Het algemene Vulcan topic

Ik ben aan het overwegen om een Vulcan te kopen voor mijn vrouw. Wij wonen op Sint Maarten (Cariben) en vanaf Miami is het vrij gemakkelijk motoren te importeren (geen importkosten en verschepen kost ongeveer 600 dollar). Op Sint Maarten zelf is er heel weinig aanbod en tweedehands motoren zijn hier aardig aan de prijs. Mijn vrouw is van gemiddelde vrouwenlengte (ik geloof 1.60 1.67 m) en ik vroeg me af of een Vulcan 900 niet te groot/zwaar is voor haar. Ze heeft rijlessen gedaan op een Honda Rebel 300 en dat vond ze een prettige motor, maar ik denk dat de marktwaarde van een motor met meer vermogen hier wat beter is. Hij moet namelijk misschien ook weer verkocht worden want ik weet nog niet of ik hem ook ga verschepen naar Nederland. Kom ik gelijk bij mij tweede vraag: is een Amerikaanse Vulcans nagenoeg gelijk aan de Europese want ik heb geen zin om er vanalles aan te veranderen omdat hij niet door RDW komt. Bij auto's weet ik dat er allerlei vereisten zijn aan uitstoot, airbags, achterlichten en dergelijke maar van motoren weet ik dit niet zo.

Deze heb ik in overweging.

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Na jaren op supersports gereden te hebben, sinds vorige week een vn800 aangeschaft, en die bevalt prima.

Hieronder een plaatje.

full


Zoals te zien is, is deze niet meer standaard.
 
@ jochie, je bike is schitterend, alleen net met het plukse team nieuw interieur gekocht.

Er moet dus eerst weer worden gespaard voordat ik weer aan de beurt ben.😑
 
Laatst bewerkt:
Hier is de Se vervangen voor een 1500a. Deze week komt er een matzwarte spuitset op van de SE van mijn kameraad. Zijn vrouw houd van origineel en ik van van matzwart.
 

Bijlagen

  • IMG_3382.jpeg
    IMG_3382.jpeg
    810,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG_3421.PNG
    IMG_3421.PNG
    196,8 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: Wimg
Hier is de Se vervangen voor een 1500a. Deze week komt er een matzwarte spuitset op van de SE van mijn kameraad. Zijn vrouw houd van origineel en ik van van matzwart.

Je vrouw heeft helemaal gelijk. Heel veel van dit type VN1500 worden al zwart gespoten. Nu heb je een originele die je met een stuur en wat dan ook kan aanpassen.

LUISTER DUS NAAR JE VROUW!! En niet vergeten, want anders gaat punt 1 weer in. Zij heeft gelijk. :)
 
Te koop forward controles voor de 1500A/B bieden via pb
 

Bijlagen

  • IMG_3495.jpeg
    IMG_3495.jpeg
    308,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_3496.jpeg
    IMG_3496.jpeg
    321,2 KB · Weergaven: 11
  • IMG_3497.jpeg
    IMG_3497.jpeg
    280,1 KB · Weergaven: 11
Gisteren proefritje gemaakt op een vulcan

Ik kon helaas maar net bij het stuur en de steps, zeker gecombineerd met een erg brede tank zat de motor niet lekker.
Wel jammer want verder was het een geinige motor om te zien.
1538114106567.png
 
Ja dat dacht ik dus ook, een leuke compacte motor. Maar met mijn 1,84 had ik er toch moeite mee.
Het stuur was erg breed en omdat dit vrij ver naar voren stond moest ik mijn armen volledig strekken om deze vast te kunnen houden.
En ook mijn benen moesten volledig gestrekt om de forward controls te kunnen bedienen.

De brede tank zorgde er ook voor dat ik niet echt naar voren kon gaan zitten op het zadel waardoor de zithouding voor mij verre van ideaal was.
Op de foto's komt trouwen het brede aspect van het stuur en tank niet echt tot zijn recht wat mij betreft :9
 
Hier de Vulcan aan het aanpassen
 

Bijlagen

  • A7D63534-4FB1-42E9-895D-783377A89D07.jpeg
    A7D63534-4FB1-42E9-895D-783377A89D07.jpeg
    712,6 KB · Weergaven: 18
  • 5F89C41B-17EC-4AA3-91EC-D14BF27551BA.jpeg
    5F89C41B-17EC-4AA3-91EC-D14BF27551BA.jpeg
    716,2 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan