- 12 mei 2008
- 38.729
- 7.754
Je doet maar 5000/6000 km met een achterband? Dat is niet veel. Ik heb op m'n Z750 met een pilot road 4 16000km gedaan op een achterband.
Ja, maar das geen 1200
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je doet maar 5000/6000 km met een achterband? Dat is niet veel. Ik heb op m'n Z750 met een pilot road 4 16000km gedaan op een achterband.
Beste allen,
Ik ben nieuw hier en vind het interessant om te lezen wat iedereen hier allemaal met zijn BMW doet en modificeert. Zelf ben ik in het bezit van een K1200R en probeer altijd te kijken of ik wat kan vernieuwen.
De volgende dingen staan op mijn lijstje om aan te passen:
1. ik zou graag dagrijverlichting willen monteren. Liefst zou ik iets willen monteren dat zowel als knipperlicht en dagrijverlichting functioneert. Heeft iemand hier toevallig daar ervaring mee?
2. Ik wil een usb connector maken om mijn telefoon of gopro op te kunnen laden tijdens het rijden. Daarvoor heb ik in gedachten om de standaard optimate adapter met usb aan te sluiten op de accu. om vervolgens de accu via de canbus aan de druppelader te hangen. (optimate 4). Iemand hier ook ervaring mee.
3. Zou ik graag een onderspoiler willen voor de bescherming van het spruitstuk aan de onderkant van de motor. Kan niet echt iets op internet vinden maar misschien weten jullie wat winkels?
Dat zijn voor nu een beetje de dingen die mijn aandacht hebben daarna kijken we wel weer verder!
ik doe tussen de 10k en 15k met achterband, woonwerk verkeer
Ik heb de Rhombus PL knipperlichten van Kellerman gemonteerd en ben er zeer tevreden over. Dagrijverlichting aangesloten op de standverlichting in de koplamt. de knipperlichten zelf van Shin-Yo weerstanden van 6.8 ohm voorzien om de knipperfrequency terug te brengen.
Geen foutmeldingen ofzo. En het lijkt wel of andere weggebruikers mij nu beter zien. Maar dat is mijn perceptie haha.
[afbeelding]
Daar zit wel een hoge licht opbrengst in als ik de foto zo zie. Ik heb trouwens ook nooit geweten dat de knipperlichten automatisch uitgaan als je ze is vergeet na een afslag. Das wel handig
Ik ken geen BMW’s waarbij je weerstanden nodig hebt (behalve om de binnenkant van de kuip te verwarmer). De knipperfrequentie wordt elektronisch geregeld...
Even een vraag. Hoe zit het met het olie verbruik van een K1300S ik heb ongeveer 4000 km gereden sinds de laatste beurt en m'n olie pijl staat nu op minimum. Kreeg vanmiddag nog even een olie waarschuwing maar die verdween na m'n pauze weer van het scherm.
heb je warm of koud gemeten
Sjon, zet af en toe eens een beetje druk op de ketel door van onderuit ver door te trekken. Kost je misschien een beetje extra rubber van de achterband (en hopelijk niet je rijbewijs!) maar je zult merken dat de machine dan "los" komt en als een kolossale naaimachine gaat draaien.
Ik ben dat op een gegeven moment ook gaan doen (kom normaal gesproken ook niet vaak voorbij de 6000 tpm) maar toeval of niet, het olieverbruik ging wel rap naar beneden toen ik af en toe een sprintje ging trekken.
De 1300S wordt vaak als snelle toermotor gebruikt, maar als je ziet hoe hij in elkaar zit, is het feitelijk een superbike met een "beetje" overgewicht en "tikkeltje" grote wielbasis. Het blok kan best wel tegen een stootje.
Gisteren na ongeveer 200 km gereden te hebben sloeg de elektra van mijn 2005 k1200r op hol. Ik kreeg een rood en oranje waarschuwingslampje, accu symbool, de tank was leeg volgens de meter en de richtingaanwijzers deden het niet meer. Was bang dat de dynamo of spanningsregelaar stuk was, maar gelukkig de 120km naar huis nog wel gehaald.
De motor start nu wel en loopt prima, maar het dashboard geeft niets meer aan. Geen tankinhoud, versnelling, ook geen ABS lampje voor het starten. Tevens doen de richtingaanwijzers het niet. Heb de accu er al een paar minuten af gehad, geen effect. Iemand bekend met dit probleem?
Lijkt mij onwaarschijnlijk. ZFE sluit die uitgang af als er teveel stroom wordt getrokken.Accu lijkt me onwaarschijnlijk. Hij start nu nog met gemak. Ik heb een verloopkabel besteld om hem met mijn Rheingold setje uit te kunnen lezen, eens kijken of er eat te zien valt.
Heb wel +/- 500 km terug mijn tomtom rider 420 aangesloten op de accesoirestekker vlak bij de accu. Zou die er mee te maken kunnen hebben?