Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Ik heb een originele BMW optie Akrapovic demper die een fraai donker geluid maakt maar als de exup klep dicht zit klinkt het als een originele K1200 demper. Beetje zielig.
Daarnaast wil de motor niet trekken boven de 4000 toeren want hij kan z'n gassen niet kwijt.
 
Als je geen belang hebt bij de klep kan je de kabel losgooien en klaar :) en ff de klep op de open stand zetten
 
Ik vind het het grappig om heel stil te kunnen fluisteren door dorpjes heen om vervolgens als een opstijgende straaljager brullend het dorp weer te verlaten.
 
Als het goed is hoor je bij het contact aanzetten de klep 1x open/dicht gaan waarna hij in de "start stand" wordt gezet. Als dit al harkerig of aarzelend verloopt, zou ik ook denken aan een mechanisch defect/vervuiling. Anders de connector van de aandrijving van de klep controleren (contact spray).
 
Hoi ik ben op zoek naar een setje handgrepen voor de bijrijder, is er hier misschien iemand die een setje heeft liggen of wil ruilen voor een set voor een topkoffer ? De foto is van mijn huidige.
IMG_5181.jpeg
 
Ik kan je niet helpen maar heb wel een tip. Het schijnt dat de blindmoeren in het subframe de neiging hebben om mee te gaan draaien met de bevestigingsboutjes. Die zijn met Loctite vastgezet dus vooraf even goed verwarmen.
 
Bedankt voor de tip, ik heb er inmiddels andere grepen op zitten. Ziet er goed uit 😎
 

Bijlagen

  • Kopie van IMG_7079.jpeg
    Kopie van IMG_7079.jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_7081.jpeg
    IMG_7081.jpeg
    276,6 KB · Weergaven: 0
Ik kijk met een schuin oog een beetje rond naar een K1300R. vanaf 2012... OP foto's nijg ik naar zwart/grijs en in mindere mate de rood/zwarte.
Maar heb een rood/zwarte in het echt nog niet gezien. Wie van jullie wel en wat vond je ervan ?
 
Ik vind de zwart rode persoonlijk niet fraai, maar je moet vooral kiezen waar je eigen voorkeur naar uit gaat. De kappen van de k1300 zijn makkelijk los te halen en laten spuiten is meestal ook maar een paar honderd euro.
 
Ik vind de zwart rode persoonlijk niet fraai, maar je moet vooral kiezen waar je eigen voorkeur naar uit gaat. De kappen van de k1300 zijn makkelijk los te halen en laten spuiten is meestal ook maar een paar honderd euro.
Zelf heeft de zware/antraciet ook mijn voorkeur.
Andere vraag. De cilinders liggen praktisch onder 45graden in het frame. Hoe zit dat met bougies/klepspeling. Moet dan de radiateur etc er volledig af of zelfs het blok eruit ?
 
Sinds kort haperde mijn Quickshifter, nu kwam ik er vandaag achter dat de veer in de Quickshifter helemaal verroest is en er een ring vanaf gebroken is, u kan ik dit onderdeel alleen nergens vinden, heeft iemand hier dit misschien wel eens mee gemaakt ? De veer zit in de aluminium behuizing.

IMG_7697.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan