Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.105
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Als je jezelf aanleert hem enkel voor kunststof en koper te gebruiken, dan is de Knipex zelfs geschikt voor extreem dunne kabels. Scharnier goed soepel houden en veel oefenen. En NOOIT uitlenen
 

Bijlagen

  • 13562D1D-9CEF-4CB0-AD0B-7DA1A3140635.jpeg
    13562D1D-9CEF-4CB0-AD0B-7DA1A3140635.jpeg
    33,1 KB · Weergaven: 5
Het is hier een tijdje terug al over afkortzagen gegaan maar dan vooral in het topsegment (700 euro + zag ik toen).... mijn budget is lager.

Iemand ervaring met deze:
https://www.toolnation.nl/makita-ls1018l-afkortzaag-1430-watt-4-jaar-dealer-garantie.html?

Of bijv deze DeWALT DWS774SET XPS Telescopische afkort- en verstekzaag 1400 Watt 216 mm + DE7033 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! of deze Makita LS1018LNX4 Afkortzaag 1430W 260 mm + DEAWST06 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! ?
En, hoe handig is zo’n onderstel erbij? Extra geld waard of pak een workmate?


Zal vooral balken afkorten en in verstek zagen.
Vorig weekend even bij vrienden geholpen met plinten leggen. Op verstek dus met een Einhel. Heeft me meteen van het idee afgebracht om een budget model te kopen... graden niet nauwkeurig, flex in het blad etc etc.
 
Het is hier een tijdje terug al over afkortzagen gegaan maar dan vooral in het topsegment (700 euro + zag ik toen).... mijn budget is lager.

Iemand ervaring met deze:
https://www.toolnation.nl/makita-ls1018l-afkortzaag-1430-watt-4-jaar-dealer-garantie.html?

Of bijv deze DeWALT DWS774SET XPS Telescopische afkort- en verstekzaag 1400 Watt 216 mm + DE7033 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! of deze Makita LS1018LNX4 Afkortzaag 1430W 260 mm + DEAWST06 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! ?
En, hoe handig is zo’n onderstel erbij? Extra geld waard of pak een workmate?


Zal vooral balken afkorten en in verstek zagen.
Vorig weekend even bij vrienden geholpen met plinten leggen. Op verstek dus met een Einhel. Heeft me meteen van het idee afgebracht om een budget model te kopen... graden niet nauwkeurig, flex in het blad etc etc.
Volgens mij kom je nu met een 216 en 256mm blad machine.
Vertel eerst eens exact wat je wilt met de machine en vooral tot welke maat je dingen wilt zagen.
 
Het is hier een tijdje terug al over afkortzagen gegaan maar dan vooral in het topsegment (700 euro + zag ik toen).... mijn budget is lager.

Iemand ervaring met deze:
https://www.toolnation.nl/makita-ls1018l-afkortzaag-1430-watt-4-jaar-dealer-garantie.html?

Of bijv deze DeWALT DWS774SET XPS Telescopische afkort- en verstekzaag 1400 Watt 216 mm + DE7033 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! of deze Makita LS1018LNX4 Afkortzaag 1430W 260 mm + DEAWST06 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! ?
En, hoe handig is zo’n onderstel erbij? Extra geld waard of pak een workmate?


Zal vooral balken afkorten en in verstek zagen.
Vorig weekend even bij vrienden geholpen met plinten leggen. Op verstek dus met een Einhel. Heeft me meteen van het idee afgebracht om een budget model te kopen... graden niet nauwkeurig, flex in het blad etc etc.
Voor dat geld kun je er drie verslijten van de Lidl, en ik raak steeds minder kritisch over lidl spul, voldoet best wel
 
Volgens mij kom je nu met een 216 en 256mm blad machine.
Vertel eerst eens exact wat je wilt met de machine en vooral tot welke maat je dingen wilt zagen.
Terechte opmerking :Y
Balken op maat zagen voor in huis. Misschien wat experimenteren met meubeltjes maken.

Max maat, geen idee eigenlijk. 20cm kom je een heel eind denk ik?

Voor dat geld kun je er drie verslijten van de Lidl, en ik raak steeds minder kritisch over lidl spul, voldoet best wel
Klopt maar dan koop ik liever 1x iets goeds dat een leven mee gaat dan 3x iets dat het net niet is en net scheef gaat etc etc.
Of heb goede ervaring met die van Parkside? Heb zelf nog geen reviews kunnen vinden over de accuraatheid ervan.
Die Einhel werd ik iig na 5 minuten gek van.
 
Voor dat geld kun je er drie verslijten van de Lidl, en ik raak steeds minder kritisch over lidl spul, voldoet best wel

Toch begrijp ik @Raphaël-s ook wel.

