Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.933
10.465
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja lijkt er op dat die er wel in zit.

Was vroegâh een bekende besparingsmethode, maar wel een hele lelijke.. Dan haalt dat ding wel vocht uit de lucht, maar kan er bij wijze van spreken alsnog een klontje roest of vuil doorheen.. Handig.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij boeit het allemaal niet waar je dit soort wagens koopt (HBM, Datona etc). Elke toko heeft onderhand dezelfde karren. Kwaliteit is wel ok voor de hobbyist. Maar voor dat geld zou ik zelf een lege kar kopen en voorzien van kwaliteits-gereedschap (zonder zaken die je niet nodig hebt zoals houtbeitels...)
 
Ik had vanmorgen even niets te doen en was onderweg op het weide web.
Nu kwam ik op de site van powerplustools terecht, en zag de onderstaande aanbieding.
Veel voor weinig geld (wat je met een klauwhamer en houtbeitels in een gereedschapswagen moet, weet ik dan ook weer niet), maar is powerplus nog een beetje kwaliteit, of moet je er met een boog om heen lopen?

Werkstattwagen Schwarz 9 Schubladen - davon 9 Schubladen gefüllt mit Werkzeug in Schaumstoffeinlage

Was daar laatst en heb ook even gekeken bij dit setje,kwam mijn niet verkeerd over. Heb op het werk een blauw grijze kist ook een china ding. slecht afgewerkt ,en voelt niet degelijk.Maar ja koste ook 350 euro.... Dan had ik 10 keer liever de set van PPT...
 
Volgens mij boeit het allemaal niet waar je dit soort wagens koopt (HBM, Datona etc). Elke toko heeft onderhand dezelfde karren. Kwaliteit is wel ok voor de hobbyist. Maar voor dat geld zou ik zelf een lege kar kopen en voorzien van kwaliteits-gereedschap (zonder zaken die je niet nodig hebt zoals houtbeitels...)

Voor mezelf ben ik er ook wel uit. Ik werk nu met gedore doppen en sleutels en een mix van allerlei ander gereedschap.
In 1a2 jaar ben ik van plan om een kar te kopen en te vullen met stahlwille tools.
Maar toch blijf ik wel kijken naar andere aanbieders. Gewoon omdat ik het wel interessant vind.
 
Laatst bewerkt:
Voor mezelf ben ik er ook wel uit. Ik werk nu met gedore doppen en sleutels en een mix van allerlei ander gereedschap.
In 1a2 jaar ben ik van plan om een kar te kopen en te vullen met stahlwille tools.
Maar toch blijf ik wel kijken naar andere aanbieders. Gewoon omdat ik het wel interessant vind.

Stahlwille is wel een topmerk, met de bijbehorende prijzen, maar ook garantie...
Ik heb eeb mengelmoes van (goed) gereedschap waarbij ik me niet of nauwelijks vastleg aan een merk.....
Voor de looks hoef ik het niet te doen, dat interesseerd me niet, maar ik heb nog geen enkele gereedschapboer gevonden die alles levert zoals ik het prettig vind...
Soms de handgrepen van de schroevendraaiers, soms de doppen te glad, of de maten er in gelaserd ipv gestanst ..tangen niet prettig...
Dus ik koop wat ik prettig vind, en niet omdat er een naam in staat..
Belzer schroevendraaiers
Knipex tangen
enz
Moet zeggen dat mijn leverancier nog nooit moeilijk heeft gedaan met een garantiegevalletje stahlwille, en bij gedore heb ik mindere ervaringen
 
Hier zal vast iemand antwoord hebben op het volgende... :z

In mijn werkplaats heb ik 3 fasen 25A liggen.
Er komt binnenkort wellicht een nieuwe machine die 26A (piek) trekt. De piek trek je echter nooit. Zou dit goed gaan :? Of moet de aansluiting verhoogd worden? Volgens mij een duur grapje.
 
KISS
Keep it simple stupid :)

Zorg dat je een handjevol zekeringen op voorraad hebt liggen en sluit de boel aan, als je twee keer per jaar de zekeringen er uit blaast maakt het niet uit.

Een compressor kan op het randje komen door de startstroom en het vaker aanslaan. Een lasapparaat trekt pas de maximale stroom bij maximale lasstroom, een draaibank kan zijn dat je moet leren wat de aandrijfgrens is en dat je misschien bij een bepaalde diameter een lager toerental moet aanhouden.

db
 
Het gaat niet om een compressor. En zal ook niet bij aanzetten zijn max vermogen vragen.
Ik denk dat het wel los loopt. Toch maar even uitzoeken wat een zwaardere aansluiting gaat kosten.
 
Ik zou het ook niet aan de grote klok gaan hangen als ik een sybian op 380 gekocht had. En Ik zou dan ook een extra groepje aanleggen want een stop die er uit vliegt vlak voor je een hoogtepunt bereikt is ook niet fijn.

Wa ben ik blij dat ik een griffin hoes om mijn Ipad heb zitten.
Ik krijg de koffie er makkelijk vanaf _O-
 
Stahlwille is wel een topmerk, met de bijbehorende prijzen, maar ook garantie...
Ik heb eeb mengelmoes van (goed) gereedschap waarbij ik me niet of nauwelijks vastleg aan een merk.....
Voor de looks hoef ik het niet te doen, dat interesseerd me niet, maar ik heb nog geen enkele gereedschapboer gevonden die alles levert zoals ik het prettig vind...
Soms de handgrepen van de schroevendraaiers, soms de doppen te glad, of de maten er in gelaserd ipv gestanst ..tangen niet prettig...
Dus ik koop wat ik prettig vind, en niet omdat er een naam in staat..
Belzer schroevendraaiers
Knipex tangen
enz
Moet zeggen dat mijn leverancier nog nooit moeilijk heeft gedaan met een garantiegevalletje stahlwille, en bij gedore heb ik mindere ervaringen
Zo heb ik het ook thuis...
Verschillende merken schroevendraaiers/tangen/...

Als het fijn in de hand ligt, werk je er ook prettiger mee op langere duur.
Kost soms wat meer, maar dat maakt mij niks uit, dat haal ik er zo uit namelijk.
(anders gooi ik het toch weg namelijk)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan