Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Turbulentie is afwezig in de setup die ik beschreef. Ik heb ook gereden zonder een ruit op deze road glide maar dan is het niet te doen. Het gaat dus om de ruit die er op zit en in dit geval werkt de "windsplitter" erg goed. Volgens sommigen komt dat door de krul die er boven aan op zit.
 
1390934
 
Begin van het einde in 020?
God, wat moeten die linksen daar een teringhekel hebben aan Harley's.
Laat staan aan onreine Shovelheads...
 
Ben er laatst een dagje geweest, blij dat ik weer de polder in reed...iedereen spreekt je ook in het Engels aan...:/
 
Die ducati’s waren trouwens veruit het snelst ( van de bigtwin classe) , hoop indians maar die lijken me best zwaar in vergelijking met die Ducati scrambler
Ten opzichte van vorig jaar was het wel professioneler geworden , denk door de vele Engelsen
 
Na het debacle van de vergeten benzine kraan, de afgelopen tijd in mijn spaarzame vrije tijd verder gegaan.
Heb de olie er afgegooid en verse olie erin, retour leiding losgetrokken en de motor in zijn 5 gezet nadat deze opgebokt was, toen door middel van aan het achterwiel draaien net zo lang tot er olie uit de retour kwam.
Even gestart en het laatste restje rotzooi kwam via de ontluchting er uit zeilen, opnieuw even olie gewisseld voor de zekerheid.
Had 5 liter gehaald bij de plaatselijke onderdelenboer, maar je kan toch beter gewoon olie bij een harleyshop halen, Hoewel er Harley op staat is het toch een stukkkie goedkoper.
Gisteren effe tijd om tussen de buien even een blokkie om, maar daar had de motor weinig zin, Volgas moeten starten en de eerste kilometers met horten en stoten, eenmaal warm ging die wl aardig lopen, alleen stationair afvallen, leek alsof die lekker verzoop. Dus maar weer in de garage geparkeerd., uitlaten rookte zwart dus een carb probleeem, dat kan eigenlijk niet anders.
Vandaag de carburateur er afgehaald, zat wel even te piekeren hoe ik die gaskabels er af moest hale, maar toen zag ik dat je grondplaat er in zijn geheel vanaf kan halen, toch handig.
Carb opengemaakt en schoongeblazen, viel mij toch reuze mee hoe schoon die op het oog was, ik weet niet wat voor hoofdsproeier in zat, de ander was een 45
Luchtfilter was al opengemaakt en het gaatje naast de naald was al opgeboord naar 3.5.

De luchtmengselschroef stond echter maar op 1 slag open, dus ik vraag mij toch af waarom die voor de benzinedump toch goed heeft gelopen, heb deze op 2 slagen gezet, wil nog wel zo'n adaptermodel kopen zodat je wat makkelijker aan het stellen kan.
Spul weer gemonteerd en met 1 tik starten met choke half open, stationair viel die uit omdat deze te laag stond dus ook even bijgesteld, mss loopt die iets te snel, zonder toerentelller kan ik het niet goed inschatten, maar met choke dicht liep die mooi en reageerde weer goed op het gas, even een papiertje achter de uitlaat gehouden, maar zag geen zwarte rook meer, ik ben weer gelukkig. Het enige waar ik nog niet tevreden mee ben is het schakelen, hij maakt bij elke schakeling een klap, mss ligt het aan mij en wil ik te snel schakelen,
Ik heb bijna 40 jaar alleen maar japanners gereden, dus moet even wennen aan het harleyconcept, maar nu ik er zo mee bezig ben is het toch wel makkelijjk, even het WPH doorlezen en je weet wat je moet doen, het meest lastige vind ik het meteen kunnen pakken van de juiste maat dop of sleutel.
 
Na het debacle van de vergeten benzine kraan, de afgelopen tijd in mijn spaarzame vrije tijd verder gegaan.
Heb de olie er afgegooid en verse olie erin, retour leiding losgetrokken en de motor in zijn 5 gezet nadat deze opgebokt was, toen door middel van aan het achterwiel draaien net zo lang tot er olie uit de retour kwam.
Even gestart en het laatste restje rotzooi kwam via de ontluchting er uit zeilen, opnieuw even olie gewisseld voor de zekerheid.
Had 5 liter gehaald bij de plaatselijke onderdelenboer, maar je kan toch beter gewoon olie bij een harleyshop halen, Hoewel er Harley op staat is het toch een stukkkie goedkoper.
Gisteren effe tijd om tussen de buien even een blokkie om, maar daar had de motor weinig zin, Volgas moeten starten en de eerste kilometers met horten en stoten, eenmaal warm ging die wl aardig lopen, alleen stationair afvallen, leek alsof die lekker verzoop. Dus maar weer in de garage geparkeerd., uitlaten rookte zwart dus een carb probleeem, dat kan eigenlijk niet anders.
Vandaag de carburateur er afgehaald, zat wel even te piekeren hoe ik die gaskabels er af moest hale, maar toen zag ik dat je grondplaat er in zijn geheel vanaf kan halen, toch handig.
Carb opengemaakt en schoongeblazen, viel mij toch reuze mee hoe schoon die op het oog was, ik weet niet wat voor hoofdsproeier in zat, de ander was een 45
Luchtfilter was al opengemaakt en het gaatje naast de naald was al opgeboord naar 3.5.

De luchtmengselschroef stond echter maar op 1 slag open, dus ik vraag mij toch af waarom die voor de benzinedump toch goed heeft gelopen, heb deze op 2 slagen gezet, wil nog wel zo'n adaptermodel kopen zodat je wat makkelijker aan het stellen kan.
Spul weer gemonteerd en met 1 tik starten met choke half open, stationair viel die uit omdat deze te laag stond dus ook even bijgesteld, mss loopt die iets te snel, zonder toerentelller kan ik het niet goed inschatten, maar met choke dicht liep die mooi en reageerde weer goed op het gas, even een papiertje achter de uitlaat gehouden, maar zag geen zwarte rook meer, ik ben weer gelukkig. Het enige waar ik nog niet tevreden mee ben is het schakelen, hij maakt bij elke schakeling een klap, mss ligt het aan mij en wil ik te snel schakelen,
Ik heb bijna 40 jaar alleen maar japanners gereden, dus moet even wennen aan het harleyconcept, maar nu ik er zo mee bezig ben is het toch wel makkelijjk, even het WPH doorlezen en je weet wat je moet doen, het meest lastige vind ik het meteen kunnen pakken van de juiste maat dop of sleutel.
Als ie niet klapt en beukt is ie stuk ….Mijne klapt ook als een vrachtwagen ..*O*
Je moet zo`n ding even leren kennen , komt goed ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan