Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.719
9.030
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel meter bereik heeft zo'n meter?
Dat hangt af van de stand welke je kiest. Ampère, volt, wattage, enz...


:+
Als je dezelfde plaat in 1 keer doorzaagt, gaat hij splinteren, heeft te maken met de richting waarin de tanden snijden, bij 1 mm diep recht naar voren en bij de gehele plaat zagen naar boven, waardoor de harde toplaag als het ware losgetrokken wordt van de plaat. Bij meubelplaat gebruik ik altijd de voorrits funtie.
De te zagen plaat afplakken thv de snede kan ook helpen schijnt. Ik los het meestal gewoon op met een vijl, beter een gelijk ogend schuin stukje op de rand dan een recht stuk met een gerafeld uiterlijk.
 
Ik ben op zoek naar zoiets om met mijn momentsleutel op moeilijk bereikbare plekken te komen:
Torsiesleutel adapterset Laser Tools 7286

Weet iemand waar ik dat kan kopen? Alleen dan goedkoper. (zal slechts sporadisch gebruikt worden) Het liefst gewoon apart per maat ipv in een set.

Verder ben ik ook benieuwd waar de rest van de particulieren hier hun bouten kopen? Ik heb een paar DIN6921 M10 bouten nodig. Dat is echter niet een heel standaard bout die in de gemiddelde bouwmarkt ligt maar ik wil ook weer niet gelijk een doos van 100 of meer moeten kopen.
 
Ik ben op zoek naar zoiets om met mijn momentsleutel op moeilijk bereikbare plekken te komen:
Torsiesleutel adapterset Laser Tools 7286

Weet iemand waar ik dat kan kopen? Alleen dan goedkoper. (zal slechts sporadisch gebruikt worden) Het liefst gewoon apart per maat ipv in een set. .

Set in link kan denk ik wel een geeltje vanaf gesnoept worden, maar als je vaker ruimte te kort komt heb je meer aan een momentsleutel met insteek gereedschappen, dan hoef je je aanhaalmoment ook niet steeds te herberekenen.

Verder moet ik adviseren tegen dit soort tools in "bami kwaliteit". Het is al kritisch aandraaien met een verlengstuk op je momentsleutel, als er dan ook nog koppel verloren gaat in een lichtelijk verend verlengstukje, of het ietsje doordraaien van de niet-echt-goed-passende ring om de boutkop, dan ben je nog verder van huis.
 
Speciale tang.

Kleine slangklem kan ook.

Stanley is trouwens ook maar matig spul. Jammer dat je niet voor goed gaat.

Ik herinnerde de bovenstaande opmerking van jou nog.. dacht even wat vermelden nu een jaar later zie ik; die stanley koppelingen, de snelkoppelingen daar heb ik tot op heden nog geen moeite mee. Die oetiker klemmen daarin tegen was ik flink beu.

Het zal aan de manier van monteren liggen; ik heb immers geen oetiker tang maar een nijptang gebruikt.. maar als eerste punt; de slang is ooit eens met 6 bar druk ofzo los geschoten. Lache! Werd gelukkig net iet geraakt door de slang tule. Tweede; als de slang een beetje in een bocht ging (ook na opnieuw aanbrengen van de tule) piste er lucht uit. Vreselijk irritant. Als derde punt; die oortjes van die oetiker klem zijn “scherpig” niet scherp genoeg om je open te halen maar wel vervelend genoeg als je er achter blijft hangen..

Dus ik was dat beu;
Weg ermee.

Heb nu deze besteld; het is nog even wachten totdat ik ze binnen heb (volgende week vast wel ergens) en hopelijk kan ik dan weer even vooruit.

A5CECC7A-006A-48F0-B6C4-EF39E90F4DD8.jpeg
 
Ik ben op zoek naar zoiets om met mijn momentsleutel op moeilijk bereikbare plekken te komen:
Torsiesleutel adapterset Laser Tools 7286

Weet iemand waar ik dat kan kopen? Alleen dan goedkoper. (zal slechts sporadisch gebruikt worden) Het liefst gewoon apart per maat ipv in een set.

Verder ben ik ook benieuwd waar de rest van de particulieren hier hun bouten kopen? Ik heb een paar DIN6921 M10 bouten nodig. Dat is echter niet een heel standaard bout die in de gemiddelde bouwmarkt ligt maar ik wil ook weer niet gelijk een doos van 100 of meer moeten kopen.


welke lengte? Ik heb een hele bak vol gebruikte meuk liggen waar ik eens in kan kijken voor je
 
Na het sleutelen moeten die klauwtjes ook weer een beetje toonbaar worden...
image.jpg


Verder nog weinig nieuws in mijn schuur maar ga “binnenkort” beginnen met opruimen en inrichten.
Heb al een ruwe schets qua indeling klaar...
Maar hefbrug in de vloer word nog wel een klusje :X
 
Na het sleutelen moeten die klauwtjes ook weer een beetje toonbaar worden...
Bekijk bijlage 1352883

Verder nog weinig nieuws in mijn schuur maar ga “binnenkort” beginnen met opruimen en inrichten.
Heb al een ruwe schets qua indeling klaar...
Maar hefbrug in de vloer word nog wel een klusje :X

Met palmolive krijg ik m'n klauwen niet schoon.
 
Na het sleutelen moeten die klauwtjes ook weer een beetje toonbaar worden...
Bekijk bijlage 1352883

Verder nog weinig nieuws in mijn schuur maar ga “binnenkort” beginnen met opruimen en inrichten.
Heb al een ruwe schets qua indeling klaar...
Maar hefbrug in de vloer word nog wel een klusje :X

Maar als het er uiteindelijk in zit is het alle moeite waard geweest denk ik!

On-topic: Ik sta ook op het punt om een heftafel te bouwen (hydrauliek is inmiddels voor elkaar en de "speciale" delen heb ik inmiddels ook liggen, next up is staal bestellen)

Wat is hier on-topic aan? Ik kwam van de week op marktplaats een draaibank tegen en ondanks dat ik daar nu eigenlijk nog geen ruimte voor heb (ik wil nadat de heftafel klaar is de garagevloer vernieuwen en dan de boel in de garage verder opknappen) kon ik de verleiding niet om deze toch maar op te halen... O-)
 
Maar als het er uiteindelijk in zit is het alle moeite waard geweest denk ik!

On-topic: Ik sta ook op het punt om een heftafel te bouwen (hydrauliek is inmiddels voor elkaar en de "speciale" delen heb ik inmiddels ook liggen, next up is staal bestellen)

Wat is hier on-topic aan? Ik kwam van de week op marktplaats een draaibank tegen en ondanks dat ik daar nu eigenlijk nog geen ruimte voor heb (ik wil nadat de heftafel klaar is de garagevloer vernieuwen en dan de boel in de garage verder opknappen) kon ik de verleiding niet om deze toch maar op te halen... O-)

Hefbrug is ook gereedschap, ik vind het heel ontopic.

En idd, geen last van als je hem niet gebruikt en als je geen 20er meer bent is sleutelen zonder op je knieen/rug op de koude betonnen vloer te liggen heerlijk.
 
Heeft de merkloze kuis versleten 80 mm bankschroef dit weekend maar eens vervangen door een 120 mm Heuer Brockhaus op draaischijf.:9~
Dat is toch effe andere categorie

Budgettechnisch niet de versie met verwisselbare bekken kunnen doen:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan