hallo ik ben johan nieuw hier en direct een vraagje

eclair

Honda cbr1000f 1993
8 feb 2019
34
0
Hallo ,

Ik heb een honda cbr1000f 1993 dual .

Nu heb ik de inlaatrubbers vervangen voor nieuwe dan mijn carburator er terug opgezet alles terug aangesloten en nu wil hij niet meer starten .

Als ik start op choke zonder gas te geven ploft hij wel en krijg je de indruk dat hij wil aanslaan maar er gebeurt niets .

Heb er stick coils opstaan en ontsteking heeft hij voldoende.

Ik heb ook geprobeerd met starter fluid maar nog niets .

Iemand enig idee of het zelfde meegemaakt en de oplossing gevonden ?

Want nu weet ik het echt niet meer zit met de handen in het haar .
 
De bougie kabels waren hard dus je vervangt het complete ontstekingssysteem... Nieuwe generatie automonteur dan zeker :P

Terug naar stock, nieuwe bougie kabels erin en ‘t werkt weer. Werkplaats handboek erbij met het bedrading schema en het mag voor een monteur geen probleem zijn. En ja, motoren zijn makkelijker...

Ik heb dus nu de originele bobines en bedrading terug geplaatst en nu doet hij het nog niet .

Getest op vonk hij heeft goede vonk .

Hij krijgt Benzine.

Starter draait goed rond.

Bougies zijn echter zeiknat .

Ik start hem echter zoals vroeger en volgens de manual dus choke erop en geen gas geven .

Hij wil wel maar doet het dan toch niet :(

Ik steek hem binnenkort in brand zo een kloteding (sorry voor de uitspraak)
 
Dan zal die zo onderhand wel flink verzopen zijn, gooi het gas gewoon open als je start. Heb je de carbs wel een beetje op de standaard waardes afgesteld?

Maar voordat je de ontsteking + carbs eraf haalde liep die toch? Dan weet je waar je het moet zoeken.
Dat die benzine krijgt en vonkt is leuk, maar ea moet ook wel een beetje in de juiste volgorde/verhouding gebeuren.

Let trouwens ff op met eindeloos doorstarten, ik heb eens een backfire gehad + carb problemen toen vloog die dus letterlijk in de fik.
Dan krijg je iig wel je wel je zin :X
 
Dan zal die zo onderhand wel flink verzopen zijn, gooi het gas gewoon open als je start. Heb je de carbs wel een beetje op de standaard waardes afgesteld?

Maar voordat je de ontsteking + carbs eraf haalde liep die toch? Dan weet je waar je het moet zoeken.
Dat die benzine krijgt en vonkt is leuk, maar ea moet ook wel een beetje in de juiste volgorde/verhouding gebeuren.

Let trouwens ff op met eindeloos doorstarten, ik heb eens een backfire gehad + carb problemen toen vloog die dus letterlijk in de fik.
Dan krijg je iig wel je wel je zin :X


Ik heb nu reeds aan het denken geweest zou het mijn CDI kunnen zijn want voordien toen hij nog wel draaide en ik reed er mee durfde hij al eens niet meer vooruit gaan en dan plots ineens schoot hij weer weg .
 
Lijkt me niet erg waarschijnlijk, als een CDI stuk is gebeurd er doorgaans niks, en je geeft aan dat die dat wel vonkt.

Het kan zo onderhand ook zijn dat de accu kapot is en dat die tijdens het starten een te laag voltage heeft om een goede vonk te kunnen geven.
Zoiets heb ik gehad, met aanduwen startte die ineens wel (en met een nieuwe accu ook:9), het is maar een idee.
 
Lijkt me niet erg waarschijnlijk, als een CDI stuk is gebeurd er doorgaans niks, en je geeft aan dat die dat wel vonkt.

Het kan zo onderhand ook zijn dat de accu kapot is en dat die tijdens het starten een te laag voltage heeft om een goede vonk te kunnen geven.
Zoiets heb ik gehad, met aanduwen startte die ineens wel (en met een nieuwe accu ook:9), het is maar een idee.

Ik laad de batterij helemaal op met mijn optimate en als starthulp sluit ik er nog eens een zware autodiesel batterij op aan .

Dus zou dan toch een goede grote vonk moeten krijgen denk ik .
 
Ik heb nu reeds aan het denken geweest zou het mijn CDI kunnen zijn want voordien toen hij nog wel draaide en ik reed er mee durfde hij al eens niet meer vooruit gaan en dan plots ineens schoot hij weer weg .

Ik denk dat je vooral nog meer moet gaan losdraaien en dingen moet uitproberen waarvan je de consequenties niet overziet.

Tot nu toe heeft het een best bizar topic opgeleverd en dat werd wel weer eens tijd :t




Ik laad de batterij helemaal op met mijn optimate en als starthulp sluit ik er nog eens een zware autodiesel batterij op aan.

Dus zou dan toch een goede grote vonk moeten krijgen denk ik .

Nu weet ik het zeker, je bent de boel voor de gek aan het houden _O-_O-_O-
 
Ik laad de batterij helemaal op met mijn optimate en als starthulp sluit ik er nog eens een zware autodiesel batterij op aan .

Dus zou dan toch een goede grote vonk moeten krijgen denk ik .

Wil je heel er graag je motor slopen of lijkt het alleen maar zo, of zei je alleen voor de gein dat je automonteur bent?
Enfin

Een motor accu is meer dan genoeg om een motor te starten, als hij niet start met de accu zou ik toch eens naar andere problemen gaan kijken.
Het klinkt meer alsof je afstellings problemen hebt, of dat een van je cilinders niet goed mee doet.
Dat zou het haperen in vermogen kunnen betekenen en het feit dat de bougies erg nat zijn.

Ik zou eerst eens kijken of je carb niet vervuild is, en anders of je gaslucht mengsel nog goed is, en als je toch bezig bent kijken of je ergens valse lucht trekt
 
Je kunt nu kiezen uit 2 opties:
1. Wegbrengen en vertellen wat je hebt gedaan
2. Systematisch alles nalopen. Vanachter mijn scherm lijkt me dat niet echt jouw sterke kant. Dus leerzaam, maar langzaam.
 
Tja wat betreft electronica is het voor mij zoals chinees ik word er gek van . Ik meer het type van grove monteurs en niet van de fijne .

Dus waarschijnlijk een nieuw setje bobine's en bedrading op ebay zoeken of ergens en dat terug erop gooien en dan zien of hij wil starten |(

Ik ben nu sind augustus 2018 bezig aan deze motor alles maar dan ook alles is vernieuwd en wou hem klaar hebben tegen einde maart maar zie dat toch niet direct gebeuren nu pfffft .

Ik ben van nature een automonteur man man man en ik dacht dat een motor simpeler was _O-

Godsamme man, dan neem je van je werk toch wat van die bougie "moertjes" mee, schroeft ze erop en de dop klemt wel goed.
 
Ik heb dus nu de originele bobines en bedrading terug geplaatst en nu doet hij het nog niet .

Getest op vonk hij heeft goede vonk .

Hij krijgt Benzine.

Starter draait goed rond.

Bougies zijn echter zeiknat .

Ik start hem echter zoals vroeger en volgens de manual dus choke erop en geen gas geven .

Hij wil wel maar doet het dan toch niet :(

Ik steek hem binnenkort in brand zo een kloteding (sorry voor de uitspraak)

bougies met een gasbrander goed droogmaken of vervangen.
 
Ik heb reeds 2 cbr's gehad en nooit problemen gehad .

Dus heb gisteren bij Boonstra een occassie CDI unit gekocht zit er nu op te wachten zodra het hier is ga ik het erin plaatsen en nog eens proberen.

Dus tot hiertoe wat heb ik gedaan.

1. Terug de originele Bobine's en bedrading gestoken.

2. Bougies zijn nieuw NGK DPR9EA 9 (maar slaan nat) Heb ze nog eens extra doorgemeten met een multimeter en ze geven tussen de 4.95 en 5.01 Ohm aan dit zou toch goed moeten zijn ? Het ceramische gedeelte is ook volledig in orde .

3. De stuurschakelaar rechts goede occasie erop dus met de killswitch en starterknop in.

4. Bedrading van voor naar achter open gedaan om te kijken of er nergens geen breuk in zit (niets te vinden)

5.startrelais met de 30 Amp fuse nagekeken deze werkt.

Op de bobine's waar de stekkertjes opkomen heb je een blauwe kant en een zwarte kant , de blauwe kant is toch de + zijde en de zwarte kant de - zijde juist ?

Dus gezien vanop het motorzadel zit op de linkerbobine volgens mij op de blauwe aansluiting de draad geel/groen en op de rechterbobine op de blauwe aansluiting de draad blauw/geel ?

Ik heb de bobine's nog extra geaard aan het chassis niet via de aansluiting zwart/wit maar daar waar je de bobine's met op het chassis vastschroeft.

En wat betreft mijn automonteur zijn ik ben een grove monteur dus geef mij remmen -motors - schakelboite's enz... lukt allemaal .

Maar ben geen fijne werk monteur zoals bv electriciteit storingen opzoeken en van die dingen ik heb daar persoonlijk niet genoeg geduld voor.
 
Dan zal die zo onderhand wel flink verzopen zijn, gooi het gas gewoon open als je start. Heb je de carbs wel een beetje op de standaard waardes afgesteld?

Maar voordat je de ontsteking + carbs eraf haalde liep die toch? Dan weet je waar je het moet zoeken.
Dat die benzine krijgt en vonkt is leuk, maar ea moet ook wel een beetje in de juiste volgorde/verhouding gebeuren.

Let trouwens ff op met eindeloos doorstarten, ik heb eens een backfire gehad + carb problemen toen vloog die dus letterlijk in de fik.
Dan krijg je iig wel je wel je zin :X


Hier al iets mee gedaan? Die motor is hartstikke verzopen. Heb je de peut niet in je cilinders staan na zoveel starten?
Ik krijg ook de indruk dat je niet leest en handelt naar wat hier allemaal beschreven staat.
 
Hier al iets mee gedaan? Die motor is hartstikke verzopen. Heb je de peut niet in je cilinders staan na zoveel starten?
Ik krijg ook de indruk dat je niet leest en handelt naar wat hier allemaal beschreven staat.

ja handel wel naar jullie raad heb hem nu ook niet meer gestart sinds twee dagen en bougies eruit en eventjes zo rondgedraaid om de peut eruit te laten
 
Terug
Bovenaan Onderaan