Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.081
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Pas m’n micro werkplaats gereorganiseerd. Totaal 30 vierkante meter en nu voorzien van een kraanbaan(tje). Links rijdt hij over de stelling/voorraad rek en rechts rolt over de vrijdragende L vormige verdiepingsvloer. Links de “zaag/boor straat”. Er komt er nog 1 tussen, maar ik moet nog effe sparen. Het begin is er in ieder geval
Lekker idee van 'micro' heb jij zeg...🤔
30!!!! m². Da's 4x zo groot als mijn hok
Sterker nog... Het ziet er naar uit dat mijn schuurtje volledig in jouw kraanbaantje kan hangen..


Gaat effe lekker ergens anders mensen jaloers maken😡
 
Pas m’n micro werkplaats gereorganiseerd. Totaal 30 vierkante meter en nu voorzien van een kraanbaan(tje). Links rijdt hij over de stelling/voorraad rek en rechts rolt over de vrijdragende L vormige verdiepingsvloer. Links de “zaag/boor straat”. Er komt er nog 1 tussen, maar ik moet nog effe sparen. Het begin is er in ieder geval

Fascinerend, wat zijn de voornaamst geplande werkzaamheden?
 
Ik heb een montage bedrijfje en werk nagenoeg altijd op lokatie. Dit is voor als ik wat wil/moet/mag maken. Ik was het zat dat ik m’n kont niet kon keren. M’n kantoor zit ook in deze ruimte. Dat is een kubus van 1,6m. Het is/was zeker niet de bedoeling om iemands ogen uit te steken. Sorry mocht je het zo opgevat hebben. Dat ik er trots op ben is wat anders. Alles is ook zelf gemaakt. Takel gekocht en de rest zelf verzonnen en gemaakt.
 

Bijlagen

  • 77A0CED5-A0F4-4D19-A4C2-1FE8CF3B631C.jpeg
    77A0CED5-A0F4-4D19-A4C2-1FE8CF3B631C.jpeg
    224,2 KB · Weergaven: 36
  • 2DE2B696-8C8F-489B-A80F-3201F40CC616.jpeg
    2DE2B696-8C8F-489B-A80F-3201F40CC616.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 41
  • 560D73EB-884B-4B77-9997-20A20B4314B3.jpeg
    560D73EB-884B-4B77-9997-20A20B4314B3.jpeg
    166,6 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Ik heb een montage bedrijfje en werk nagenoeg altijd op lokatie. Dit is voor als ik wat wil/moet/mag maken. Ik was het zat dat ik m’n kont niet kon keren. M’n kantoor zit ook in deze ruimte. Dat is een kubus van 1,6m. Het is/was zeker niet de bedoeling om iemands ogen uit te steken. Sorry mocht je het zo opgevat hebben. Dat ik er trots op ben is wat anders. Alles is ook zelf gemaakt. Takel gekocht en de rest zelf verzonnen en gemaakt.
Ik vin helemaal mooi .. *D :t
 
Ik heb een montage bedrijfje en werk nagenoeg altijd op lokatie. Dit is voor als ik wat wil/moet/mag maken. Ik was het zat dat ik m’n kont niet kon keren. M’n kantoor zit ook in deze ruimte. Dat is een kubus van 1,6m. Het is/was zeker niet de bedoeling om iemands ogen uit te steken. Sorry mocht je het zo opgevat hebben. Dat ik er trots op ben is wat anders. Alles is ook zelf gemaakt. Takel gekocht en de rest zelf verzonnen en gemaakt.
Nee, natuurlijk niet.... Maar een beetje sneren over het woordje 'micro'😋. Als ik maar eens 30m² had
 
Het is toch ook Micro? Dat anderen Macro hebben kan jij niets aan doen ;)

Ik had thuis ook een klein schuurtje van 2x3 meter. Ben hierom verhuisd en kreeg toen een nog kleiner schuurtje :/

Nu heb ik mijn eigen schuur gebouwd zodat ik wat meer ruimte heb. Maar hoe meer ruimte, hoe meer zooi. Dus hoe groot of klein je ook zit, altijd ruimte te kort!
 
Vanmiddag bij HBM een stiftslijper gehaald voor een tientje. Gelukkig geen kleine handen want best wel een groot ding voor 1 hand. Maar zo'n ding had ik veel eerder moeten hebben. In een kleine ruimte de boel vlak in een paar tellen. Ideaal! :}
 
Ik ben er wel! Echt... Maar is inderdaad ff heel druk geweest. ;)

Ik heb ze momenteel niet, maar vanaf eind volgende week hopelijk weer wel. Ik zit op klemmetjesrantsoen, gezien het er soms op lijkt alsof ik de enige ben die niet te belazerd is om die klemmetjes (na) te leveren.

Top!!!
Ik stuur je nog wel eens een mailtje ervoor. Momenteel zit er een spanband om de kist maar dat werkt toch minder praktisch ;) :P
 
:Y
Jup, je begint met één schuur.
Die is al snel te klein om fatsoenlijk te kunnen sleutelen...
Je huurt extra opslag....
Die is snel vol....
De schuur vult zich inmiddels ook weer...
Je bouwt een extra “sleutel” ruimte...

Je gaat verhuizen naar een plek met meer ruimte O-)...

Waarschijnlijk begint het verhaal nu weer van voor af aan _O-

:/
 
En als je denkt dat dat een mannenprobleem is...
Mevr K@W@ loopt al jaren te zeuren dat de zolder opgeruimd moet worden...
Nou van de week dus maar samen naar boven...
Wat is dit allemaal??? Uhm de mooie babykleertjes van de kinderen , mag NIET weg
EN dit hier...Dat zijn allemaal mooie disney video's keken de kinderen zo graag naar mag niet weg
En deze doos?? alles wat ze op school gemaakt hebben , mag niet weg
Hoeveel moet ik verder gaan....
Uiteindelijk alles maar beter opgestapelt, en de vloer gestofzuigd, en weer klaar
Denk dat volgend jaar na kerst het gezeur weer begint als alle kerstspullen weer van de zolder zijn gehaald en weer terug moeten
 
Ik hoor het al, het gaat overal hetzelfde.
Wij hebben de afspraak gemaakt: Ik ben de baas in de garage, zij beslist over de zolder.

Over gereedschap gesproken; Ik had een heel handig gecombineerd draad knip en strip tangetje maar die is helaas gesneuveld. Heeft iemand goede suggesties voor vervanging?
 
Terug
Bovenaan Onderaan