Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Haha ja precies. In combinatie met de temperatuurmeter kan ik dit "prototype" eventueel finetunen, en dan laat ik voor volgende winter misschien wel een nette versie maken uit RVS ofzo. In een verloren uurtje een keer tekenen en dan een staalleverancier lief aankijken.. O-)
Misschien maar beter ook om het zelf te laten maken. Zie dat die dingen zo'n 50 euro zijn, voor zo'n klein k*t plaatje...
 
My god @Unruled, ik zie net pas de foto van jouw Bandit in de OP... Holy cr*p wat een prachtig monster!

Oh en by the way, de tutorials op je site doen het niet meer :(
 
Welke standaard oliebeschermding heb jij dan? Er zit echt een hoop niet aan de te gluren zooi tussen als ik eBay afstruin.
Mja de mijne is ook niet om aan te gluren als ik eerlijk ben, het beste wat ik erover kan zeggen is dat hij niet echt opvalt :+

Maar jouw Bandit kan inmiddels weer de weg op? Daarvan moesten de vorkseals vervangen worden toch?
Hij is weer volledig straatwaardig :Y Heeft net z'n grote beurt gehad, vlotters opnieuw gesteld (2mm "vrije interpretatie" verklaart het rommelige onderin), vorkseals dus vervangen (sorry heb alleen een foto met de hele bende uit elkaar :P) streepies geplakt. Kan er weer ff tegenaan, alleen issie nog een beetje vies...

41E9A2EE-B00B-43AF-B7E6-36B67697A7B5.jpegDDA779F9-0493-4D0F-B118-4D82F420B096.jpeg103AABFC-91E3-4EE6-8CAC-DF644E6123FE.jpeg

M'n eerste B6 had destijds ook streepjes... Nostalgie! :P

DSCF5587.JPG


Gisteren ook nog even het oude B12 blok dat ik hier had rondslingeren uit elkaar getrokken dus als iemand nog een onderdeel nodig heeft :+ Zag er allemaal nog goed uit, na een ton :Y

CF43085E-15FC-4083-BEA1-EA285BB071BD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
My god @Unruled, ik zie net pas de foto van jouw Bandit in de OP... Holy cr*p wat een prachtig monster!

Oh en by the way, de tutorials op je site doen het niet meer :(
Die hebben nooit echt gewerkt, daar was ik mee bezig en toen verloor ik interesse :P Moet alle losse foto's etc nog wel hebben, ergens naar op zoek?

Maar thanks :Y Komt waarschijnlijk wel in het voorjaar te koop :X
 
Nee was was spul aan het zoeken om mijn 600s evt om te bouwen naar een N. Zag dat je nog wat tutorials had staan dus dacht ff spieken wat het allemaal was ;)

Maar genoeg gehad van de Bandit?
 
Mwah op zich niet, maar ik merk gewoon dat ik hem eigenlijk niet zo vaak pak met de KTM en BMW ernaast. Het leukste vind ik eigenlijk het verbouwen van het ding :P Dat in combinatie met de wat beperkte ruimte, en het feit dat de vrouw ook nog wat plek voor haar motor en fiets wil hebben... Gevalletje moet niet, mag wel weg.


N van een S maken is kinderspel. Gewoon de boutjes die je kunt zien losmaken totdat alles eraf gedonderd is. Het subframepje kun je niet geniaal bij maar lukt op zich wel zonder de vork eruit te halen. Wat betreft de kabelboom is het handigste om wat verlengstukjes te bouwen, dan kan het hele ding onder je tank (vlak achter het balhoofd, zeker als je het loze gewichtje even losschroeft heb je daar ruimte zat). Je zult een koplamp en oren moeten kopen. persoonlijk vind ik de Bandit N oren gewoon het mooiste (met de knipper onder de bevestiging van de koplamp) maar die zijn lastig te vinden. Qua lamp zou ik juist niet die van de N nemen, die zijn ouderwets (zo'n lamellending). Op Ebay even zoeken naar 'klarglasscheinwerfer', die zijn prima (ik heb altijd zo een). Ik heb vervolgens in dat ding LED internals gezet, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Oh ja, en knipperlichten dus. Verder is het schroeven en klikken en als je het eerder gedaan hebt heb je de kuip met een half uur los, de rest netjes monteren kost nog anderhalf uur oid en Bob's your mother's brother :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk! Hier hebben we dus wat aan! Thanks! *Slaat deze post snel even op

Het zal nog wel even duren voordat ik zeker weet hoe en of wat ik er mee ga doen. Wilde in ieder geval de onderdelen al uitgezocht hebben. Voor in de winter is zo'n schermpie wel erg lekker, dus zal waarschijnlijk pas in de zomer gaan knutselen.

Maar je hebt die led unit er zelf in gebouwd? Hoe werkt dat dan? Vind het er wel gruwelijk vet uit zien
 
Mja de mijne is ook niet om aan te gluren als ik eerlijk ben, het beste wat ik erover kan zeggen is dat hij niet opvalt
Dat is nog wel de beste die ik voorbij heb zien komen, gewoon een discreet roostertje..
M'n eerste B6 had destijds ook streepjes... Nostalgie! :P

Bekijk bijlage 1345134
Streepjes zitten bij mij ook nog wel op de planning voor als ik 'm in het voorjaar weer goed schoon heb. Inderdaad zo heerlijk nostalgisch :Y
Mijn tweede auto was rood (Chevrolet Beretta). Jammer genoeg vóór het 'maak altijd overal foto's van tijdperk', die toen ook voorzien van witte striping. Ik zat nu voor mijn rooie Bandit richting zwart te denken, maar op die foto knalt wit er toch ook wel lekker uit.
Die bellypan stond ook niet verkeerd trouwens! :9~
 
Dat is nog wel de beste die ik voorbij heb zien komen, gewoon een discreet roostertje..

Streepjes zitten bij mij ook nog wel op de planning voor als ik 'm in het voorjaar weer goed schoon heb. Inderdaad zo heerlijk nostalgisch :Y
Mijn tweede auto was rood (Chevrolet Beretta). Jammer genoeg vóór het 'maak altijd overal foto's van tijdperk', die toen ook voorzien van witte striping. Ik zat nu voor mijn rooie Bandit richting zwart te denken, maar op die foto knalt wit er toch ook wel lekker uit.
Die bellypan stond ook niet verkeerd trouwens! :9~
Ik ben sindsdien wel een beetje klaar met de bellypans, dat kost alleen maar grondspeling :P

Maar 't stond inderdaad niet slecht :)
 
Was net even de Bandit aan het inspecteren. Zag dat ie redelijk wat olie heeft verbruikt, maar kan geen lekken vinden. Volgens mij geen ramp toch?

Kwam er ook meteen achter dat ik al een (soort van) radiator beschermer heb! Mooi meegenomen _O-
20190104_125559.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als er geen lekken zijn is het verder niet zo'n punt, beetje in de gaten houden. Rookt ie bij flink gas geven?
Hij rookt voor zover ik kon zien alleen even bij het opstarten, maar dat zal water/vocht zijn. Zal dit weekend eens in de gaten houden of hij met flink wat gas ook rookt.
Eerst maar eens wat olie erin stoppen.

Hoe kan ik trouwens mijn foto's in een wat kleiner formaat plaatsen? Dit is wel iets aan de overdreven kant... Of moet ik ze dan van tevoren iets verkleinen?
 
Thx @Unruled

Heb nog even naar de uitlaat gekeken. Kan niet direct rook zien wanneer hij warm is gereden en ik flink gas geef.
Voor de zekerheid even een afspraak bij de suzuki dealer gemaakt om de hele fiets aan een inspectie te onderwerpen. Kan nooit mis.
 
Mwah olieverbruik bij Bandits is echt niks zorgwekkends, je hebt eerder mazzel als ie niks verbruikt. Als het zichtbare wolken worden moet je eens na gaan denken, maar het valt bij jou dus allemaal nog wel mee :)

Gewoon regelmatig even controleren of er genoeg in zit en het is prima. Pas als het olie tanken / benzine bijvullen wordt heeft het ding een structureel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan