Je problemen zouden misschien kunnen komen doordat je de choke er te lang op houdt? Ik heb die van mij er maar een meter of 50 op (tot ik de straat uit ben). Na het starten schuif ik hem sowieso direct de helft dicht. Als ik hem er langer ophoud slaat hij bij de eerste rotonde af en krijg ik hem al helemaal niet meer gestart met de choke er op, is me wel eens overkomen. Als hij door koude een beetje af lijkt te gaan slaan als ik de choke er al af heb (bij een stoplicht oid) draai ik gewoon het gas een beetje open. Daar blijft hij mooier op draaien dan met de choke er op.
Bij veel korte stukjes met dit weer kan er door condensatie wel wat vocht in de olie komen wat gaat schuimen in het begin van je rit. Als je een langer stuk rijdt en de olie goed warm wordt dampt dit er wel uit (vandaar dat ik mijn olie graag warm heb dmv mijn home made oliekoeler over ).
Ik weet niet hoe ver je dagelijkse ritjes zijn.
De goede manier om je olieniveau te controleren:
Olie warm laten worden, na afzetten de olie een minuutje of 5 terug laten zakken in het carter, en dan de motor recht op beide wielen houden en door het glaasje kijken, dus niet op de middenbok.
Het niveau op je 2e foto zegt dus niet zo veel omdat na 1 minuut de olie waarschijnlijk nog niet ver genoeg gezakt is en door de koude er nog wat schuim vorming kan zijn.
Ik kan dit dus tegenwoordig aflezen, lijkt me een prima waarde
Bij veel korte stukjes met dit weer kan er door condensatie wel wat vocht in de olie komen wat gaat schuimen in het begin van je rit. Als je een langer stuk rijdt en de olie goed warm wordt dampt dit er wel uit (vandaar dat ik mijn olie graag warm heb dmv mijn home made oliekoeler over ).
Ik weet niet hoe ver je dagelijkse ritjes zijn.
De goede manier om je olieniveau te controleren:
Olie warm laten worden, na afzetten de olie een minuutje of 5 terug laten zakken in het carter, en dan de motor recht op beide wielen houden en door het glaasje kijken, dus niet op de middenbok.
Het niveau op je 2e foto zegt dus niet zo veel omdat na 1 minuut de olie waarschijnlijk nog niet ver genoeg gezakt is en door de koude er nog wat schuim vorming kan zijn.
Ik kan dit dus tegenwoordig aflezen, lijkt me een prima waarde