Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik ben ook wel eens wat 2dehands aan het kijken. Maar ik zie veel meer 600cc en 1200cc dempers met linkpijp voorbijkomen dan 650cc oliegekoelde. Zouden 600 en 1200 linkpijp plus demper ook passen op een 650 oliegekoelde bandit?
Ik heb vroeger 2 650's oliegekoeld gehad.
En beide keren een demper van een GSX-R750 op laten zetten.
Hoe dat met de bochten zit weet ik niet precies, ik heb ze toen origineel gehouden.
 
Deze week weer heerlijk gereden met de bandit. Wat rijdt het toch heerlijk soepel
 

Bijlagen

  • 20190707_200207.jpg
    20190707_200207.jpg
    283,8 KB · Weergaven: 21
Ik heb vroeger 2 650's oliegekoeld gehad.
En beide keren een demper van een GSX-R750 op laten zetten.
Hoe dat met de bochten zit weet ik niet precies, ik heb ze toen origineel gehouden.
De bochten wilde ik gewoon origineel houden gaat dus alleen om de demper plus linkpijp, bochten blijven origineel.

Maar zou gsx-r750 demper dus passen?
 
De bochten wilde ik gewoon origineel houden gaat dus alleen om de demper plus linkpijp, bochten blijven origineel.

Maar zou gsx-r750 demper dus passen?

Ik heb toen Akra's gehad van een GSX-R 750.
En die pasten gewoon.
Meende dat alleen de beugel van de demper (die op de duo steunen geschroefd zit) iets verbogen is geworden, als ik het mij goed herinner..
Voor de rest paste het.
 
De bochten wilde ik gewoon origineel houden gaat dus alleen om de demper plus linkpijp, bochten blijven origineel.

Maar zou gsx-r750 demper dus passen?
Heb nog wel een mooie Bos demper liggen van een srad 600/750 maar ik weet niet of die past op een 650. Past niet op de 1200 in ieder geval.
 
Heb nog wel een mooie Bos demper liggen van een srad 600/750 maar ik weet niet of die past op een 650. Past niet op de 1200 in ieder geval.
Klopt, een 1200 is een bolt-on uitvoering, de 650 is een slip-on uitvoering.
De exacte diameter weet ik niet meer, maar als je die weet, is het een kwestie van uitkiezen volgens mij..
Die beugels zijn altijd wel te maken of aan te passen.
 
Goedemorgen! Ik heb al een tijdje Gegoogled, maar kan het niet vinden... Weet iemand hier of er nog comfort seats te koop zijn voor Bandit 650s K6? Het originele zadel zorgt na een lange rit voor een nogal pijnlijke derrière :(
 
als je niks “kant en klaar” kan vinden dan kan je altijd nog je huidige zadel laten opknappen/herbekeken. ik heb zelf erg goeie ervaring met MJ seats in groningen. snel klaar en stukken comfortabeler dan origineel. wordt dan nieuw schuim in gedaan en de bekleding zelf kan je ook naar wens aanpassen/stiksels in kleur en dat soort ongein :)
 
als je niks “kant en klaar” kan vinden dan kan je altijd nog je huidige zadel laten opknappen/herbekeken. ik heb zelf erg goeie ervaring met MJ seats in groningen. snel klaar en stukken comfortabeler dan origineel. wordt dan nieuw schuim in gedaan en de bekleding zelf kan je ook naar wens aanpassen/stiksels in kleur en dat soort ongein :)

Thanks voor de tip! Ik ga contact zoeken met MJ seats 👍🏻
 
Te koop wegens een gestrand project. Nu voor een bodemprijs van €200,-
Compleet voorwiel en achterwiel voor een Suzuki Bandit 600 uit 97. Velgen zijn voorzien van poedercoating (hoogglans zwart) en witte striping.

Tevens zijn er nieuwe lagers geplaatst. Beide wielen zijn voorzien van een haaks ventiel.hierdoor is banden oppompen geen gedoe.
Remschijven zijn voorzien van titanium boutjes.
 

Bijlagen

  • IMG_4435.JPG
    IMG_4435.JPG
    277,6 KB · Weergaven: 7
Te koop wegens een gestrand project. Nu voor een bodemprijs van €200,-
Compleet voorwiel en achterwiel voor een Suzuki Bandit 600 uit 97. Velgen zijn voorzien van poedercoating (hoogglans zwart) en witte striping.

Tevens zijn er nieuwe lagers geplaatst. Beide wielen zijn voorzien van een haaks ventiel.hierdoor is banden oppompen geen gedoe.
Remschijven zijn voorzien van titanium boutjes.
Misschien een domme vraag... zijn deze gelijk aan de wielen van een GSF 650s uit 2006?
 
Misschien een domme vraag... zijn deze gelijk aan de wielen van een GSF 650s uit 2006?
Ik denk het niet (zie onderstaand)

 
Te koop wegens een gestrand project. Nu voor een bodemprijs van €200,-
Compleet voorwiel en achterwiel voor een Suzuki Bandit 600 uit 97. Velgen zijn voorzien van poedercoating (hoogglans zwart) en witte striping.

Tevens zijn er nieuwe lagers geplaatst. Beide wielen zijn voorzien van een haaks ventiel.hierdoor is banden oppompen geen gedoe.
Remschijven zijn voorzien van titanium boutjes.

Het is dat ik al zwarte velgen met witte striping heb, maar anders;)
 
Ik heb sinds vandaag mijn motorrijbewijs en ik ben aan het kijken voor mijn eerste motor. Nu ben ik een Suzuki GSF 600N tegengekomen uit het jaar 2000 met een kilometerstand van 46000 km. De dealert vraagt hier 1850 euro voor. Is dit een goede prijs?

Hey en welkom op het forum!
Ik vind het altijd lastig om zo van een marktplaats advertentie aan te geven of iets een 'goede' prijs voor een motor is. Voor 1850 verwacht ik wel een erg nette Bandit (minimale gebruikersschade, smeerdelen in goede staat, etc.). Bij jouw bandit zijn de kappen een andere kleur dan het frame. Dat kan natuurlijk voor de looks zijn gedaan (wilde ik misschien nog doen maar na het zien van deze foto's denk ik niet meer...), maar kan ook als gevolg van een valpartij zijn...

Als je langsgaat kun je de fiets natuurlijk het beste bekijken. In het begin van dit topic staan ook een aantal punten waar je dan even op moet letten.

@Bronco, heel vet! Die noppenbanden geven hem direct een hele eigen look! Ook vet wat je met het luchtfilter hebt gedaan. Opent het frame mooi waardoor hij wat minder massief lijkt!
Zou het nog mooi zijn om de kont wat 'platter' te maken? Dan ga je nog iets verder naar een scrambler look.
 
Ik heb sinds vandaag mijn motorrijbewijs en ik ben aan het kijken voor mijn eerste motor. Nu ben ik een Suzuki GSF 600N tegengekomen uit het jaar 2000 met een kilometerstand van 46000 km. De dealert vraagt hier 1850 euro voor. Is dit een goede prijs?

Hey welkom!
Ja wat @Vareta ook zegt, een prima prijs, als de motor in en op orde is. Als de banden en remschijven vervangen moeten worden bijvoorbeeld, dan ben je zo maar een kwart van de vraagprijs extra kwijt. Dus daar kan je rekening mee houden bij een testritje.
Het verschil in kleur van het frame ten opzichte van de kont, tank en het spatbord kan inderdaad voor de looks gedaan zijn, al lijkt me dat sterk als ik het zo op de foto's zie. Ik vind het aardig vloeken ofzo, maar misschien valt het in real life mee.
Als het niet voor de looks was, dan is er misschien wel schade mee gereden. Dat betekent dat je met een proefritje even wat scherper moet zijn op het "sporen" van de fiets, oftewel, blijft hij netjes uit zichzelf rechtdoor gaan, staan de vorkpoten netjes recht, e.d.

Maar in ieder geval is je keuze voor de Bandit in elk geval al top :Y ;)

Mijn huidige B12.......als zijnde een soort van scrambler in wording ;)

Bekijk bijlage 1410404
Nice!
Zo'n highmount uitlaat is toch ook wel lekker he :9~
 
@Bronco, heel vet! Die noppenbanden geven hem direct een hele eigen look! Ook vet wat je met het luchtfilter hebt gedaan. Opent het frame mooi waardoor hij wat minder massief lijkt!
Zou het nog mooi zijn om de kont wat 'platter' te maken? Dan ga je nog iets verder naar een scrambler look.

K&N's met een Dyno Stage 3.....scheelt een hoop plastic tussen het frame ;)
Ben inderdaad aan het overwegen de slijptol in het subframe te zetten, is alleen weer ff een klusje.....eerst maar weer eens :] nu hij na geruime tijd weer op de rubbers staat. Bijkomend probleem is dan ook weer de highmount Hotcam die dan niet meer zo mooi smoelt met de kont en dus waarschijnlijk zal moeten wijken.


Nice!
Zo'n highmount uitlaat is toch ook wel lekker he :9~

Zeker vanaf z'n poepert gezien 8-)

20190718_164322-01.jpeg
 
K&N's met een Dyno Stage 3.....scheelt een hoop plastic tussen het frame ;)
Ben inderdaad aan het overwegen de slijptol in het subframe te zetten, is alleen weer ff een klusje.....eerst maar weer eens :] nu hij na geruime tijd weer op de rubbers staat. Bijkomend probleem is dan ook weer de highmount Hotcam die dan niet meer zo mooi smoelt met de kont en dus waarschijnlijk zal moeten wijken.
Stage 3 helpt dan inderdaad wel ja ;)

Ziet er uit als een lekker rustig projectje. Maar moet wel zeggen dat die Hotcam een huge uitlaat is voor de look. Zou misschien nog wel gruwelijk zijn als je m onder de kont kwijt kan, maar ga er vanuit dat dát een nagenoeg onmogelijk project is. :YY
 
Stage 3 helpt dan inderdaad wel ja ;)

Ziet er uit als een lekker rustig projectje. Maar moet wel zeggen dat die Hotcam een huge uitlaat is voor de look. Zou misschien nog wel gruwelijk zijn als je m onder de kont kwijt kan, maar ga er vanuit dat dát een nagenoeg onmogelijk project is. :YY

Voor de look zou de kont zo slank mogelijk moeten gaan ogen. Dan lijkt mij een korte uitlaat (bijv. ingekorte demper zo kort mogelijk achter de collector) het mooiste. Zo'n bips als bij deze lijkt mij wel mooi :Y

Suzuki-Bandit-Cafe-Racer-1.jpg
 
Voor de look zou de kont zo slank mogelijk moeten gaan ogen. Dan lijkt mij een korte uitlaat (bijv. ingekorte demper zo kort mogelijk achter de collector) het mooiste. Zo'n bips als bij deze lijkt mij wel mooi :Y
Oh een kortere uitlaat ben ik het sowieso mee eens! Helaas zijn die niet altijd legaal en de genen die wel E-keur hebben niet altijd even mooi...
Wel echt een bruut voorbeeld trouwens. Vind persoonlijk dat zo'n kont weer net te slank is, beetje uit verhouding. Iets meer massa zou naar mijn smaak niet verkeerd zijn. Moet wel zeggen dat de bandit er op deze foto enorm gespierd uit komt te zien!
 
Zo. Lang geleden dat ik hier geweest ben. Veel te druk met allerlei andere dingen waaronder het genieten van de Bandit.
Echter, na bijna 4 jaar Bandit zit ik eraan te denken iets anders te kopen.
Nu is mijn vraag; heeft iemand interesse in mijn 600 uit 1995?

-gekocht in januari 2016 met 17000 km
-nu 47000 km (loopt nog op, woon-werkverkeer)
-voorband aan vervanging toe (ik zou de achterband persoonlijk ook doen dan)
-hyperpro voorvering
-dubbele koplamp, kleine knippertjes. Originele onderdelen erbij
-valbeugels (mijn eerste motor dus leek me handig, is één keer in stilstand omgevallen). Valbeugels zijn niet mooi.
-bijna toe aan een oliebeurtje (elke ca. 5500km/6 maanden olie gewisseld)
-kleppen mogen gesteld worden (heb ik elke 2 oliebeurten meegenomen, nooit overdreven speling gezien)

Motor heeft altijd/meestal buiten gestaan en ook in de pekel gereden, is dus niet de mooiste meer. Scheurtje in het zadel.
Koppeling kon ook wel eens binnen afzienbare tijd wat zorg nodig hebben (onderbuikgevoel). Rijdt en remt nog altijd oké.

Kortom: een mooie motor voor iemand die een basis voor een project zoekt.

facebook_1563619603579.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan