hallo ik ben johan nieuw hier en direct een vraagje

eclair

Honda cbr1000f 1993
8 feb 2019
34
0
Hallo ,

Ik heb een honda cbr1000f 1993 dual .

Nu heb ik de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe dan mijn carburator er terug opgezet alles terug aangesloten en nu wil hij niet meer starten .

Als ik start op choke zonder gas te geven ploft hij wel en krijg je de indruk dat hij wil aanslaan maar er gebeurt niets .

Heb er stick coils opstaan en ontsteking heeft hij voldoende.

Ik heb ook geprobeerd met starter fluid maar nog niets .

Iemand enig idee of het zelfde meegemaakt en de oplossing gevonden ?

Want nu weet ik het echt niet meer zit met de handen in het haar .
 
Oke heb nu besloten dat ik eraf ga blijven tot eind deze maand .

Ik ga nieuwe occasie bobines kopen met de bougiekabels en doppen aan en een volledige carburatie jetkit van Sigma kopen .

dus dan gaat de carburator er terug af en uiteen goed kuisen en de grotere nieuwe jetkit erin de carb er terug op samen met de andere bobines en dan zou hij moeten starten .

Want dan is echt alles vernieuwd .

En de motor staat ook nog maar iets van 15000 echte kilometers op . Deze is er vorig jaar ingestoken nadat de vorige stuk was.
 
Een lijstje van de nieuwe onderdelen die geplaatst zijn

Delo-luchtfilter

Magn. olieaftapschroef

K&N oliefilter KN-303 premium-kwaliteit

Castrol Grand Prix motorolie SAE 10W-40, 4 liter

Procycle-koelvloeistof 4 liter

Koyo achterwiel Bearing & Seal Kit Manufacturer Part Number: IM500.075-55222

voorwiel bearings en seal

nieuwe badge op stuur cbr

remblokken voor EBC FA189HH SINTER en achter EBC FA189HH SINTER

D.I.D VX Chain And Sprocket Kit Set + Tool Honda CBR1000F K-S 89-95

Hyperpro veren en olie

Bushings en stofkappen voor de voorvork all balls

nieuwe remolie en schakelolie

nieuwe schakel pomp seals

nieuwe banden Metzeler Sporttec M7 RR

nieuw uitlaatbochten dichtringen en bouten en moeren

Ander CDI

Nieuwe Batterij Varta

Nieuw voorlicht

Nieuwe teller

Nieuwe Rizoma handvaten

Nieuwe spiegels en stuurgewichten

Nieuw bobbins

En nog wat kleine dingen dus eigenlijk is er 1 ding niet nieuw dat is het frame (maar is wel opnieuw in de lak gezet)
 
Een lijstje van de nieuwe onderdelen die geplaatst zijn

Delo-luchtfilter

Magn. olieaftapschroef

K&N oliefilter KN-303 premium-kwaliteit

Castrol Grand Prix motorolie SAE 10W-40, 4 liter

Procycle-koelvloeistof 4 liter

Koyo achterwiel Bearing & Seal Kit Manufacturer Part Number: IM500.075-55222

voorwiel bearings en seal

nieuwe badge op stuur cbr

remblokken voor EBC FA189HH SINTER en achter EBC FA189HH SINTER

D.I.D VX Chain And Sprocket Kit Set + Tool Honda CBR1000F K-S 89-95

Hyperpro veren en olie

Bushings en stofkappen voor de voorvork all balls

nieuwe remolie en schakelolie

nieuwe schakel pomp seals

nieuwe banden Metzeler Sporttec M7 RR

nieuw uitlaatbochten dichtringen en bouten en moeren

Ander CDI

Nieuwe Batterij Varta

Nieuw voorlicht

Nieuwe teller

Nieuwe Rizoma handvaten

Nieuwe spiegels en stuurgewichten

Nieuw bobbins

En nog wat kleine dingen dus eigenlijk is er 1 ding niet nieuw dat is het frame (maar is wel opnieuw in de lak gezet)
Goh, geen idee waarom het probleem nog niet verholpen is.._O-
 
Ik kan dit echt niet meer serieus nemen... Alle mensen die zeggen 'maak het ding nou eens ff origineel en zoek de oorzaak van het probleem' worden gewoon geschoffeerd omdat meneer het wel oplost met nog meer wijzigingen, enkel gebaseerd op, voor zover wij kunnen zien, het ding zo onorigineel mogelijk te maken.

Natuurlijk gaan al die wijzigingen straks fantastisch uitpakken, mocht het probleem zich op magische wijze fixen, dat kan niet anders. Zoals Richard Hammond ooit eens de legendarische woorden sprak laat ik het er maar bij: "WHEN this thing goes, it'll be brilliant."
 
Ik kan dit echt niet meer serieus nemen... Alle mensen die zeggen 'maak het ding nou eens ff origineel en zoek de oorzaak van het probleem' worden gewoon geschoffeerd omdat meneer het wel oplost met nog meer wijzigingen, enkel gebaseerd op, voor zover wij kunnen zien, het ding zo onorigineel mogelijk te maken.

Natuurlijk gaan al die wijzigingen straks fantastisch uitpakken, mocht het probleem zich op magische wijze fixen, dat kan niet anders. Zoals Richard Hammond ooit eens de legendarische woorden sprak laat ik het er maar bij: "WHEN this thing goes, it'll be brilliant."

Doet mij denken aan elektrische circuits maken op school; als je maar vaak genoeg de draden anders aansluit slaan vanzelf de stoppen een keer niet door
 
Doet mij denken aan elektrische circuits maken op school; als je maar vaak genoeg de draden anders aansluit slaan vanzelf de stoppen een keer niet door

Hoe komt het dat ik op een amerikaans forum super word geholpen en ik hier steeds kritiek krijg inplaats van enige hulp?

waar ik dacht dat dit forum toch voor dient .

