Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.376
8.643
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik moet nog een motor aanschaffen en het rbw halen. Maar gezien de edit die ik plaatste dat ik al een draadje heb gevonden met antwoorden ben ik even tijdelijk geen info meer nodig over dit onderwerp en was wat meer opzoek naar specifieke gereedschap vermoedelijk.

Ik was in de gedachte dat bij de basis uitrusting een compressie meter hoorde te zitten en dergelijke. Was een beetje in gedachte bezig dat het stellen van een klep op basis van een voeler niet voldoende zou zijn en dat er een soort druk aanwezig moet zijn en op basis daarvan iets moet afstellen. Laten we het maar even vergeten.
 
Compressie meten en kleppen stellen staan los van elkaar, wel kan een verkeerde of geen klepspeling de compressie beïnvloeden.

Compressie meten doe je in de praktijk nooit.
Voor kleppen stellen is een set voelermaatjes en een beugelschroefmaat voldoende.

Voelermaten Mannesmann 20dlg

Micrometer / schroefmaat Mannesmann

De beugelschroefmaat heb je alleen nodig als de kleppen met Shims gesteld worden, dit is niet bij alle motoren het geval.
 
Die mammut set is geweldig. Alles zit er in, je grijpt zelden mis. Ik kan hem van harte aanbevelen.

Ik denk dat die set voor mij totaal niet voldoende is en ook niet iets is waar ik mijn op richt als het gaat om kwaliteit. Ik begrijp dat dit leuke beginner sets zijn en dat je er veel mee kunt, maar ik schaf geen gereedschap aan voor een jaartje of iets meer. Het onderstaande is een basis voor mij en is nu iets waar ik mee bezig ben om het voor de juiste prijs te kopen. Dat neemt niet weg dat ik per definitie hiervoor ga of een ander merk als onbenullig en lage kwaliteit wil wegzetten, maar ik was in gedachte bezig met redelijk kwaliteit gereedschap en dingen die ik nodig ben om te klussen aan motoren.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-01-22 om 00.22.31.png
    Schermafbeelding 2019-01-22 om 00.22.31.png
    3,6 KB · Weergaven: 17
Ik denk dat die set voor mij totaal niet voldoende is en ook niet iets is waar ik mijn op richt als het gaat om kwaliteit. Ik begrijp dat dit leuke beginner sets zijn en dat je er veel mee kunt, maar ik schaf geen gereedschap aan voor een jaartje of iets meer. Het onderstaande is een basis voor mij en is nu iets waar ik mee bezig ben om het voor de juiste prijs te kopen. Dat neemt niet weg dat ik per definitie hiervoor ga of een ander merk als onbenullig en lage kwaliteit wil wegzetten, maar ik was in gedachte bezig met redelijk kwaliteit gereedschap en dingen die ik nodig ben om te klussen aan motoren.
Je hebt nog geen motor maar weet al wel dat je gereedschap nodig hebt wat beter is dan die mammut set. Zonder de echte kwaliteit te kennen van deze set. Er zijn op mf vele blije gebruikers van die set, een aantal doen er best veel werk mee.
Maar als jij graag stahlwille of snap on wilt hebben ga je gang maar op deze manier krijg je weinig advies hier verder.
 
Ik noemde een schroevendraaier set van Stanley van x bedrag en x draaiers, het was rommel........ Ik neem het over in bedrag dat een x set van Mammut voor x delen niet goed kan zijn en nu is het ook niet goed en zou ik geen advies krijgen ?

Maar de meest oorspronkelijke vraag was; wat ben ik als basis gereedschap nodig...... Ik heb niet gevraagd om een merk of wat iets mag kosten, dat maakt een ander ervan!

Ik kan geen advies krijgen omdat ik nog geen motor heb.... zou het?

Weet iemand of er een topic is of website wat gaat over basis gereedschap wat je nodig bent om te klussen aan een motor? Ben nu mijn schuurtje aan het opknappen en wil vast een beetje een idee hebben wat ik er allemaal in kwijt moet en hoe ik dat het handigste kan indelen. Ik begrijp dat er extreem specifieke stukken gereedschap zijn die per motor verschillen, maar het gaat mij om een goede basis.

En is er een bepaald merk wat prijstechnisch gezien interessant is? Ik kom niet veel verder dan Gedore en Wiha op dit moment.

Edit: via omweg een mooi topic gevonden. welk gereedschap?

Als ik dat al zeg, dan zoek ik niet naar een 200+ delen set van 120+ euro.

/me Koopt een taart :+
 
Laatst bewerkt:
Ik noemde een schroevendraaier set van Stanley van x bedrag en x draaiers, het was rommel........ Ik neem het over in bedrag dat een x set van Mammut voor x delen niet goed kan zijn en nu is het ook niet goed en zou ik geen advies krijgen ?

Maar de meest oorspronkelijke vraag was; wat ben ik als basis gereedschap nodig...... Ik heb niet gevraagd om een merk of wat iets mag kosten, dat maakt een ander ervan!

Ik kan geen advies krijgen omdat ik nog geen motor heb.... zou het?



Als ik dat al zeg, dan zoek ik niet naar een 200+ delen set van 120+ euro.

/me Koopt een taart :+
Nee, dat je nog geen motor hebt betekend niet dat je geen advies krijgt. Ik probeerde het te gebruiken om mijn mening kracht bij te zetten, dat je nu nog geen goed beeldt hebt van wat je nodig hebt.
Je hebt misschien geen vraag gesteld over het merk maar als er dan een merk genoemd wordt zeg je dat dat je te min is. Heb je de laatste post van mechanism gelezen in het topic wat je linkt?
Hij is namelijk verkoper van gereedschap en gezien de ontelbare fans van zijn winkel op mf mag je er vanuit gaan dat hij weet waar hij het over heeft.

Met je overnemen vergelijk je appels met peren. Een set schroevendraaiers van een gamma merk vergelijken met een set doppen (o.a.) welke door vele ervaren sleutelaars wordt geprezen, puur omdat de prijs vergelijkbaar, of zelfs minder gunstig, is?
 
All-Road Rider je zit gewoon te laag met je budget als ik naar mijn gereedschap kijkt wat ik de af gelopen veertig jaar om heen verzameld hebt zit buiten het elektrische gereedschap om al op 2000 Euro
Ga maar na , er zijn vijf soorten schroef koppen ( plat , kruis , PZD , Torks, Jis en imbus ) dat zij dus vijf sets aan schroevendraaiers
En dan krijg je nog de gewone bouten waar je steek en ring sleutels voor nodig hebt naaste de dopsleutels met de daarbij gehorende hulpstukken .
Daarnaast een aantal verschillende tangen , hamers , en al gelang het merk /model motor je koopt de daarvoor speciaal gereedschap
En dat kost veel als je voor een goede kwaliteit gaat
 
All-Road Rider je zit gewoon te laag met je budget als ik naar mijn gereedschap kijkt wat ik de af gelopen veertig jaar om heen verzameld hebt zit buiten het elektrische gereedschap om al op 2000 Euro
Ga maar na , er zijn vijf soorten schroef koppen ( plat , kruis , PZD , Torks, Jis en imbus ) dat zij dus vijf sets aan schroevendraaiers
En dan krijg je nog de gewone bouten waar je steek en ring sleutels voor nodig hebt naaste de dopsleutels met de daarbij gehorende hulpstukken .
Daarnaast een aantal verschillende tangen , hamers , en al gelang het merk /model motor je koopt de daarvoor speciaal gereedschap
En dat kost veel als je voor een goede kwaliteit gaat
Jij hebt 2000 euro uitgegeven vanwege een voorkeur.
Of uit noodzaak wegens dagelijkse mishandeling maar dat blijkt niet uit je post.
Want met dus mammut set heb je bijna alles al in huis. Er zitten geen echte schroevendraaiers in maar wel een veelvoud aan bitjes (en wel meer dan 5 soorten). Maar zelden is de keuze voor echte schroevendraaiers tegen bitjes een noodzaak dus wederom, keuze en voorkeur.
Enkel tangen en hamers zij dan nog nodig maar een tangen set is te vinden onder de 100 euro en een hamer is ook niet bepaald duur.
Ik denk dat ik incl houtgerelateerd gereedschap voor nog geen 750 euro heb liggen incl sds machine, schroef/boormachine en een cirkelzaag op geleider.
 
Je moet eens door je eigen gereedschap gaan en de koste gaan vergelijken als je ze moet vervangen ( diefstal bv) door het gemiddelde Ä"grade merk, je zal verbaast zijn hoe hoog die rekening dan is .

Merk motor kan ik niet zeggen maar PZ ben ik al menig keer tegen gekomen in kunstof delen van de diverse motoren inderdaad ook luchtfilter huizen .
weet wel dat je dan nog vaak met een gewone kruis kan gebruiken
In het geval dat je die set er niet inmee neem zal je niet veel meer dan een euro of 40 lager uitkomen

Laat maar eens weten Zot hoe hoog jij uitkomt als je zelf alles wat hebt nieuw terug moet kopen van een A merk
 
Terug
Bovenaan Onderaan