Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Bedankt voor de info en tips! Dan ga ik hem er maar uithalen en een beurtje geven.

Iemand toevallig nog een achterlichtglas liggen? De mijne is stuk. Evenals de achtergrondverlichting van mijn teller. Iemand een idee of je de lampjes makkelijk kunt vervangen?

En iemand een suggestie voor een betaalbare schokbreker misschien? Of een nette originele. Die van mij heeft zijn beste tijd wel gehad namelijk.

Zo, dat lijken me wel weer genoeg vragen voor vandaag..

Bvd


Ja dit kan in het frame. Tank eraf carb's eraf en je moet er wel bijkunnen.
Of je dan niet beter het blok uit het frame kan halen is dan de vraag.
Niet heel gek veel werk. (Tenzij de achterste bout vastgerot zit in het carter) :t



Edit* : Let op het zijn rekbouten in de cilinder>onderblok en dienen vervangen te worden!
 
Waarom geen rugzak? Hard case/shell en maak hem vast rond mijn buik en borst. Mocht ik vallen heb ik mooi wat extra rug bescherming en omdat hij vast zit zorgt hij er voor dat ik niet automatisch begin te rollen.

Mooie bescherming voor je rug. Wat veel mensen vergeten is dat je nek even een extra stukje achterover kan flexen.
Dit vind je nek meestal niet zo leuk!
 
Bedankt voor de info en tips! Dan ga ik hem er maar uithalen en een beurtje geven.

Iemand toevallig nog een achterlichtglas liggen? De mijne is stuk. Evenals de achtergrondverlichting van mijn teller. Iemand een idee of je de lampjes makkelijk kunt vervangen?

En iemand een suggestie voor een betaalbare schokbreker misschien? Of een nette originele. Die van mij heeft zijn beste tijd wel gehad namelijk.

Zo, dat lijken me wel weer genoeg vragen voor vandaag..

Bvd


#justbeingawesome
Ik heb toen alles vervangen voor Hyperpo. Nooit geen spijt van gehad.
Wat is de reden dat je denkt dat die afgeschreven is? Staatje voorvoorspanning nog goed?
 
Ja, moet nog even kijken of die goed staat. Maar er zit erg veel roest op de gehele veer en veerweg, vandaar.

Weet iemand of aftermarket dempers van een rd08 passen op een 1989 rd02, USA model?



#justbeingawesome
Ik heb toen alles vervangen voor Hyperpo. Nooit geen spijt van gehad.
Wat is de reden dat je denkt dat die afgeschreven is? Staatje voorvoorspanning nog goed?
 
Ja, moet nog even kijken of die goed staat. Maar er zit erg veel roest op de gehele veer en veerweg, vandaar.

Weet iemand of aftermarket dempers van een rd08 passen op een 1989 rd02, USA model?
Ik heb nog een uitlaat te koop, een GPR zwart alu met linkpijp.

33044157_1926907570655385_5722682582026420224_n.jpg
 
Komende zomer ga ik met de NX650 op mijn eerste motorvakantie richting Frankrijk. Hebben jullie nog tips wat betreft bagage? Zat zelf te denken aan achterop dingen binden, rugzakje en een tank tas.

Ik heb nog gekeken naar metalen zij koffers :9~ alleen is dat in combinatie met een zijkofferrek aan de nogal prijzige kant.... (500eu+). -O-

Of heeft iemand hier nog iets liggen?

Niet teveel rotzooi meenemen...gaat die niet meer zo hard :')

4qBLI6t.jpg
 
Ook wel een fraaie uitlaat! Maar ik vraag mij dus af of deze past op mijn '89 RD02 USA Dominator.. Kan het nergens terugvinden.

Iemand hier die daar iets zinnigs over kan zeggen toevallig?

En wat überhaupt de verschillen zijn tussen de Europese en de USA. Behalve de uitlaten, achterlicht en trommelrem achter.

Ik heb nog een uitlaat te koop, een GPR zwart alu met linkpijp.

[afbeelding]
 
Proefritje gemaakt met de Heidi's eronder. Uiteraard niet helemaal zonder drama, zoals het hoort. :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Je ziét echt die plat gelegde Dominator denken : "Ach, had ik nou niet gewoon bij die vorige ouwe meneer mogen blijven ? Elke zondag een rondje om de kerk, alleen maar met mooi weer... zucht... en dan flink gepoetst worden, ... zucht" :+
 
Dat Hondaatje wil gewoon misbruikt worden. Beter door mij in de bagger dan in een Belgisch keldertje aan motor onterende experimenten bloot te worden gesteld. Ik heb ook liever de Honda dan Anne en Eefje. :+
 
whzCjye.jpg


Tot zo ver mijn zoektocht naar een achterbrug zonder deukje... Dit van ebay geplukt man man man :')
 
Iemand nog interesse in een extra domi? Ik heb in januari de fiets van hayasjeelski gekocht. Heerlijk ding met een hoop leuk spul erop zoals hoge compressie zuiger, stage 2 nokkenas, geflowde kop, mikuni tm40 flatslide carb, produro, rvs bochten, bitubo shock en voor progressieve veren (ik dacht hyperpro). Daarnaast nog een hoop extra onderdelen waaronder een extra set velgen, bijna complete kappenset en een acerbis tank.

Ondanks dat hij echt heerlijk rijdt en goed op het gas gaat mag hij toch weer de deur uit omdat ik een ktm 690 heb gekocht. Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag!
 
Ik heb mij vorig jaar een nx 650 RD02 van 1994 gekocht. Hier is een probleem mee.

Als ik hem start draait hij stationair op 1000 toeren. normaal naar het schijnt 1250-1500 toeren.
Als ik gas geef en hem op een vast toerental hou, dan zakt hij na enkele seconden 500 toeren terug.
dit blijft hij doen tot hij stilvalt. Ik kan er wel gewoon mee gaan rijden en dan rijdt hij normaal zolang je optrekt.
Eens je een vaste snelheid houdt of gas lost begint hij te schokken of valt hij stil.

Ik heb bij de carburator volgende kit gestoken:
https://www.ebay.co.uk/itm/Honda-NX...983198&hash=item4d23847666:g:oD8AAOSwsLBbC6Og

Waarbij ik de 148 en 48 sproeier genomen heb. De naald is een D746.
De mengelsschroef is ingesteld op 1 toer en 7/8. Dit zou volgens de honda specs zijn.
Toch blijft hij nog problemen hebben.
Het zou eventueel de vlotter kunnen zijn, maar ik zie niet goed in hoe deze kan problemen veroorzaken, aangezien dit gewoon een plastic stuk is (in één stuk gegoten). Er is geen metalen regelklep ofzo.

Kan het zijn dat het toch de vlotter is? Hoe kan dit dan verslijten? Of zou het de toevoernaald zijn waarbij het staafje dat op en neer gaat te zwak is of niet werkt zoals het hoort? Deze is nochtans ook vernieuwd..

Of zou het kunnen dat het de choke is waarlangs er valse lucht gezogen wordt?
Of zou het een compressieprobleem kunnen zijn?

Volgens de locale hondadealer is het een carburatorprobleem.
Maar alles lijkt in orde als hij de carburator bekijkt.

Ik begin een beetje moedeloos te worden.

Als ik er nog veel geld in pomp dan was het beter geweest om gewoon een Mikuni TM40 te steken.
Kan iemand in de buurt van Gent hier soms eens naar komen kijken of een carburator vervangen om te testen?
 
Laatst bewerkt:
Even van iemand een carb lenen.
Helaas heb ik de domi niet meer en de reserve carb is ook verkocht. Dus kan ik je helaas niet verder helpen.

Als je met een beetje deo of soortgelijke rondom de motor spuit (beetje, bij carb en intake).
Als je toerental veranderd heb je ergens een lekkage en zuigt die de gassen op.

Verder de diafragma rubbers zijn niet lek ?
 
Rubbers zijn niet lek. Nog soepel.
Ik heb het met gas gedaan. En dit leek niet te helpen.
Maar ik weet niet of gas even effectief is voor dit soort probleem als deo/starter fluid.


Link naar video van het probleem:

https://www.youtube.com/watch?v=HytPF7lguMU

Gas werkt wel hetzelfde ongeveer ;), ook een goed idee !

Hmm lijkt wel dat die netjes oppakt maar dat die af en toe gewoon een ontsteking slagje mist.
Aangezien het aardig vast tijdstip heeft dat die telkens de dip heeft vermoed ik toch eerder de CDI.
Deze modules zijn bekend om meer problemen te geven.

Zelfde geld voor dit even uitwisellen met iemand en je weet het ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan