de 125,- meen ik.....
 
Bagagedragers kom je op marktplaats nog wel eens tegen maar niet vaak. Ik had vorig jaar de mazzel om er een zgan te scoren. Let wel op bij zelf montage dat de 6 bouten geborgt zijn met loctite en niét gemakkelijk los komen. Bij mij ging een blindklinkmoer dol ☹
 
Dat zal lastig zijn denk ik, ze worden niet vaak tweedehands aangeboden, net als een koffersetje (wie heeft een setje voor me liggen...?).
Bagagedrager is nog wel gewoon te bestellen, rond de 125,- meen ik.....
Dat zal lastig zijn denk ik, ze worden niet vaak tweedehands aangeboden, net als een koffersetje (wie heeft een setje voor me liggen...?).
Bagagedrager is nog wel gewoon te bestellen, rond de 125,- meen ik.....
of toevallig van iemand die zijn motor probeert te verkopen of inruilen en besluit dat losse verkoop van deze accessoires meer oplevert dan je ervoor terugkrijgt bij verkoop bij de motor...… ;-)
 
of toevallig van iemand die zijn motor probeert te verkopen of inruilen en besluit dat losse verkoop van deze accessoires meer oplevert dan je ervoor terugkrijgt bij verkoop bij de motor...… ;-)
Dat kan, maar dan meestal pas na verkoop, voor het geval de koper het een betere deal vind als 'ie het erbij kan kopen.....toch?
 
geen idee eigenlijk maar het lijkt wel heel erg op elkaar.
ik denk niet dat de 1200 bouwtechnisch veel verschilt van de 1300.
 
Terug
Bovenaan Onderaan