Het algemene Vulcan topic

Nieuw als ik ben in het wereldje van motors dacht ik eens even op kawasaki.com in plaats van .nl te kijken; wist niet dat er zoveel soorten van de Vulcan waren.

Vooral zo een Vulcan 1700 Vaquero ziet er naar mijn mening bruut uit!

znn4rnyx.bcx.jpg


Ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik er eentje in Nederland rond zal zien rijden.
 
Goedenavond heren,
Ik ben gerben, ben wat aan het hobbyen met de vulcan en vroeg me af of iemand al is een andere tank erop heeft gemaakt en waar je dan het koelvloeistof gedoe laat.
IMG-20181004-WA0023.jpg
IMG-20181006-WA0004.jpg
IMG-20181006-WA0011.jpg
 
Ik rijd nog steeds Vulcan, de vorige is wederom verkocht en ik heb er 1 gekocht die meer naar mijn smaak was. Wel wat dingen aangepast weer. Ik heb nu een 1994 Vulcan 1500a met de nodige aanpassingen.
 

Bijlagen

  • 4F0B360B-BEEB-4EA4-B9E4-5ED03D839A5F.JPG
    4F0B360B-BEEB-4EA4-B9E4-5ED03D839A5F.JPG
    94,4 KB · Weergaven: 21
Voor de liefhebber heb ik nog een Vance and Hines uitlaat te koop voor de 1500a. Prijs 300 euro of een goed tegenbod
 

Bijlagen

  • IMG_5602.jpg
    IMG_5602.jpg
    47,3 KB · Weergaven: 16
  • IMG_5600.jpg
    IMG_5600.jpg
    67,3 KB · Weergaven: 14
Ik heb m'n Vulcan nu al een zo'n jaar of 11. Ik heb nog nooit zo lang eenzelfde motor in bezit gehad.
 
Hallo,
Ik ben hier nieuw en zal me even voorstellen
Mijn naam is alain, ik ben werkzaam als Brandweerman in Maastricht en heb onlangs een Vulcan gekocht van een collega van mij.
Die het beestje al 20 jaar in zijn bezit had.
Zelf heb ik jaren geleden een 1500A gehad.
Mijn vraag is nu passen spullen als spatborden, tank , wielen etcetc van een clasic van 1996 op mijn fiets?
Ik doe er even een foto bij dan weten we waar we over spreken.
Gr Alain
 

Bijlagen

  • 28BEE5C6-F200-4131-B43F-B4070760ACEA.jpeg
    28BEE5C6-F200-4131-B43F-B4070760ACEA.jpeg
    190,5 KB · Weergaven: 11
  • AA2CD94E-860E-427F-8E25-E3E23E1B1601.jpeg
    AA2CD94E-860E-427F-8E25-E3E23E1B1601.jpeg
    182,4 KB · Weergaven: 17
Achterwiel mss wel, maar moet je kijken of cardan er oppast, voorwiel afh van de spacers die er inzitten, dacht niet dat de balhoofdplaat breder was, anders gaat spatboord voor niet passen. Tank zou kunnen, maar je heb kans dat de luchtfilters net in de weg komen te zitten, ik denk voornamelijk een kwesti van trail&error
 
Achterwiel mss wel, maar moet je kijken of cardan er oppast, voorwiel afh van de spacers die er inzitten, dacht niet dat de balhoofdplaat breder was, anders gaat spatboord voor niet passen. Tank zou kunnen, maar je heb kans dat de luchtfilters net in de weg komen te zitten, ik denk voornamelijk een kwesti van trail&error
Dus het word passen en meten 🤔 thnks voor je reactie.
 
Hallo,
Ik ben hier nieuw en zal me even voorstellen
Mijn naam is alain, ik ben werkzaam als Brandweerman in Maastricht en heb onlangs een Vulcan gekocht van een collega van mij.
Die het beestje al 20 jaar in zijn bezit had.
Zelf heb ik jaren geleden een 1500A gehad.
Mijn vraag is nu passen spullen als spatborden, tank , wielen etcetc van een clasic van 1996 op mijn fiets?
Ik doe er even een foto bij dan weten we waar we over spreken.
Gr Alain

Voorwiel van een classic is breder. Spatbord kan maar zal aangepast moeten worden. Tank is inderdaad proberen ben wel benieuwd naar het resultaat.
 
Complete bussen set voor een Vulcan classic over.
Ik heb mijn VN niet meer dus dit is over, iemand interesse ?
 
Goedenavond heren,
Ik ben gerben, ben wat aan het hobbyen met de vulcan en vroeg me af of iemand al is een andere tank erop heeft gemaakt en waar je dan het koelvloeistof gedoe laat. Bekijk bijlage 1333884Bekijk bijlage 1333885Bekijk bijlage 1333886

HD sportster tankjes worden nog wel eens gemonteerd al dan niet aangepast. Wat betreft het koelwater systeem lekker laten zitten. Soms wordt de complete thermostaat en expansie tankje verwijderd. Er lopen dan alleen koelwaterslangen van radiator naar motor. Je moet dan het systeem vullen via de bovenste slang en deze zo snel mogelijk op de motor drukken zodra deze vol zit. Het nadeel is dat expansie van het koelwater moet worden opgevangen door het uitzetten van de slangen. De voorkeur gaat dan ook uit om toch een vuldop of expansiedop te monteren met tankje.
De thermostaat zelf zou je achterwegen kunnen laten. Het duurt dan alleen langer voordat de motor op temperatuur komt.
 
HD sportster tankjes worden nog wel eens gemonteerd al dan niet aangepast. Wat betreft het koelwater systeem lekker laten zitten. Soms wordt de complete thermostaat en expansie tankje verwijderd. Er lopen dan alleen koelwaterslangen van radiator naar motor. Je moet dan het systeem vullen via de bovenste slang en deze zo snel mogelijk op de motor drukken zodra deze vol zit. Het nadeel is dat expansie van het koelwater moet worden opgevangen door het uitzetten van de slangen. De voorkeur gaat dan ook uit om toch een vuldop of expansiedop te monteren met tankje.
De thermostaat zelf zou je achterwegen kunnen laten. Het duurt dan alleen langer voordat de motor op temperatuur komt.

Heb het zo gedaan😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan