Halflive heeft een moturist

die roestige "look" op die bak en motor is wel heel mooi, is dat gespoten of zo ?
'K heb hem even een berichtje via FB gestuurd ;)

Hij is snel: Oxy roest - Stilleven.com

Is te bestellen bij de praxis, is van "het stilleven" en er is een grote verf winkel in Schiedam die het in liter verpakking.
Onder decoratieve verf de oxy uitvoering, dat is echte roest, er is ook een rusty verf en dat is imitatie roest verf
 
Laatst bewerkt:
Die roestbak staat vlak bij mij.
rijd er best vaak op.
inderdaad aardige kerel
wel al tijdje geleden dat ik hem sprak
ook nog guzzi met watsonian in de straat

dus gaat goed
 
http://www.moturist.nl/owners.html
Gerard heeft een leuke site gebouwd maar de structuur kan ik niet helemaal snappen. :?

Vind het een leuke site; heeft naar het afbranden van onze garage een van de afgebrande motoren gekocht, de Moto Guzzi Galetto (http://www.moturist.nl/galletto/intro.html). Weet eigenlijk niet of dat die nu weer in ere is hersteld.
 
En die heeft een hoerenkast in Noord Holland. Waar de bekleding van het span van Halflive dan weer hergebruikt gaat worden. Daarmee is de cirkel weer rond en zijn we weer ontopic.


:+
 
Voortgang.
Hij is rood. Ik dacht dat ik vreselijk mijn best gedaan had, maar nu ik weer aan het opbouwen ben zie ik toch dat schilderen niet mijn vakgebied is. Maar ik laat hem voorlopig zo.

full


Het lijkt een beetje oranje maar het is Karmijnrood, RAL 3002
 

Ontwerp.
Ondanks dat Ed Pols overal zijn éigen ideeën over heeft, is hij de mening toegedaan, dat mensen die ergens hun vak van gemaakt hebben bepaalde dingen beter kunnen dan hij zelf.

Slimme kerel die Pols 👍
 
Ik heb van Deputy doc een stapel oude motorblaadjes gekregen. Daarbij ook stukjes over zijspannen. Tussen 1977 en 1982 was een zijspan nog vrij normaal.
Hierbij een foto van onze grote slimme vriend Pols in de bak bij Frits Overmars, foto Jan Heese. Uit de Moto 73 van nov 1979.

full


Ik heb de artikeltjes ingescand, die zal ik ook nog wel posten.
 
Leuke, interessante info, ga ik zeker lezen!

Vroeger heb ik ook wat stukjes van Fits Overmars in Kickstart gelezen, over zijn tijd bij Aprilia en tweetakt tuning, was ook erg goed.
 
Vandaag kwamen mijn Duraweld stokjes binnen. Zoals de oplettende lezertjes hebben gezien staat de K75 met een groene tank op de foto. Ik had de originele rode tank er wel bij, maar ondanks de epoxy putty was die nog steeds lek.
De rode S tank is fractioneel anders van vorm en sluit daardoor aan op de kuip en de zijdeksels. Ik wilde hem dus repareren.
Eerst de putty verwijderen. Dan zitten er toch twee behoorlijke gaten in. Dan nog een plekje hier en een plekje daar en voor je het weet heb je een gatenkaas.
Als je de filmpjes op Youtube bekijkt is het solderen van aluminium heel makkelijk. En eigenlijk is dat niet eens tegen gevallen. Het is niet echt moeilijker als koper solderen met tin.
Je moet goed schoonmaken en de corrosiehuid verwijderen met een RVS borsteltje. Het werkstuk goed heet maken zodat de Duraweld gaat vloeien.

full
 
Laatst bewerkt:
Op de filmpjes overbruggen ze gaten tot een millimeter of tien, twaalf. De meeste gaatjes in mijn tank waren millimeter gaatjes. Maar in de felsrand zat er een gat van ongeveer 20mm. Dat krijg je (of ik tenminste) niet dicht gevloeid. Maar je kunt heel simpel een plaatje aluminium vertinnen en dat in/op het gat solderen.

full


Niet deze plek, hier heb ik gewoon kunnen vloeien.

Mocht er iemand nog een K tank zoeken, ik heb er nu weer 1 over.
 
Leuk speelgoed he, die duraweld stokjes. Ik heb er ook al heel wat mee gerommeld. Verbazingwekkend sterk trouwens.
 
Geen plaatje gemaakt. Maar het subframe zit in elkaar. Ik heb vanmiddag ook even het spanframe er aan gehad om schoorstangen te kunnen meten. Ik moet een schoorstang tien centimeter inkorten, de achterste kan op lengte blijven. Dan nog een hoekje hier en daar en lekker rossen met de lamellenschijf. Ik zie het voorjaar wel haalbaar.
Ondertussen nog even een F650 (zonder span) bouwen, klusjes genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer wat voortgang geboekt. Het subframe is nu praktisch klaar. Twee brackets voor de schoorstangen zijn af. De voorste schoorstang is ook 10cm korter geworden.
ik wil nog een hoekje zetten tussen de achterste kogel en de versnellingsbak. Aan de voorkant moet ik nog een paar gaatjes boren en tappen om de voorkant an het subframe aan het ontstekingsdeksel vast te zetten.
Dan is wachten op mooi weer zodat ik de boel aan elkaar kan zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan