Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

binnenkort deze ook maar even aanpakken , .....nieuwe benzinekraan , bobine , .....contactpunten ontsteking "stroomloos maken" ,....en ook het relais van de gelijkstroom-dynamo vervangen door een elektronische regelaar ,......en een spaak in het achterwiel vervangen.

Zundapp 175-S ,....en 10,5 hele PK's bij 5400 t/m , ...95 km/u ,....b.j. 1956 :)


Eigenlijk heb je d'r weinig an , dan alleen maar om 'r een blokje om mee te knetteren ,.....vanwege de mengsmering waar die op loopt ,
en die je tegenwoordig nergens meer aan de snelweg kan tanken ,....alsook de "indrukwekkende" topsnelheid" van 95 km/u :P ( vermoedelijk als je niet meer dan 75 kg weegt dan :z ,....dus dat letzte van die spec's kan ik ook wel vergeten denk ik .)
.

Bekijk bijlage 1399925Bekijk bijlage 1399926Bekijk bijlage 1399927
Mooi ding , een van de betere exemplaren zo te zien .. Dus jij bent lichter dan 75 kilo ..:P
 
1400310
 
dankjewel ! 👍

Het kan misschien wel de letzte hele nieuwe motor voor me zijn hoor.
Nekhernia , ....last van onderrug ,....en ontstoken stuitbot , ... diabetes 2 ,....met 63,5 jaar begint de nieuwigheid van mezelf stukkie bij beetje verder af te nemen...
 
dankjewel ! 👍

Het kan misschien wel de letzte hele nieuwe motor voor me zijn hoor.
Nekhernia , ....last van onderrug ,....en ontstoken stuitbot , ... diabetes 2 ,....met 63,5 jaar begint de nieuwigheid van mezelf stukkie bij beetje verder af te nemen...

Welkom bij de wrakken club ,, hier nog zo`n wrak ...
 
dankjewel ! 👍

Het kan misschien wel de letzte hele nieuwe motor voor me zijn hoor.
Nekhernia , ....last van onderrug ,....en ontstoken stuitbot , ... diabetes 2 ,....met 63,5 jaar begint de nieuwigheid van mezelf stukkie bij beetje verder af te nemen...

Best knap dat je nog motor rijdt....🛵
 
is ook alleen nog een heel klein beetje redelijk te doen door dat Mustang One Piece touring zadel.

.....is gewoon HET zadel voor menselijke kreukedeuken , - wrakken en gelijksoortige uit-mekaar-vallende ouwe kadavers :+
 
is ook alleen nog een heel klein beetje redelijk te doen door dat Mustang One Piece touring zadel.

.....is gewoon HET zadel voor menselijke kreukedeuken , - wrakken en gelijksoortige uit-mekaar-vallende ouwe kadavers :+

motorongeluk gehad .
twee wervels naar de klote, twee jaar door laten lopen en een hoop ellende .
Maar rijd met me slim met mustang zadel lekkerder dan met het originele duo zadel samen met de vrouw
 
Het zijn wereld-zadels ! ,....maar dat geldt voornamelijk voor die touring-zadels .
( Die "low uitvoeringen" , die dienen voor de "looks" zijn natuurlijk ook nog te hard voor als je een slechte ruggegraat hebt )

Voor mensen met rug-problemen zijn er geen betere zadels.
( ze kosten helaas wel een paar centen , ....maar dan heb je ook wat ! )

De zgn "blikken reet" na lange zit is ook verleden tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg de aanschaf van een 2003 FXDX Dyna Super Glide Sport, is eigenlijk een wens van me om ooit een Harley te hebben en deze vind ik veruit de mooiste.

Na jaren van sportief spul (FZR1000, 4 R1's), iets minder sportief spul (Kawa Z1000) en nog wat minder sportief spul (TDM 850) voldoe ik nu aan de juiste criteria voor een Harley denk ik (50+, bierpens, midlife crisis*) dus het moet maar een keer.

Ik lees nogal wat over nokkenas kettingspanners bij de 88 Twin Cam die hier in zit, is dat een probleem of moet ik het meteen modificeren?

Ik ben ook wat bang dat die 67 PK nou niet echt veel is bij zo'n zwaar ding, of is dat niet relevant?


(*) ok die criteria was een grapje, voordat ik meteen een ban krijg hier....
 
Ik overweeg de aanschaf van een 2003 FXDX Dyna Super Glide Sport, is eigenlijk een wens van me om ooit een Harley te hebben en deze vind ik veruit de mooiste.

Na jaren van sportief spul (FZR1000, 4 R1's), iets minder sportief spul (Kawa Z1000) en nog wat minder sportief spul (TDM 850) voldoe ik nu aan de juiste criteria voor een Harley denk ik (50+, bierpens, midlife crisis*) dus het moet maar een keer.

Ik lees nogal wat over nokkenas kettingspanners bij de 88 Twin Cam die hier in zit, is dat een probleem of moet ik het meteen modificeren?

Ik ben ook wat bang dat die 67 PK nou niet echt veel is bij zo'n zwaar ding, of is dat niet relevant?


(*) ok die criteria was een grapje, voordat ik meteen een ban krijg hier....
Het lijkt op een Harley dat je heel hard gaat als je 100 gaat , boven de 130 lijkt het alsof je op stijgt , harder dan beginnen de nieuwe te schudden heb ik gehoord
 
Ik overweeg de aanschaf van een 2003 FXDX Dyna Super Glide Sport, is eigenlijk een wens van me om ooit een Harley te hebben en deze vind ik veruit de mooiste.

Na jaren van sportief spul (FZR1000, 4 R1's), iets minder sportief spul (Kawa Z1000) en nog wat minder sportief spul (TDM 850) voldoe ik nu aan de juiste criteria voor een Harley denk ik (50+, bierpens, midlife crisis*) dus het moet maar een keer.

Ik lees nogal wat over nokkenas kettingspanners bij de 88 Twin Cam die hier in zit, is dat een probleem of moet ik het meteen modificeren?

Ik ben ook wat bang dat die 67 PK nou niet echt veel is bij zo'n zwaar ding, of is dat niet relevant?


(*) ok die criteria was een grapje, voordat ik meteen een ban krijg hier....

nou,nou,nou ,.....ach die criteria kloppen wel aardig hoor :+

De TC-88 was het eerste twin-cam blok , en was de opvolger van de EVO-2.
Nou is het zo dat als HD met iets nieuws komt , ....dan is het niet ondenkbaar dat je met wat ontwikkelings-gezeik te maken krijgt ,......en dus zo geschiedde dat ook met die TC-88.
Er zit een distributie in die een beetje kut is ,....deze is uitgevoerd met 2 kettinkjes van het zgn "silent-chain type " , waar VW/Audi zich ook mee vergallopeerd heeft.😕
Deze waardeloze kettingen die uit allemaal plaatjes bestaan worden gespannen met lullige veerdruk-spannertjes waarop een klein voerinkje (sloffie ) zit van een soort pertinax oid.
Als dat voering-materiaal doorslijt tot op het ijzer , dan richt het ijzerslijpsel in die motor een ravage aan.
( Zo rond de 40.000 km moet je al op gaan passen en hierop controleren )
Er zijn wat verbeteringen doorgevoerd zoals verbeterde nokkenas-lagering ,....en er is een upgrade-set naar het verbeterde distributie-systeem met hydraulisch bediende kettingspanners en normale kettinkjes.
Als dit laatste erin is getimmerd , dan is die TC-88 een probleemloze brommert.
De zgn gerotor-oliepomp heeft ook een iets te kleine opbrengst , en kan vervangen worden door een verberterd type van SE , of van aftermarket Feuling , of - S&S.
Dit zijn eigenlijk geen gemakkelijke voor-de-hand-liggende upgrades om effe gauw zelf uit te voeren , ....de speciaal benodigde gereedschappen dirigeren je al rap naar de H-D workshop.
Goede H-D workshops zijn er zat in den lande ,...ikzelf ga altijd naar Willem Been in Almere ,....een goud-eerlijke , ongecompliceerde , vriendelijke kerel en VAKMAN !
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: huls
Terug
Bovenaan Onderaan