Ik heb een goedkope afkortzaag van metabo en deze zal niet veel anders zijn dan die einhell denk ik.

Ook met deze gaat het netjes verstekzagen wel maar je moet niet de markeringen van de machine gebruiken. Ik heb hem 1x gebruikt voor het zetten van plinten en dat was vooral op een afvalstukje even zagen en nameten/passen of het klopte.
Als je zo een paar keer iets moet doen gaat het nog wel, maar als je hem regelmatig gaat gebruiken voor secuur werk kan je beter een wat duurdere machine kopen.
 
Het is hier een tijdje terug al over afkortzagen gegaan maar dan vooral in het topsegment (700 euro + zag ik toen).... mijn budget is lager.

Iemand ervaring met deze:
https://www.toolnation.nl/makita-ls1018l-afkortzaag-1430-watt-4-jaar-dealer-garantie.html?

Of bijv deze DeWALT DWS774SET XPS Telescopische afkort- en verstekzaag 1400 Watt 216 mm + DE7033 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! of deze Makita LS1018LNX4 Afkortzaag 1430W 260 mm + DEAWST06 Onderstel + 5 jaar dealer garantie! ?
En, hoe handig is zo’n onderstel erbij? Extra geld waard of pak een workmate?


Zal vooral balken afkorten en in verstek zagen.
Vorig weekend even bij vrienden geholpen met plinten leggen. Op verstek dus met een Einhel. Heeft me meteen van het idee afgebracht om een budget model te kopen... graden niet nauwkeurig, flex in het blad etc etc.
Ik heb de LS1018, mijn conclusie na een jaar of 7 een HBM gehad te hebben; had ik veel eerder moeten doen! Veel preciezer, fijner zagen, etc.

Hij is wel aan de zware kant mocht je hem veel moeten verplaatsen (ik ruim hem altijd op onder mijn werkbank).

Grootste balken die ik er mee gezaagd heb waren 200x100 (en dat gaat echt net qua hoogte)
 
Ik ben op zoek naar een verzameling gereedschap voor een dorp uitleenpunt. 1 van de dingen welke ik graag wil hebben is een bosmaaier. Wegens mogelijke ondeskundigheid kan het geen benzine model worden dus wordt het een elektrische. Ik heb dan de voorkeur voor accu en dan blijven er voor zover ik even kon vinden 2 merken over, Makita en stihl. De 1e kan de accus ook gebruiken voor niet tuin gereedschap en de 2e, tsja dat is toch voor mij in ieder geval een vooraanstaand merk op tuingebied.
Het niet tuin gereedschap zal niet zeer uitgebreid zijn en behalve een boormachine en misschien een slagschroevendraaier wordt de rest op accu aangesloten.
Wat is jullie mening?

als ik kies voor stihl heb ik de keuze vrijheid voor de andere machines, anders zit ik aan makita vast voor de accu dingen. ik heb zelf eigenlijk de voorkeur voor metabo op schroefmachine gebied, ik ben wel fan van hun quick model.
qua tuingereedschap hoeft het niet meer dan een grasmaaier, bosmaaier en heggeschaar te zijn al kan ik het dan niet laten om ook een kettingzaag erbij te doen.
als ik wat samenstel zit er nog geen 20 euro verschil tussen de machines.

1406398
1406399
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een verzameling gereedschap voor een dorp uitleenpunt. 1 van de dingen welke ik graag wil hebben is een bosmaaier. Wegens mogelijke ondeskundigheid kan het geen benzine model worden dus wordt het een elektrische. Ik heb dan de voorkeur voor accu en dan blijven er voor zover ik even kon vinden 2 merken over, Makita en stihl. De 1e kan de accus ook gebruiken voor niet tuin gereedschap en de 2e, tsja dat is toch voor mij in ieder geval een vooraanstaand merk op tuingebied.
Het niet tuin gereedschap zal niet zeer uitgebreid zijn en behalve een boormachine en misschien een slagschroevendraaier wordt de rest op accu aangesloten.
Wat is jullie mening?

als ik kies voor stihl heb ik de keuze vrijheid voor de andere machines, anders zit ik aan makita vast voor de accu dingen. ik heb zelf eigenlijk de voorkeur voor metabo op schroefmachine gebied, ik ben wel fan van hun quick model.
qua tuingereedschap hoeft het niet meer dan een grasmaaier, bosmaaier en heggeschaar te zijn al kan ik het dan niet laten om ook een kettingzaag erbij te doen.
als ik wat samenstel zit er nog geen 20 euro verschil tussen de machines.

Bekijk bijlage 1406398Bekijk bijlage 1406399
Ik zou voor Stihl gaan, toch iets minder kans dat je accu geruild wordt met een minder exemplaar.. Verder ben ik wel een heel tevreden gebruiker van Makita gereedschappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan