Desmohyper
🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
Persoonlijk wil ik ook enkel nog maar de dubbele D sluiting
Ik ook !
Makkelijk, snel, veilig, top
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Persoonlijk wil ik ook enkel nog maar de dubbele D sluiting
Zit je in de buurt van een zaak van Motorkledingcenter? Ik heb niets dan lof voor die zaak (zelf ervaring met die in Hazerswoude) als het op uitrusting aankomt; al een paar keer langs geweest en altijd keurig geholpen met goeie info. Newbies helpen ze maar al te graag op weg naar goed (en goed passend) spul.
Vééééul helmen op voorraad, ook, dus lekker veel te passen.
Meteen tip voor TS: als je een keer thuis komt (of op camping, hotelkamer etc) met je vizier vol vliegenlijkjes: leg even een nat zakdoekje over het vizier, na een kwartier veeg je die aangekoekte cadavertjes er zo af
Wat voor helm heb je nu dan? Ik mag toch aannemen dat je er niet een uit het rek van de rij-instructeur op je hoofd gedrukt hebt gekregen.
Tuurlijk heb ik ook liever een helm die mij van alle kanten beschermt, helemaal mee eens! Echter, hoe een helm getest wordt komt soms ook niet overeen met hoe je komt te vallen op de openbare weg en waar de grootste klap komt. Dat kan zeer verschillen. De testen zijn gebaseerd op de meest mogelijk punten van impact, niet hoe jij of ik van de motor gecaramboleerd worden bij een aanrijding, hoe gek dat ook moge klinken maar t'is wel zo. En daar zijn die wettelijke eisen op gebaseerd. Dus ja, dat in je achterhoofd houden is die 5cm naast de drukpunt hetzelfde als die antenne. Maar ben ermee eens dat een helm 100% bescherming moet bieden.true, maar ik heb liever een helm die overal hard is dan 1 die op 4 punten hard is en de rest niet... de zijkant van mijn hoofd 5 cm naast het drukpunt is toch iets anders dan de antenne, niet?
Maar ben ermee eens dat een helm 100% bescherming moet bieden.
Tja, je zegt het zelf al, de steentjes bij 50 km/u is dan waarschijnlijk het meest voorkomende situatie en de steentjes op de snelweg die met 100 km/u tegen je vizier knallen een minder voorkomende waarschijnlijkheid. Dus ergens moet je de lat leggen en dat is dus bij de meest waarschijnlijkste en meest voorkomende situaties.Dat is natuurlijk een onhaalbaar concept, maar we kunnen ons wel afvragen hoe goed de "minimum wettelijke eisen" zijn
Leuk om te weten dat steentjes die tot 50km/u tegen je vizier knallen statistisch gezien het meeste voorkomen en dat de instanties dat als "Lat" hebben gelegd voor de fabrikanten
Maar hoe zit het met die steentjes die in mindere mate voorkomen, maar met veel hogere snelheid tegen je vizier knallen?
En welk effect heeft dat op een helm van een fabrikant die z'n vizieren niet verder heeft ontwikkeld dan om die minimum eis te halen?
het zal allemaal wel loslopen hoor, zoveel blinde motorrijders rijden er niet rond, maar het is wel stof tot nadenken
Ik moest wel "passen".. Dat ging met (een beetje) luchtdruk. Als de druk te snel afneemt sluit de dop niet goed, dus een nieuwe..Op maat gemaakte oordoppen hoef je niet te passen
Mijn eerste rijles was een "Try The Bike" van een paar uurtjes. Alle kleding van daar. Direct van genezen. Mijn eerste echte rijles had ik alles van mezelf.
ik draag mijn helm alleen met droog haar, dus de avond of ochtend haar gewassen.. Dit is dan ook niet nodig.. Behalve als ik zou hebben gezweetJa, maar die had ik al vanaf mijn brommer. Vind het sowieso vies om zo'n veel gebruikte helm te dragen. Ik was dan ook het binnenwerk om de 2 welen
Moet een motorvizier niet aan de EN 166 eis voldoen? Dat is een object van 6mm diameter @ 160 km/h. Best een realistische latDat is natuurlijk een onhaalbaar concept, maar we kunnen ons wel afvragen hoe goed de "minimum wettelijke eisen" zijn
Leuk om te weten dat steentjes die tot 50km/u tegen je vizier knallen statistisch gezien het meeste voorkomen en dat de instanties dat als "Lat" hebben gelegd voor de fabrikanten
Maar hoe zit het met die steentjes die in mindere mate voorkomen, maar met veel hogere snelheid tegen je vizier knallen?
En welk effect heeft dat op een helm van een fabrikant die z'n vizieren niet verder heeft ontwikkeld dan om die minimum eis te halen?
het zal allemaal wel loslopen hoor, zoveel blinde motorrijders rijden er niet rond, maar het is wel stof tot nadenken
Ik weet nog dat mijn pa via zijn werkgever (kartonfabriek) oordoppen kreeg aangemeten met geluidsdemping tegen (te) hoge decibellen. Dat ging echt niet van een handvol plastiek in de oor douwen en klaar. Meneer de oordeskundige had pasmodellen en meetwerktuigen bij zich. Na enkele weken kreeg mijn pa de dopjes overhandigt maar eerst weer passen en meten om te kijken of ze met de juiste afmetingen/pasvorm gemaakt waren. Hij was in zijn nopjes met die oordoppen, alleen flink wennen in het begin omdat die oordoppen zowat zijn hele gehoorgang afdichte (niet tot aan de trommelvliezen uiteraard) en lichte druk tegen de oorschelp/hoofd aan vanwege het afdichten. Maar hij kon samen met een collega naast zo'n draaiende, stomende, piepende, krakende, veel herrie en kabaal makende wals straat gaan staan maar een normaal en fatsoenlijk gesprek voeren zonder te moeten schreeuwen of om de haverklap "wat zeg je" te roepen. Alle herrie en kabaal en lawaai boven en onder bepaalde decibels werden gewoon weggefilterd.Op maat gemaakte oordoppen hoef je niet te passen
Over de sterkte durf ik niet te spreken, ik weet alleen dat (goedkopere) helmen met een ander materiaal een kortere (4-5 jaar) levensduur hebben, en glasvezel en carbon 5-7. Carbon zul je toch niet tegenkomen in de lagere prijsklasses.
Als je rond de 300 euro zit bij merken zoals Scorpion, HJC, dan heb je echt al erg goede helmen. Het belangrijkste is dat hij je goed past.
Ik heb zelf laatst een helm van bijna 800 euro gekocht. Ik was eigenlijk klaar om een Schuberth carbon te kopen, maar die zat me voor geen meter, en maakte nog meer kabaal ook, door de slechte pasvorm. Mijn Scorpion van 300 euro was stukken beter.
Prijs zegt (gelukkig) lang niet alles.
De buitenschaal verhardt over tijd en verliest daarmee de capaciteiten om krachten van een impact over de schaal te verdelen. Dit gebeurt o.a. door invloed van uv.De buitenschaal heeft weinig met de levensduur van doen (afgezien van hoe je hier mee omgaat dan) maar het is vooral het binnenwerk van de helm die zijn 'houdbaarheid' bepaald.
Ik heb er een. Ik kocht hem vanwege de goede pasvorm en comfort, maar dat is erg persoonlijk. De ventilatie werkt goed, maar is in geopende toestand de oorzaak van extra windgeruis. Dat kan ook bijna niet anders.Het gesprek gaat voort gelukkig, ik heb even een drukke week gehad vandaar geen reactie.
Ik heb mijn ogen laten vallen tijdens al het gepas op de AGV K-5 S Solid.
Iemand ervaring met deze helm?
....
Verder: Glasvezel is beter dancarbon,polycarbonaat
...
...
Nu heeft mijn vriendin toen haar AVB lessen gedaan en dat was helemaal prima. Maar toen begon ze kort geleden met AVD lessen en kwam ze voor het eerst de snelweg op en wat bleek? De helm was een drama bij snelheden van 110+ km/h. Kwam helemaal omhoog, bij kijken in der spiegels draaide de helm zowat de andere kant op, etc. Nog teruggegaan naar HvW en die gingen kijken of er nog dikkere wangkussens waren, maar die waren er niet. En helm was ook al aantal maanden oud dus retouren was geen optie. Sowieso is retouren bij HvW geen optie hoorde ik laatst van een medewerker. Dus wellicht dan toch ff proberen bij Louis gezien je daar wel een coulantere regeling hebt qua retouren, ff doorlezen dus.
...
wat ik echt zalig vind, naast alle goede tips hier, is het interne zonnevizier. Ideaal! Zou ik nooit weer willen missen.
wat ik echt zalig vind, naast alle goede tips hier, is het interne zonnevizier. Ideaal! Zou ik nooit weer willen missen.
Even een ervaring, los van het bovenstaande want alles wat hierboven staat zijn goede tips.
Mijn vriendin had paar maanden geleden bij Hans van Wijk een helm gekocht. Iets van anderhalf uur lopen passen etc. Budget was toen rond de 150-200 euro. Uiteindelijk toen met een Shark Riddill naar buiten gelopen. Helm was zowel door mij () als de medewerker van HvW goed passend bevonden: pinkie tussen helm en voorhoofd, zat goed om de wangen, duwde de wangen omhoog en naar binnen en schoof niet met het draaien van het hoofd (terwijl je de helm vast houd).
Nu heeft mijn vriendin toen haar AVB lessen gedaan en dat was helemaal prima. Maar toen begon ze kort geleden met AVD lessen en kwam ze voor het eerst de snelweg op en wat bleek? De helm was een drama bij snelheden van 110+ km/h. Kwam helemaal omhoog, bij kijken in der spiegels draaide de helm zowat de andere kant op, etc. Nog teruggegaan naar HvW en die gingen kijken of er nog dikkere wangkussens waren, maar die waren er niet. En helm was ook al aantal maanden oud dus retouren was geen optie. Sowieso is retouren bij HvW geen optie hoorde ik laatst van een medewerker. Dus wellicht dan toch ff proberen bij Louis gezien je daar wel een coulantere regeling hebt qua retouren, ff doorlezen dus.
In ieder geval gaat mijn vriendin nog ff doorrijden met deze helm en spaart ze door voor een Shoei ivm het aanpassen van de dikte van de padding. Plus ze gaat ww-verkeer rijden in de toekomst, dus dan heb je gelijk een goede helm.
Ter vergelijking heb ik een Shark S900 gehaald jaren terug voor 150 euro. Zit nog steeds prima, enkel bij 150+ drukt ie best tegen mijn neus en het is niet de meest winddichte helm. Maar gezien het geld doet ie het aardig goed.
Wie wil er nou een vriendin met een Shoei hoofd? Daarmee kun je op de kermis gaan staan.Heeft je vriendin een Shoei hoofd ??