Hardtail dragstyle project

Tank begint ook vorm te krijgen. De tunnel is inmiddels klaar, bodem en aansluitingen moeten nog gemaakt worden.
Gastank.jpg
 
Inmiddels diverse dingen van de to-do-list kunnen strepen.
Met de nieuwe tank meer ruimte kunnen creëren om diverse elektra delen zoals bobines, schakelaars en overige randzaken te verplaatsen zodat ze minder in het oog springen.

Omdat het blok aan de achterzijde lager in het frame is komen te hangen. Moesten ook de uitlaat bochten aangepast worden om het geheel weer aansluitend op de demper te krijgen.

Hier een foto:

1386991
 
Vanmiddag begonnen met de demontage om de onderdelen spuitklaar te maken. Zit eraan te denken om het zelf te gaan doen want ben toch van plan om RAL kleuren te gaan gebruiken.

Heeft er iemand toevallig ervaring met Bichodur 2K DTM Glans-70 lak. Heb hier veel goede dingen over gehoord maar het is en blijft industrielak dat je zonder primer hoeft te spuiten.
1386992
 
Omdat de kleppendeksels er toch af moesten om te ontchromen en overtollige aanluitingen dicht gelast moesten worden gelijk de kleppen maar gesteld. En omdat ik toch bezig was de koppeling vervangen en voorzien van sterkere veren. Best mooi zo'n vn800 blokje.

1394118
 
Na lange tijd weer eens een update. Inmiddels zijn het merendeel aan onderdelen gespoten. Thuis onder een partytentje. Leuk om eens te doen ter meeting en vermaak.
IMG_20191001_193039949.jpg
 
Leuk dat je de tijd en ruimte weer kunt vinden, Roy, ziet er al gelikt uit. Ik ga in het voorjaar een rol spelen in het RDW Lelystad toneelstuk. Heb ook wel baat bij een eigen zelfbouw kenteken. VIN nummer staat er inmiddels al in.
mAvhxuo1irNLWk5YCYRIFvaoS17fKFyAeoT_Zt3hIv3UukwB6CKjEFpNEj8WQp96H9a_D0kkU2cldSorkyYuaaB8kD-_Xb7U7CVrVthdrS8iGb7YcuupyDVxdlgXJkby4kMUVRMtngaKOYq1pg3BqebApUIrvfDdKdEQxNG8mDuUEyRuta_j1VZHez9GSVkpkgtV4azIL-_dBi-uB7-S9UPDqs5knAjVBO7D3UeKd1RTrdwFMQg6PA-A7Uky2G03pWVjdXVXt2m2_OCSCFtV6MfSa-LHbid5XiVg5f9i35GuJ_LQtmFr-Zo82oDtgMU2oKJZQQFGjdTq6dTn9D_tnqblQXyCSKMqSPabykcBP_ng3WXFR-HeLbdkAwLqXtIv2KrYcv47i9g78_7vPBIdPPh6rRAzvf8M9KTep8daDaETLVDQyse0TkeJJWb4aIK9qwLRiukIbjBKJGR5fe4PvaPe2fCyo1Smknguhc4Q0nTC7eNHyqCjV7MzkldWEyxZ45lFpFMfp03LF3-n7Muc-EmaZ7iAIDsL1FtzLj9m-0n3t2-6QV35qojJ0ZnpxNcIz8b-R9VPjsWEtwkXr-Ed_NnZKoCWlpfZSWTg4omPvtuoDMuVp5RLyhYQyPH4unElbtREbAaZsXC9vJG_j-ma_TNm82e9dixj0uNAGMG2hu0lL5yMkLnqlmVWEMsL6bbcH9cKWAcknP9gi5AVNqRWMnGnytmPYOWbJ6vG05tmz4csYo_16g=w1534-h895-no

Mooi onder op de framebuis.
Deze winter de gewenste set-up aanbrengen en dan gaan we er voor. Mogelijk dat ik voor die tijd nog wat tips wil opdoen d.m.v. jouw ervaringen.
 
Na lange tijd weer eens een update. De afgelopen maanden de motor volledig opnieuw bedraad om zoveel mogelijk kabels uit het zicht te werken. Door de aanpassing aan het achterspatbord en de nieuwe tank paste het oude zadel niet meer. Daarom maar weer een nieuwe gemaakt.
Momenteel de laatste hand aan het leggen aan het strak maken van de benzinetank en kan deze gespoten worden samen met het voorspatbord en rechter zij cover.
zadel.jpg
 
De laatste delen spuitkaar gemaakt. Nu wachten tot het een paar dagen droog blijft zodat het in de grondverf kan.

spuitklaar.jpg
 
Het heeft even geduurd maar nu eindelijk een update. De laatste onderdelen in de verf kunnen zetten. Nog snel even een andere benzine kraan en knipperlicht relais gemonteerd zodat ik de motor voor het eerst weer kon laten lopen.

800HT dragstyle (1).jpg


800HT dragstyle (2).jpg


De eerste meters zijn ook al gereden. De caburateur heeft nog wat afstelling nodig. Motor lijkt te verzuipen in het midden gebied waarschijnlijk de verkeerde gasnaald gemonteerd. Voor de rest voelt de het stuurgedrag zeer stabiel aan en en voor een chopper nog goed wendbaar. Beter dan verwacht!

800HT dragstyle (1).PNG


Nog een paar details afwerken en is het tijd om aan een ander project te gaan denken ;).
 
Prachtige motor, Roy, mag je gerust trots op zijn. Heb jij ook dat speciale gevoel, rijden op je eigengebouwde motor??
De Blauwe moet volgende week maandag naar Lelystad. Spannend!!!🤞🤞😉
 
misschien wat late reactie, maar ik lees je topic net pas door. Maar respect en heel mooi gemaakt. Je plaatwerk skills gaan ook echt vooruit naarmate het topic verder gaat.

Mooi gemaakt, en wat word je volgende project? ;)*O*
 
  • Leuk
Waarderingen: Rw1
Van harte gefeliciteerd, Roy, de kroon op je werk en ik vond het prettig om je hele relaas te kunnen vertellen en het zelf daarna in een mooi verhaal terug te lezen.
Als we de tijd ervoor vrij kunnen maken zou ik het heel erg prettig vinden om onze ervaringen eens uit te wisselen onder het genot van een bak koffie.👍👌😉
 
Laatst bewerkt:
De uitlaat van de Bluestar is een fabrieksuitlaat. Doe was om veel zicht op het achterwiel te houden. En dat is gelukt.👍👌😉
Alleen de steun was maatwerk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan