Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Vaak ook verschillend van orgineel tot namaak.
Heb mensen wel eens gehoord over goede CDI van duitse ebay ofzo.
 
Op Aliexpress staan CDI's voor weinig. Is het niks, dan ben je er ook niet op leeggelopen. Ik overweeg om er één te bestellen als spare voor de 500 toer.
 
Is hier iemand van omgeving Gent/Oost-Vlaanderen met een goed werkende Dominator die eens een carburator/cdi/stroomverdeler wissel wil doen?
Zou een serieuze hulp zijn om het probleem te weten te komen!
 
Ja, kan zijn, maar tegen welke prijs?
Ik ga momenteel bij "De Wulf" in Ledeberg en hij is al zeer behulpzaam.
Jammer genoeg heeft hij niet de correcte stukken om te kunnen wisselen om te testen.

Ik heb eens prijs gevraagd op een sloophandel voor een cdi, carburator, bobijn.
Als deze prijzen meevallen kan ik deze eventueel bestellen.
 
Is hier iemand van omgeving Gent/Oost-Vlaanderen met een goed werkende Dominator die eens een carburator/cdi/stroomverdeler wissel wil doen?
Zou een serieuze hulp zijn om het probleem te weten te komen!
Ninove?
Edit.. Never mind, onze is een 250.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet andere bobijn getest. Heeft beter ontsteking (knalt harder en gaat hoger in toeren), maar het bestaande probleem is er nog steeds.
Het zal blijkbaar toch niet slecht zijn om de bobijn ook eens te vernieuwen.
 
Net de pulsgenerator en stroomverdeler uitgemeten. Allebei in orde.
Kan dus nog zijn: cdi, carburator, spruitstuk.
 
Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad met een Aprilia Pegaso van een kennis. Na de carbs schoon te hebben gemaakt en alles op standaard te hebben terug gezet bleef het probleem aan. Uiteindelijk een origineel luchtfilter gemonteerd en zeker gesteld dat de rubbers perfect zaten. Vervolgens liep hij als een trein.
Als ik alles op een rijtje zet denk ik toch aan een probleem in de carburateurs. Als je een duidelijke vonk hebt, dan zou ik de elektra en stroomvoorziening even met rust laten, maar zoveel mogelijk de carburateur terugbouwen naar standaard. Stel zeker dat de carburateur goed schoon is en de vlotter goed afdicht en voldoende benzine doorlaat.
Voordat je hiermee begint, spoel de tank en gooi er euro 98 in.

Nog iets anders, heb je de klepspeling al gecontroleerd? Niet dat dit veel invloed heeft, maar als je toch bezig bent. ;)
 
neen, klepspeling nog niet gecontroleerd. En ja, ik heb al zitten denken dat het de carb is die te arm staat, maar er valt hier weinig aan te doen aangezien er geen regelklep op de vlotter zit.
Eventueel is het de vlotternaald die niet de correcte maat heeft. Maar dat kan ik moeilijk nagaan.
Een nieuwe kost 25 euro. Maar als het dit niet is, vind ik dat nogal geldverspilling.
 
Dit net uit mijn carburator gehaald:

9ROK5aB.jpg


Lijkt mij niet direct de juist manier om te zitten... Mss is dit de oorzaak wel?
 
Wat ontbreekt er?
En U kan mij hier dus mee helpen om te testen? Erembodegem is wel nog haalbaar met dit probleem!
 
Ik heb vandaag een cdi getest, dit bleek nog steeds geen oplossing te zijn.
Indien nog iemand iets weet, feel free... |( |( |(
 
Dan houdt hij in. Ik veronderstel dat hij te arm geregeld staat. Waarschijnlijk nood aan een grotere sproeier. Maar nu ik weet dat het de carburator is ga ik eens kijken voor een vlakschuifcarburator.
XRManu zal hier al voor aan het kijken zijn.
 
Hallo, heeft iemand van hier soms intresse in een 18" achtervelg en een achternaaf+tandwielklok voor een dominator.
Alles is mat zwart gecoat en moet nog samen gemonteerd worden(dus er zitten geen spaken tussen).

ik hoor het wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan