handvatverwarming

Hvv icm handkappen is voor mij de ideale combinatie. Houd de wind weg van je handen en dat verwarmt veel beter dan met de wind erbij.
 
Ik heb jaaaaren gereden met hvv en Goretex en andere membramen. Nooit last van gehad. Theoretisch zal het verhaal best kloppen hoor, maar in de praktijk heb ik er nooit iets van gemerkt. Iig niet op mijn woon-werkritjes van 1 uur.

Sinds kort heb ik nu allebei, hvv en accu handschoenen. En ook de handkappen heb ik al een tijd. Heel lekker voor pappie's ouwe knokenhandjes. Gisteren met die sneeuw voor het eerst samen gebruikt. Man, man, man, wat lekker 8-)
 
Ik heb ook Oxford hvv, en ook zeker op 4 motoren gemonteerd. Maar een peuleschilletje is het niet altijd.
Op b.v. een Street Triple 675 blijft er na het demonteren van het rechterhandvat een kunststofbuis over met rillen.
Deze rillen moeten er eerst afgevijld worden om de buis passend te krijgen voor de Oxfort hvv.
Tevens is het spannend om met de bijgeleverde secondenlijn te werken, je moet het handvat in één keer goed erop schuiven.
Daarom gebruik ik 2 componentenlijm zodat ik meer tijd heb om de handvatten netjes op hun plaats te schuiven.
Het zal bij de ene motor gemakkelijker gaan dan de andere, maar even te zwijgen van een Street Triple RS waar het rechter handvat op de kunststofbuis gevulkaniseerd zit.:X
Het elektrische gedeelte stelt niets voor, plug and play.
 
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, heb je daar een bron voor?
Wetenschappelijk is deze recensie niet maar toch...............

http://www.motorshopper.nl/recensie/307/Handschoenen/Dure-goedzittende-Gore-Tex-handschoenen-toch-natte/RemcoNL.html (Test: Dure goedzittende Gore-Tex handschoenen, toch natte handen door RemcoNL - Motorshopper)
 
Gerbings zijn zo lomp dat ze niet IN het manchet van je jas passen. Bij een lange rit door de regen loopt het water dan ook zo je dure Gerbings in....
 
Hier originele hvv van BMW K75, met handkappen.
Heb laatst wel de verwarmingsdraad vernieuwd, en GIVI stuurmoffen gemonteerd (over de kappen heen), zoals verwacht geen koude handen meer.
Wat ik niet had verwacht is dat ze zo goed werken in de regen, wat een genot.
Hoef niet uit te leggen dat het er niet uitziet , toch?
 
Stuurmoffen.......:?

Als het er niet uit zou zien, dan hebben vooral ANDEREN daar last van:9
Als ze het niet bevalt dan kijken ze maar een andere kant op:W

Jij hebt iig lekkere warme handjes:t
 
Ik heb sinds een paar maanden ook handvatverwarming. Eerst een set van Aliexpress j proberen te installeren, maar die kreeg ik met geen mogelijkheid passend. Vervolgens Oxford Touring aangeschaft, duidelijk een andere kwaliteitsklasse. Installatie ging niet vanzelf, want zoals hierboven al vermeld, gebruikt Triumph andere gashendels dan andere gashendels waardoor je behoorlijk moet vijlen of dremelen. Nu zit alles netjes aangesloten en werkt het naar behoren. Ik heb nog niet de stand 100% hoeven gebruiken, ondanks dat ik iedere dag een aanzienlijk stuk 140 km/h over de snelweg rijd.

Ik gebruik Dane Nordkapp gore-tex wintermoffen in combinatie met Quechua binnenhandschoenen op koudere dagen.
 
Cool ride,
Deze heb ik erop zitten, is wel een beetje werk om ze op de netste manier te monteren maar dan zie je er helemaal niks van.
Topproduct 👌
 
Oh dat is eigenlijk ook wel een goed idee... kan niet op alle sturen natuurlijk, maar als het past op m'n volgende fiets ga ik die proberen denk ik. Mooi weggewerkt en niet die irritante gaskabel die meedraait. Maar, ik vraag me wel een beetje af of links en rechts gelijkmatig worden verwarmd? Links heb je natuurlijk het handvat direct op het stuur zitten, rechts heb je een kleine airgap en een plastic gasbuis voordat de warmte daar aankomt.
 
Dat dacht ik dus ook, maar omdat je het gas steviger vasthoudt wordt die kant eigenlijk warmer voor je gevoel.
Het hele systeem is trouwens afgeleid van de sneeuwscooter.
 
Net als een aantal bovenstaande de sub-10 euro eBay HVW gekocht onder de noemer dat ik het voor het geld niet kon laten en was er zeer verrast mee. Installatie is onwijs makkelijk en werkt echt perfect. Ik heb er nu zo'n 6000/7000km mee gereden tot 0 graden buitentemp en werken prima. De combi met gore-tex handschoenen en waterdoorlaten heb ik nog niet gemerkt, ik rij veel maar de combi regen en verwarming aan is nog niet veel voorgekomen.
 
Cool ride,
Deze heb ik erop zitten, is wel een beetje werk om ze op de netste manier te monteren maar dan zie je er helemaal niks van.
Topproduct 👌
Daar moet je toch een gat boren in je stuur
De kabels moeten toch naar buiten of niet
 
Je zal een gat moeten maken om de kabels uit je stuur te laten komen.
Omdat ik geen kabels in het zicht wilde heb ik onder de ruimte van de schakelaars 2 kleine gaatjes geboord van 3of4 mm waar de bedrading in een beschermsok in de schakelaars uitkomen en dan in de originele kabelboom naar mijn koplamp.
Is ff werk, maar je ziet er helemaal niets van.
 
IMG-20190119-WA0005.jpg
 
Je zal een gat moeten maken om de kabels uit je stuur te laten komen.
Omdat ik geen kabels in het zicht wilde heb ik onder de ruimte van de schakelaars 2 kleine gaatjes geboord van 3of4 mm waar de bedrading in een beschermsok in de schakelaars uitkomen en dan in de originele kabelboom naar mijn koplamp.
Is ff werk, maar je ziet er helemaal niets van.

Ik vind het wel wat, ga ik serieus op de volgende zetten :Y

Alleen wordt de volgende hoogstwaarschijnlijk weer zo'n ding waar het al standaard op zit. Naja. Mocht ik het weer ergens nodig hebben, zulke :+

Zijn ze toevallig ook nog een beetje zwaar (bar-end functie)?
 
Iets gewicht hebben ze wel, vervangt eigenlijk alles.👌
En vermogen, ik dacht dat ze te samen in de hoogste stand 40watt afgeven. Ik heb ze maar 5amp afgezekerd dacht ik.
 
Je zal een gat moeten maken om de kabels uit je stuur te laten komen.
Omdat ik geen kabels in het zicht wilde heb ik onder de ruimte van de schakelaars 2 kleine gaatjes geboord van 3of4 mm waar de bedrading in een beschermsok in de schakelaars uitkomen en dan in de originele kabelboom naar mijn koplamp.
Is ff werk, maar je ziet er helemaal niets van.

Lijkt me wel wat 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan