Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ieder nieuw Harley-concept heeft wel weer iets "kuts" ,.....( eigenlijk verwachten we gewoon niet eens meer dat 't in 1 keer gelijk allemaal oke is ) :/
 
Dit motorblok is uitgerust met een CV-carburateur , wat 'm zeer gevoelig maakt voor veranderingen van het uitlaat-systeem.
De kans is nu idd heel groot dat er een grotere stationair - en hoofdsproeier in moeten .
( je kunt eerst nog even proberen om de stationair-mengsel-schroef aan de onderzijde opnieuw af te regelen )

Blijft alleen de vraag over , waarom nou perse' die dempers uit die V&H uitlaten moesten ?
( Die uitlaten zijn kwalitatief prima en uitgekiend , ....en zijn luider dan de standaard uitlaten. )

....ik zou die eind-dempers er maar weer in terug-zetten. ,.....je motortje loopt dan vanzelf weer netjes.
Wat zijn de kosten hier ongeveer van als ik dit bij een motorzaak laat doen?
Het geluid is echt veel beter zonder die killer's
 
Ikzelf vond dit altijd een leuk klusje ,....hoe vaker je er mee bezig bent , hoe meer gevoel je er voor krijgt .

Maar goed ,

Bel zelf anders even Willem Been in Almere ( WB Mechanic )
06-12168283 of 036-5465481 ( en doe 'm de groeten van Sjors )

Hij is er zo mee klaar joh :)
 
Ikzelf vond dit altijd een leuk klusje ,....hoe vaker je er mee bezig bent , hoe meer gevoel je er voor krijgt .

Maar goed ,

Bel zelf anders even Willem Been in Almere ( WB Mechanic )
06-12168283 of 036-5465481 ( en doe 'm de groeten van Sjors )

Hij is er zo mee klaar joh :)
Ik kom uit Groningen :p
 
.....dan plof je effe naar Eppie in Paterswolde ( The Oldtimer )

050-3096086
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of anders Cor Taal in Leeuwarden

058-2803322


Dichter bij huis weet ik zo effe gauw niet
 
Tijdje geleden ook een bonkje oud ijzer gekocht, voor het knalwerk nog steeds de supermotard staan.

Het bankstel heb ik vervangen voor een solo seat, korte open pijp heb ik voorlopig vervangen voor een ingekorte Longshot uitlaat, net iets beschaafder. Iemand die weet wat het verschil is tussen een softail evo oud en een Dyna Twincam qua motorophanging? Is de hoek van het blok in het frame anders?
Het stuur ben ik nog niet over uit, ziet er eigenlijk niet uit maar begint steeds meer te wennen en heeft ook wel wat vind ik.
Komen vast nog wel wat veranderingen aan, o.a. de koplamp.

540.jpg


540.jpg




De gemonteerde uitlaat heb ik helaas al een paar keer kennis laten maken met het asfalt. Met de huidige uitlaat gaat dat iets beter.

540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een EVO softail-blok ( Fatboy en Heritage ) is vast op het frame gemonteerd ( bak en blok zijn "los" aan elkaar ) ,.....en een Dyna TC-blok is een rubber-mount blok ,
( bak en blok zijn aan elkaar gebout ) en heeft een andere constructie.
De Dyna heeft veel betere stuureigenschappen dan een EVO softail.
Voor customizing leent die EVO softail zich veruit het beste .
De EVO-motorblokken zijn m.i. de letzte motorblokken met het echte oude HD-karakter .

De nieuwe M8 Dyna's zijn ook uitgevoerd als softail ,...maar dat is qua constructie heel wat anders , en is een verbeterd concept.

De oude softails , met hun dubbele verstopte veerpotten zijn bovendien gevaarlijk in de bochten bij nat weer/wegdek ( Kijk dus uit met die Fatboy ! ).
Upgrades met bijv Progressive Suspension helpt wel wat ,...maar is lang niet zaligmakend.

( ik heb er ook lange tijd op gereden ,...en plezier van gehad ,....maar ik ben alweer een poosje geleden omrede van de ontoereikende wegligging/stuur-eigenschappen en grondspeling gewoon maar helemaal "overstag" gegaan :) )
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben al een poosje (jaar of tien) lid van dit forum en heb met veel plezier meegelezen in het Harley topic.

Vorig jaar november heb ik, na jarenlang een Harley Davidson te willen hebben, een Fat Bob gekocht.
20181031_142423.jpg


Nu wil mijn (v)echtgenote graag achterop deze zomer maar zij vindt de stepjes te hoog zitten waardoor haar onderbenen afgeknepen worden.

Ik heb al zitten kijken om ze te verlagen maar dat gaat aan de rechterkant niet want dan ligt de step op de uitlaat.

20190629_211603.jpg


Verder naar voren geeft ook een andere stand van de benen, de steunen omwisselen is ook een idee waar ik aan denk.

Maar misschien is hier op het forum een persoon die op de meest simpele en goedkope wijze een oplossing heeft?

Ik zou er dankbaar voor zijn.
 
Een EVO softail-blok ( Fatboy en Heritage ) is vast op het frame gemonteerd ( bak en blok zijn "los" aan elkaar ) ,.....en een Dyna TC-blok is een rubber-mount blok ,
( bak en blok zijn aan elkaar gebout ) en heeft een andere constructie.
De Dyna heeft veel betere stuureigenschappen dan een EVO softail.
Voor customizing leent die EVO softail zich veruit het beste .
De EVO-motorblokken zijn m.i. de letzte motorblokken met het echte oude HD-karakter .

De nieuwe M8 Dyna's zijn ook uitgevoerd als softail ,...maar dat is qua constructie heel wat anders , en is een verbeterd concept.

De oude softails , met hun dubbele verstopte veerpotten zijn bovendien gevaarlijk in de bochten bij nat weer/wegdek ( Kijk dus uit met die Fatboy ! ).
Upgrades met bijv Progressive Suspension helpt wel wat ,...maar is lang niet zaligmakend.

( ik heb er ook lange tijd op gereden ,...en plezier van gehad ,....maar ik ben alweer een poosje geleden omrede van de ontoereikende wegligging/stuur-eigenschappen en grondspeling gewoon maar helemaal "overstag" gegaan :) )

Ah duidelijk verhaal.
Tijdens het ophalen van de motor in de regen kwam het achterwiel me wel bijna voorbij tijdens het terugschakelen voor een flinke bocht in de oprit naar de snelweg. Verder gelukkig nog weinig van gemerkt(en ook niet meer in de regen gereden:+)
 
harleyday assenende is dat iets
We gaan vanuit Groningen al een aantal jaren met een paar man heen. Verzamelen om zeven uur in Assen, Vervolgens sluiten er in Amersfoort nog een aantal aan. Dan richting Lage Zwaluwe voor koffie , waar er nog een aantal bijkomen. Vervolgens in België nog een verzamelpunt om dan door te rijden naar Assenede /eigenlijk Bassevelde. Even slenteren ,praatje maken, frietje eten en weer terug. TOPDAGJE
 
Terug
Bovenaan Onderaan