Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik ben daadwerkelijk aan het bedenken om mijn 2001 1200s een n te maken. Nu ben ik overal opzoek naar originele delen zoals brackets etc voor de kmteller/koplamp, iemand een idee ?

Als iemand goede ideen heefr , let me know.

Gr
Ik geloof dat brackets nog wel eens op de Engelse of Duitse Ebay voorbij komen.

Kilometerteller kun je van de S gebruiken, maar dan moet je wel zelf een houder fabriceren. M.b.t. de koplamp is het wel erg vet om een LED unit te nemen, ook via Ebay te krijgen.
Volgens mij hebben we in dit thread al een paar keer gelinkt naar goede onderdelen en alternatieven. Ik zou eens gaan bladeren als ik jou was ;)
 
Iemand interesse in een achterschokbreker voor de 2000-2005 Bandit 1200?
Is van een gsx-r1000k5.
Hij is geserviced en afgesteld door Willie Stamsnijder van SO products, veringspecialist.
Mag weg voor €95,00.
 

Bijlagen

  • schokbreker gsx-r1000 k5.JPG
    schokbreker gsx-r1000 k5.JPG
    116 KB · Weergaven: 6
Nou pfieuw! Gisteren weer de eerste rit op de bandit gemaakt. Wat een gevoel is dat weer!

Helaas ben ik nog niet helemaal van de problemen af. Reed gisteren van Utrecht naar Nijmegen, waarbij de eerste helft perfect ging. Halverwege kreeg ik het gevoel dat hij af en toe op 3 cilinders reed aangezien hij af en toe wat stotterde en behoorlijk inhield. Even een stukje rustig rijden en daarna ging het weer.
Toen ik even later de stad in reed sloeg hij af bij het stoplicht en was nauwelijks meer te starten.

Ik zit zelf aan de bobines te denken. Als ik het goed lees hebben die er een handje van om moeilijk te doen nadat ze warm worden. Carbs zijn het niet, want die zijn schoon gemaakt.
Vlak voor ik de oprit binnen reed sloeg de motor namelijk weer af. Toen een kwartier laten staan en daarna weer gestart. Dat was totaal geen probleem. Starten en lopen. (Lijkt mij dat de bobines dan weer zijn afgekoeld en goed werken)

Klinkt dit volgens jullie logisch? @Deeffox had jij laatst niet zo'n zelfde probleem?

Ohja. Ben op dit moment ook aso rijder numéro uno. De uitlaat mist nog een uitlaatpakking dus die is niet volledig luchtdicht. Maar volgens mij kan dat niet voor zo veel problemen zorgen...
 
Klinkt dit volgens jullie logisch? @Deeffox had jij laatst niet zo'n zelfde probleem?
Mja bij mij is het een probleem met vocht. Maar ik verwacht het in de hoek van de bougiekabels/doppen te vinden. Heb me er een tijdje geleden (oa hier op 't topic) in verdiept omdat ik toen ook last had van gesputter als ik binnen de bebouwde kom in opspattend water reed. Maar eigenlijk is het sindsdien niet meer voorgekomen, heb ook niet meer in hevige regen gereden, tot vorige week. Die dinsdag dat het zo slecht weer was, reed ik binnendoor en ging ie weer op drie cilinders lopen. Misschien toch maar een keer een weekendje uittrekken om er iets mee te doen. O-)

Ben alleen niet zo'n held in dat elektrawerk }:O
 
Als hij in de regen spontaan kut gaat draaien is het vaak een waterprobleem, wat dan weer vaak te maken heeft met de bougiekabels, doppen of de afwatering aldaar.

Als hij bij heet weer na een tijdje moeilijk gaat doen kunnen het inderdaad bobines en aanverwanten zijn. Andere mogelijkheid is een benzinekraantje dat domweg niet goed doorloopt, wat dan vaak weer komt doordat de tankontluchting dicht zit. Beetje dezelfde symptomen. De tankontluchting is makkelijk te checken; als hij moeilijk gaat doen de benzinedop losdraaien. Krijg je dan een zuigend geluid stond de tank op onderdruk, en is dat het probleem. Doet ie dat niet, moet je richting de bobines gaan denken. Die kun je doormeten, de waardes staan in het WPH. Ook de kabels, doppen of bougies kunnen verdacht zijn, overigens.
 
Check, thanks heren.

Ik ga komend weekend een nieuwe uitlaatpakking monteren. Eerst maar een zien wat dat doet met de hele situatie. Misschien ook meteen de tankdop uit elkaar trekken en schoonmaken. Dat hele gedeelte zag er ook niet al te fris meer uit.
Als ik het me goed herinner moet ik dan opletten voor rondvliegende veertjes en kogeltjes, @Deeffox? ;)
 
Overigens, als het de bobine(s) blijken te zijn zie ik een flink aantal tweedehands te koop. Dan komen ze direct met kabels en doppen. Is dat een wijze beslissing of is de kans dan ook erg groot dat ze slecht werken?
De bougies zijn net nieuw, net als de benzinekraan. Die heb ik vervangen voordat de motor naar de garage ging.
 
Als je met een beetje willekeurig pick and mixen exact hetzelfde probleem houdt kun je er donder op zeggen dat het niet in die onderdelen zat...
 
Als je met een beetje willekeurig pick and mixen exact hetzelfde probleem houdt kun je er donder op zeggen dat het niet in die onderdelen zat...
True. Meet ze eerst wel door, dan voorkom ik evt onnodige aankopen.

Mocht ik bobines gaan kopen. Is er een verschil tussen de twee bobines die erin zitten?
Ik weet dat ze gelabeld zijn voor de cilinders en de ene bobine 1 en 4 , en de ander 2 en 3 aanstuurt. Maar kan ik de motor ook gewoon draaien met een tweedehands bobine die voor 2 en 3 gelabeld is maar aansluit op bijv. 1 en 4?
 
Stomme vraag, maar weet iemand zo het formaat van de achterste bout van de kettingbeschermer?
Reed net naar de zaak en hoorde ineens geratel, blijkt de bout verdwenen te zijn :/
Heb even geen gereedschap bij de hand om het op te meten, en in de service handleiding kwam ik het online ook zo snel niet tegen.

Mocht iemand het weten hoor ik het graag, anders loop ik zo gewoon even naar de plaatselijke bouwmarkt voor wat verschillende maten boutjes ;-)
 
Stomme vraag, maar weet iemand zo het formaat van de achterste bout van de kettingbeschermer?
Reed net naar de zaak en hoorde ineens geratel, blijkt de bout verdwenen te zijn :/
Heb even geen gereedschap bij de hand om het op te meten, en in de service handleiding kwam ik het online ook zo snel niet tegen.

Mocht iemand het weten hoor ik het graag, anders loop ik zo gewoon even naar de plaatselijke bouwmarkt voor wat verschillende maten boutjes ;-)
1398875


https://www.cmsnl.com/suzuki-gsf600...odel13528/screw-6x12_0214206123/#.XPfNtogzZaQ
 
Terug
Bovenaan Onderaan