Wat betreft het DING origineel maken zal niet gaan hoor heb er een naked bike van gemaakt . Trouwens ik heb 2 van de oudere modellen CBR1000F ook verbouwd en nooit geen probleem met gehad . Die starten altijd en had daar ook aand de electriciteit bezig geweest.
 
Hier 1 van mijn vorige projecten :

Is verkocht geweest voor 3000 Euro

100_4928.jpg


En dit ben ik met de huidige motor die nu ook reeds volledig verbouwd is :

IMG_20180929_114221.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe komt het dat ik op een amerikaans forum super word geholpen en ik hier steeds kritiek krijg inplaats van enige hulp?

waar ik dacht dat dit forum toch voor dient .

Wat betreft het DING origineel maken zal niet gaan hoor heb er een naked bike van gemaakt . Trouwens ik heb 2 van de oudere modellen CBR1000F ook verbouwd en nooit geen probleem met gehad . Die starten altijd en had daar ook aand de electriciteit bezig geweest.


Je gaat iets van een amerikaanse site op jouw motor toepassen en erna heb je problemen ,
Je stick coils die je plaatste,dat was volgens die amerikanen toch geweldig?
En verder snap je geen zak van je draden schema ,je vraagt aan iedereen hoe sluit ik het aan.
Blijkbaar weet je echt niet meer wat je aan het kloten bent aan die motor.
Blijf er vanaf ,zoek een 'motorzaak die er naar wil kijken. .
Elke keer andere onderdelen erop zetten lost niks op ,daar start en loopt die motor niet opeens door.
Dus wat je hier voor advies krijgt klopt ,maar je neemt niks aan ,
Blijkbaar vind je het gewoon leuk continu nieuwe dingen erop te zetten ,
Je weet niet eens of jouw bougies met dopje erop ,of niet in de bougiesdoppen gedaan moeten worden.
Wat voor monteur ben je dan?
Succes met je gekloot ,,dit leid helemaal tot niks,
En een foto ben je ook nog schuldig ,niks gezien.
Wel een vermakelijk topic zo dit zo ,je geeft maar geld uit en het werkt nog niet.
Leer eerst je bougies normal aansluiten ,dopje erop of niet......
Oja en bedank die Amerikanen maar met hun stick coils ,
 
Hoe komt het dat ik op een amerikaans forum super word geholpen en ik hier steeds kritiek krijg inplaats van enige hulp?

je krijgt onwijs veel hulp maar je ziet het niet waardoor je van mening bent dat je "zonder enige hulp" zit, er zijn zelfs mensen die bijna bereid zijn om naar je toe te komen.
Ga nu maar voort met je project, wij kunnen er toch niet meer bij, foto's waar om gevraagd wordt plaats je ook niet

:Z :W
 
Aangezien je nu net pas verteld hebt dat het om een verbouwde motorfiets gaat, is mijn vraag de volgende:
Is de draadboom nog helemaal origineel en onverknipt?
Zitten alle originele elektronische componenten nog aangesloten op de draadboom?
 
Ik kan dit echt niet meer serieus nemen... Alle mensen die zeggen 'maak het ding nou eens ff origineel en zoek de oorzaak van het probleem' worden gewoon geschoffeerd omdat meneer het wel oplost met nog meer wijzigingen, enkel gebaseerd op, voor zover wij kunnen zien, het ding zo onorigineel mogelijk te maken.

Natuurlijk gaan al die wijzigingen straks fantastisch uitpakken, mocht het probleem zich op magische wijze fixen, dat kan niet anders. Zoals Richard Hammond ooit eens de legendarische woorden sprak laat ik het er maar bij: "WHEN this thing goes, it'll be brilliant."

:^

Vooral nóg meer zooi aanpassen voordat je de storing opgelost hebt, dan wordt het alleen maar moeilijker! (Al heb ik het vermoeden dat het nu al moeilijk zat is)

Aan de andere kant: moet je het ook maar zelf weten ook, mijn motor rijd prima! :t
 
Hoe komt het dat ik op een amerikaans forum super word geholpen en ik hier steeds kritiek krijg inplaats van enige hulp?

waar ik dacht dat dit forum toch voor dient .
Toch nog even een meer onderbouwde reactie:
De kwaliteit van een antwoord op een forum wordt bepaald door wat je aan input geeft. De enige uitzondering is helderzienden-forum.nl.
Na ongeveer 100 reacties in dit topic heb ik een beeld van jou: je bent iemand met een verbouwde CBR1000 die willekeurig onderdelen vervangt n.a.v. een zelf veroorzaakte storing. Je geeft druppelsgewijs informatie over de motor, wat je er aan gedaan hebt en wat er mee is, zonder dat je zelf begrijpt waar je over hebt.
Storingszoeken is even moeilijk als simpel: gestructureerd alle betrokken componenten nalopen en analyseren wat er aan de hand is. Jij lijkt willekeurig dingen te doen en je dan weer af te vragen waarom dat niet helpt. Daar krijg je reacties op.
 
Goh, dat is ook grappig: hier staat die ene foto ook en door hem geclaimd als gebouwd. In 2010

Een nepperd ,fakerd dus .
Of hij is op dat oude profiel geblokeerd hier een heeft nieuwe profiel naam aangemaakt.
Het zal wel allemaal ,dat gekloot aan die motor ook ,zonder hij rijd nog goed,
Gelukkig rijd de mijne wel heerlijk zonder probs.
En als ik er iets aan doe weet ik wat ik doe,en lees niet eerst amerikaanse sites erop na waar ze van alles beweren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan