Heeft Honda het niet meer? Zijn ze saai geworden?

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Als trouw fan van Honda was ik gisteren wat aan het rondkijken op de website naar de nieuwste modellen.

Het viel me eigenlijk tegen. Ok, ze hebben een heel gamma aan modellen maar het is het allemaal volgens mij net niet.

Een aantal jaren terug hadden ze aan sprekendemodellen:
Als een Fireblade als top op the bill, een VFR waarin de nieuwste technieken zaten en er altijd goed uitzag en een kanon als de Blackbird die tot de verbeelding sprak.

Nu is volgens mij de huidige fireblade een prima fiets maar niet meer top of the bill. De VFR is opgesplits in een nauwlijksvernieuwde 800 VTEC maar dan met een saaier jasje en een 1200 die te zwaar en te lelijk is. Blackbird is niet eens meer te vinden.

Ok, ze proberen mee te doen met het Allroad concept maar ook zijn dit prima degelijke fietsen maar geen competitie voor de GS, de multistrada of een MT-09 Tracer.
 
Honda's zijn toch altijd een van de "veilige", misschien wat saaie, motoren geweest?

Op de CB1000R en Repsol versie van de CBR1000RR na, vind ik het allemaal erg saai (voor het oog dan).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de nieuwe VFR800 en CB650F best leuk, VFR is eindelijk wat minder tour en wat sportiever zoals die vroeger (RC36) was.

Moet Kappah wel gelijk geven dat Honda's over het algemeen een veilige keus zijn en daardoor een tikkeltje saai.
 
Honda's zijn toch altijd een van de "veilige", misschien wat saaie, motoren geweest?

.

:^

Honda wil een allemansvriend zijn.
Helaas (of misschien voor sommigen niet) zijn allemansvrienden meestal niet echt de meest spannende vrienden....
 
Heb Honda nog nooit spannend gevonden. Zoals gezegd, zijn geen motoren waar je een stijve plassert van krijgt, maar gewoon, "doet het altijd". Meer niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind Honda's eigenlijk altijd wel saai ook. Op de Fireblade, 600RR en CB1000R na.

De laatste generatie 600RR krijg ik het niet warm van. Vind de neus zelfs lelijk. De Blade en CB1000R vind ik nog zeker wel gave fietsen maar als ik dan kijk naar tegenhangers zoals de RSV4, ZX10R of de Panigale dan die Blade inderdaad een beetje saai (verder nog steeds een hele gave fiets!).

De CB1000R vind ik niet echt onder doen voor de Z1000 of MV Brutale. Ze hebben allemaal wat.
 
Fabrikanten zijn te bang om iets te maken dat wel eens karakter zou kunnen hebben, of een beperkte groep mensen aan zou kunnen spreken. Ze zijn echter vergeten dat dat juist is hoe je een cult-bike maakt.

Maar goed, als je het mij vraagt zijn vrijwel alle moderne fietsen (als je naar uiterlijk kijkt) hartstikke saai en suf geworden, tenzij ze juist te overdreven zijn en daardoor op een sportschoen lijken. Net als bij moderne auto's mag je kiezen uit eenheidsworst, of sportieve Xtreme eenheidsworst.
 
:+ ja dat klopt heeeeel saai dat mijn cbr600f altijd start nooit weigert ....heeeeeel saai dat ik altijd moet rijden en (bijna O-) ) nooit hoef te sleutelen wat vervelend :+ .......

Ik vind hem fantasties :] :]
 
:+ ja dat klopt heeeeel saai dat mijn cbr600f altijd start nooit weigert ....heeeeeel saai dat ik altijd moet rijden en (bijna O-) ) nooit hoef te sleutelen wat vervelend :+ .......

Ik vind hem fantasties :] :]

precies.. ga maar voor safe. Beetje risico in het leven is ook niks. Koop er een Saab bij, sta je ook niet stil.
 
Ik moet wel zeggen dat ik de Honda Civic de laatste jaren toch een zeer aparte auto vind.
Ik vind het design in ieder geval afwijken van de "normale" hatchback.

Of ik deze echt mooi vind is een ander verhaal maar apart (mede door die rare spoiler) is het wel!
 
:+ ja dat klopt heeeeel saai dat mijn cbr600f altijd start nooit weigert ....heeeeeel saai dat ik altijd moet rijden en (bijna O-) ) nooit hoef te sleutelen wat vervelend :+ .......

Ik vind hem fantasties :] :]

Als jij je fijn voelt bij het maken van vooral een veilige keuze, dan is dat helemaal prima toch?
Of dat een motor echt spannend maakt is iets anders.
 
Een Honda is te goed, te betrouwbaar, een echte motorrijder wil een motor met karakter, die een soort bedwongen moet worden, met nukken. Geen Honda dus. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan