Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.105
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Er zal vast wel iemand zijn die er ervaring mee heeft...
In mijn werkplaats hangen nu tl armaturen. Maar dit geeft eigenlijk te weinig goed licht. Deze wil ik vervangen voor LED armaturen en er een aantal extra bij plaatsen. Ze hangen vrij hoog in de werkplaats (als in ik zou nog een verdieping kunnen maken in de werkplaats).
Waar moet ik op letten?
 
Er zal vast wel iemand zijn die er ervaring mee heeft...
In mijn werkplaats hangen nu tl armaturen. Maar dit geeft eigenlijk te weinig goed licht. Deze wil ik vervangen voor LED armaturen en er een aantal extra bij plaatsen. Ze hangen vrij hoog in de werkplaats (als in ik zou nog een verdieping kunnen maken in de werkplaats).
Waar moet ik op letten?

Kleurtemperatuur!! Hoge kleurtemperatuur 5000 - 6000 is koud blauwachtig licht, lage waarde 2700 - 3000 is warm geelachtig licht. ik hou wel van 3000, maar is persoonlijk.

CRI waarde of Ra waarde, of kleurechtheid. Hoger getal is betere kleurweergave, maar kost ook meer. Zeker niet onder de 80 nemen >90 is super maar slecht verkrijgbaar in panelen of kost de bom.

Vermogen. Niet vergelijkbaar met TL, maar de 70% besparing die ze beloven is serieus gelogen ;) Meer vermogen en evt. kunnen dimmen is echt fijn!!

Niet blindstaren op branduren en dat soort zaken, is de ver van mijn bed show, eerder kijken naar goede voedingen die erin zitten of naar de afdichting tegen stof ofzo. Hangt er allemaal vanaf wat je wil, er is in ieder geval heel veel te kiezen en te willen als je goed kijkt.

Zoiets.... Maar in dit topic of het vorige gereedschapstopic is er best uitgebreid over geschreven.... even zoeken dus:t

Later,

Loek

PS. Laat even weten welke het geworden zijn t.z.t.
 
Ik het verbouw-topic is deze vraag ook meerdere maken gesteld. Ik heb in mijn garage enkele led-panelen van 60x120 6000K hangen. Ik ben er zeer blij mee. Het plafond van de garage is niet al te hoog en ,et panelen verlies je nauwelijks ruimte.
Boven de hefbrug heb ik een gat in de verdiepingsvloer. Daarboven in de nok van het schuine dak hangen ook twee ledpanelen. Elke keer weer als mensen ophoog kijken denken ze dat er twee dakramen in het dak zitten.

LED paneel 60x120 koud wit 60 watt 6000K incl. driver *2JR GARANTIE*
Deze heb ik. Ongeveer. Ik heb ze al een jaar en ze zullen ondertussen vast wel weer een nieuwe container met andere specificaties van de panelen binnen hebben gekregen.
 
Ik ben in de markt voor een setje nieuwe tangen:
Ik moet een nieuwe zijkniptang en puntbektang (recht + krom).
Nu is het meeste van mijn gereedschap van Stahlwille maar heb daar 1x de waterpomptang en de puntbektang van gehad (10 jaar geleden) en was er niet super positief over.
Ik dacht zelf om gewoon Knipex te halen of kan ik beter wat anders kopen?
 
Ik heb daarintegen al 10 jaar een Stahlwille punt en waterpomp tang. Sterker nog, ik heb een SP tools Motorsport stack/wagen en de enige merk-uitzonderingen op SP zijn Stahlwille tangen en schroevendraaiers.

Sonic tangen zijn tegenwoordig ook erg goed (de goeie lijn dan, niet de goedkopere, als ze die uberhaupt nog hebben).
 
Ik heb daarintegen al 10 jaar een Stahlwille punt en waterpomp tang. Sterker nog, ik heb een SP tools Motorsport stack/wagen en de enige merk-uitzonderingen op SP zijn Stahlwille tangen en schroevendraaiers.

Sonic tangen zijn tegenwoordig ook erg goed (de goeie lijn dan, niet de goedkopere, als ze die uberhaupt nog hebben).
Waarom gebruik je een stahwille waterpomptang ipv Knipex? (In mijn ervaring is de Knipex een stuk beter)
Stahlwille schroevendraaiers zijn goed, alleen de grootste maat platte schroevendraaiers zijn niet geweldig.
( Breken zonder waarschuwing en zonder zware belasting, misschien een slechte batch (4-5stuks) gehad?)
 
Voor lomp demontagewerk heb ik Channellock, voor mooi werk Stahlwille. In het kader "never change a winning team" zie ik daarom geen reden om alles zomaar te vervangen door Knipex.
 
Ik heb de iets kleinere versie , heb hem wel eens geprobeerd maar zijn tamelijk waardeloos
Iets dat echt vast zit krijg je er niet met los of je moet heelhard kunnen knijpen
Daarbij zijn ze best lomp groot , passen nog al eens niet ergens tussen

Op het werk heb ik ook de middenmaat. Vaak op zak. Ik kan 3 op de 4 snelle reparaties doen daarmee. Ik vindt het ding geweldig. In de gemiddelde werkweek bespaard dat ding me makkelijk een uur zoeken naar het precieze gereedschap. Voor de rest heb ik een imbusset nodig of de TD.

db
 
Al een heel tijdje geleden vond ik een oude kapotte steekkar in een container.
Ik besloot die mee te nemen, en de massieve wielen, "ergens" voor te gebruiken.
Vanmiddag wist ik wat ik er mee ging doen.
Met alleen maar materialen uit mijn oudijzerbak heb ik een kar voor mijn snijbrander set gemaakt. Alleen moet ik nog musketonhaken kopen en daarmee de tiewraps vervangen.
45358968_171758430435154_5520772170826907648_n.jpg
 

Bijlagen

  • 45276548_1014824118704173_701892089612337152_n.jpg
    45276548_1014824118704173_701892089612337152_n.jpg
    354,3 KB · Weergaven: 33
  • 45328027_305401863633713_6951686219646369792_n.jpg
    45328027_305401863633713_6951686219646369792_n.jpg
    274 KB · Weergaven: 33
Die haakjes zijn echt goud. Ik misbruik ze elke dag en heb er eigenlijk nog nooit eentje zomaar stuk gehad. Ik heb ze alleen wel met de softgrip.
Schroevendraaiers van snapon kruis/platkop) vind ik wat minder.

Ik had ze ook met softgrip maar die heb ik verkocht aan een Belg met 2 tientjes winst
Vind die harde fijner , stuk gemakkelijker schoon te maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan