Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Als het carter vol benzine stond had ie dat er wel uitgeraggeld bij eerste druk op startknop .. zou het tankje vullen en het kreng maar eens starten ..
zijn direct niet stuk hoor ..
 
nu dan ?

DSCF2089.JPG
2016_0820kawa0015.JPG
 
Vandaag een hus benzine erin en gestart, kosste effe moeite, maar er kwam een flinke golf uit het ontluchtingsslangetje, maar een paar seconden laten lopen en weer uitgezet. Dus toch benzine in het carter. Dus het meest slimme is toch maar weer een oliewissel? Of effe doorstarten en door de druk het carter laten leegblazen? Ik heb weinig zin dat ik of de pakkingen voorbij zie komen of mijn olie sta te verdunnen, das tenminste mijn angst.
 
Accu is goed, verlichting kakt niet in. Volgens mij moet er ook nog een klein startrelais zitten onder het zadel?
Als de verlichting niet inzakt, dan wordt wss de starter niet bekrachtigd.

Ik vermoed probleem bij relais.
 
Vandaag een hus benzine erin en gestart, kosste effe moeite, maar er kwam een flinke golf uit het ontluchtingsslangetje, maar een paar seconden laten lopen en weer uitgezet. Dus toch benzine in het carter. Dus het meest slimme is toch maar weer een oliewissel? Of effe doorstarten en door de druk het carter laten leegblazen? Ik heb weinig zin dat ik of de pakkingen voorbij zie komen of mijn olie sta te verdunnen, das tenminste mijn angst.
Oliewissel.

Eerst probleem oplossen.
 
Okee, oliewissel is dus een bevestiging, maar zou dan de vlotterunit even moeten checken dus incl vlotternaald. Lekte in ieder geval niet voordat de tank was leeggelopen, kan het dus domweg liggen dat ik de benzinekraan niet dicht heb gezet?
 
Okee, oliewissel is dus een bevestiging, maar zou dan de vlotterunit even moeten checken dus incl vlotternaald. Lekte in ieder geval niet voordat de tank was leeggelopen, kan het dus domweg liggen dat ik de benzinekraan niet dicht heb gezet?

Komt vaak doordat de motor op de zijstandard flink op een oor hangt , staat die van mij ook … (doe er thuis vaak een blok hout onder zo ie wat meer rechtop staat .. en doe altijd de kraan dicht als ie in rust is . O-) (evo met cv carb )
 
Mijne heren en dames,
Woensdag mijn eerste Harley gekocht. Aangestoken door mijn vader (diverse Heritages) heb ik nu een mooie Sportster XL1200 Low gekocht. Ik heb er een vraagje over, maar eerst een fototje.
1389416
 
Afijn, het vraagje. Er zitten nog de standaard uitlaten onder. Die vind ik “erg beschaafd”, het mag wel wat gekker. Ik heb een paar Vance en Hines Straightshots slip-ons op het oog, niet te duur, en slip-ons kan ik zelf wel monteren. Nu zeggen echter diverse fora en draadjes op MF dat de HD standaard vrij krap staat afgesteld, en dat als je V&H erop zet dat je beter ook een ander ECU map erop kan zetten. In de montagehandleiding van V&H zeggen ze dat ook. Dan kom je dus uit bij de Fuelpak, zie VANCE & HINES | FUELPAK FP3. Als je het zo ziet kan een kind de was doen. Heeft iemand ervaring met de straightshots en/of de Fuelpak van V&H?
Mijn dank ik groot voor alle reacties!
Peter
 
Afijn, het vraagje. Er zitten nog de standaard uitlaten onder. Die vind ik “erg beschaafd”, het mag wel wat gekker. Ik heb een paar Vance en Hines Straightshots slip-ons op het oog, niet te duur, en slip-ons kan ik zelf wel monteren. Nu zeggen echter diverse fora en draadjes op MF dat de HD standaard vrij krap staat afgesteld, en dat als je V&H erop zet dat je beter ook een ander ECU map erop kan zetten. In de montagehandleiding van V&H zeggen ze dat ook. Dan kom je dus uit bij de Fuelpak, zie VANCE & HINES | FUELPAK FP3. Als je het zo ziet kan een kind de was doen. Heeft iemand ervaring met de straightshots en/of de Fuelpak van V&H?
Mijn dank ik groot voor alle reacties!
Peter
Staat idd vaak krap ivm milieu eisen....zet je er dan alleen open pijpen op wordt het mengsel armen waardoor je blok ook warmer wordt vooral met injectie, dus zou je het mengsel rijker moeten " maken " En ja er is veel te koop voor je brommer, slip-ons en fuelpack ( met verschillende mappings) moet voldoende zijn voor een betere sound, meestal wordt er ook een ander luchtfilter (meer open) geplaatst. Gewoon aanschaffen, monteren en brommen
 
Hoe zit het met Harleys uit de jaren 80 en de huidige brandstof met toegevoegde ethanol,gaat dat nog samen?
En zo niet,is het op te lossen met een moderne carburateur en andere brandstofleiding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan