Het algemene Vulcan topic

Ik heb zelf geen Vulcan, maar wil toch even zeggen dat ik die 9e van boven (VN 900? Custom) wel heel erg mooi vind...... Die daarboven (met whitewall banden) trouwens ook! :9~
 
Hoi allemaal

ik rij sinds kort ook een vulcan 1500 classic "96 hier voor had ik een virago 700 van yamahahahaha
full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Da's een vroeg model Vulcan 1500, of heb ik dat mis?
Bitchin' zal dit wel waarderen.
 
Da's een vroeg model Vulcan 1500, of heb ik dat mis?
Bitchin' zal dit wel waarderen.
Er zijn nog oudere modellen 1500's alleen daar bij zat het luchtfilter naast de voorste cilinder net als bij de virago. Maar het is een wat ouder model dat wel hij is uit 1996 en had net 33000 km gereden.
 
Yep, dit is het 96 model, met die heerlijke werkbak, toch ergens nog steeds spijt dat ik de mijne toen verkocht hebt
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn niet zo duur.
Als ik daar nu een 800A voorvork met 21" wiel opzet en m'n ducktail en zadel passend maak...dan heb ik een soort dikke 1500 A versie die scherp stuurt.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat zal je nog gaan tegenvallen, dan kan je beter een '98 zoeken, de D3, de D1 en D2 hadden een iets andere balhoofdhoek en een iets ander frame dan de latere modellen, het stuurt wel, maar dan als een kruiwagen (beetje overdreven mss, maar je moet meer werken om hem in de bocht te zetten en te houden)
 
Ik denk dat ik de ducktail er weer 's op zet.
Het verchroomde ding is wel aardig, maar dan moet je toch wel gaan verlagen, en dat gaat weer ten koste van het bochtenwerk.
De kabels van de electra moesten ook nog door het stuur, maar ben er te lui voor..

21062010458-kopie.jpg


21062010456.jpg



Hey Deanevo.

Ik mis de jouwe?

Waar zijn die piccies?

:W
 
Laatst bewerkt:
De vork staat bij de 1500 minder onderuit dan? Maar is dat bij jouw 800 classic niet hetzelfde?
Als er een A versie met 21"voor van deze 1500 was, had ik hem allang gekocht.
Ik ben niet zo van de dikke fietsen look, maar dit vind ik echt mooi.

VN201500.jpg


Nee, dat zal je nog gaan tegenvallen, dan kan je beter een '98 zoeken, de D3, de D1 en D2 hadden een iets andere balhoofdhoek en een iets ander frame dan de latere modellen, het stuurt wel, maar dan als een kruiwagen (beetje overdreven mss, maar je moet meer werken om hem in de bocht te zetten en te houden)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht het een graad of 2 verschilde, de eerste frames waren ook wat slapper dan de latere, we hebben het eens geprobeerd door op hetzelfde bochtige weggetje in Frankrijk even van motor te wisselen
 
Nee, dat niet dacht ik (tis alweer een tijdje terug, maar ik dacht dat oa de balhoofd wat versterkt was en de buizen van het hoofdframe iets anders liepen, maar ik weet niet exact meer wat nou het precies de verschillen waren
 
Ik denk dat ik de ducktail er weer 's op zet.
Het verchroomde ding is wel aardig, maar dan moet je toch wel gaan verlagen, en dat gaat weer ten koste van het bochtenwerk.
De kabels van de electra moesten ook nog door het stuur, maar ben er te lui voor..

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie Vulcan!

Ik overweeg er ook een Ape op te zetten, maar hoor de laatste tijd binnen mijn vriendengroep wat negatieve verhalen over. De meeste gaan weer terug naar dragbars. Hoe is jou ervaring met de Ape?

Weet iemand of het mogelijk is om het smalle voorwiel te vervangen door een velg van een Classic?
 
Qua zithouding is voor iedereen persoonlijk.
De meesten krijgen rugproblemen en/of gevoelloze vingers met 16" apes.
Je vangt ook meer wind bij hogere snelheden of veel tegenwind natuurlijk, dat zijn dus de beperkingen.
Ik had zelf een mini schermpje gefabriekt voor de vakantie en deze setup bevalt me goed, al staat het niet prachtig.
Persoonlijk vind ik dat een dik 16"voorwiel voor geen meter staat bij een chopperachtige A versie, en dan kan het nog zo de mode zijn..



Mooie Vulcan!

Ik overweeg er ook een Ape op te zetten, maar hoor de laatste tijd binnen mijn vriendengroep wat negatieve verhalen over. De meeste gaan weer terug naar dragbars. Hoe is jou ervaring met de Ape?

Weet iemand of het mogelijk is om het smalle voorwiel te vervangen door een velg van een Classic?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan