Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.003
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Cross van een ander topic
ik heb het niet over kapot draaien.

maar waar waren die nu voor nodig ? doen niets anders dan een inbus, maar die kon je tenminste ook schuin er uit draaien met een bol.
Waarom gaat de bouw denk je over op Torx i.p.v. inbus en stappen ze af van PZ?

@Joep @Rob RD @Janbros @MasterTommy en alle anderen, zullen we hier verder over deze GEREEDSCHAP discussie?
 
Als je de krachten bekijkt die een inbus tov een torx op de raakvlakken uitvoert zou torx idd gunstiger zijn. Waar inbus alleen maar de kop uit elkaar wil drukken doordat de krachten een verkeerde uitwerking hebben staan de raakvlakken van torx al meer in de draairiching
 
Behalve de Torx boutjes die Volkswagen in de laadbak van de 2008 caddy gebruikt om de sjorogen aan de bodem vast te zetten. Ik was nog geeneens begonnen aan het daadwerkelijk vastdraaien of de torx was al naar de kl0ten. Dat wordt boutjes vervangen. Allemaal preventief :)

db
 
Cross van een ander topic

Waarom gaat de bouw denk je over op Torx i.p.v. inbus en stappen ze af van PZ?

@Joep @Rob RD @Janbros @MasterTommy en alle anderen, zullen we hier verder over deze GEREEDSCHAP discussie?

De Hornbach verkoopt al twee jaar of zo houtschroeven alleen nog maar met Torx in de koppen, daar kun je geen houtschroefje met PZ meer vinden.
 
Behalve de Torx boutjes die Volkswagen in de laadbak van de 2008 caddy gebruikt om de sjorogen aan de bodem vast te zetten. Ik was nog geeneens begonnen aan het daadwerkelijk vastdraaien of de torx was al naar de kl0ten. Dat wordt boutjes vervangen. Allemaal preventief :)

db
Zeker weten dat je de juiste maat had?
Dat gebeurt wel vaker dat mensen bij torx 1 maat te klein nemen omdat het past en er dezelfde speling op zit dat ze gewoon zijn van een dop en moer. (Terwijl er bij torx normaal gezien echt heel weinig speling is)
 
Zeker weten dat je de juiste maat had?
Dat gebeurt wel vaker dat mensen bij torx 1 maat te klein nemen omdat het past en er dezelfde speling op zit dat ze gewoon zijn van een dop en moer. (Terwijl er bij torx normaal gezien echt heel weinig speling is)
Het helpt ook niet dat er heel veel slecht passend Torx gereedschap op de markt is. Bedrijven moeten namelijk betalen voor de TORX naam en vorm. Dus dan heb je er bij die het over ster / star hebben, en dat is eigenlijk geen echte Torx. De pasvorm van niet gecertificeerde torx spulletjes loopt nogal uiteen, van "bijna heel goed" tot echt bagger.
 
In dit geval denk ik dat ze bij Wera wel betaald hebben, tevens was dit de grootste bit die er in ging. Misschien dat ze bij VW €0.001 op een boutje konden besparen door een tussenmaat torx te gebruiken of dat ze er echt vanuit gaan dat niemand die boutjes los mag draaien zonder nieuwe te zetten.

db
 
Pas m’n micro werkplaats gereorganiseerd. Totaal 30 vierkante meter en nu voorzien van een kraanbaan(tje). Links rijdt hij over de stelling/voorraad rek en rechts rolt over de vrijdragende L vormige verdiepingsvloer. Links de “zaag/boor straat”. Er komt er nog 1 tussen, maar ik moet nog effe sparen. Het begin is er in ieder geval
 

Bijlagen

  • 02227912-2233-4D68-BF74-864A32A6C449.jpeg
    02227912-2233-4D68-BF74-864A32A6C449.jpeg
    150,3 KB · Weergaven: 32
  • F5851148-22EF-4BDC-8F4C-600DF38D2522.jpeg
    F5851148-22EF-4BDC-8F4C-600DF38D2522.jpeg
    164,9 KB · Weergaven: 39
Terug
Bovenaan Onderaan