Hakkelende ketting

10 apr 2017
89
1
Beste MF,

Mijn ketting hakkelt en slaat nogal als ik de motor op de bok in eerste versnelling stationair laat lopen, is dit normaal?

zie filmpje:

Kan iemand mij hier informatie over geven?

Alvast bedankt!
 
Ja, op zich wel al kan het geen kwaad om de ketting is te stellen met de juiste speling en te controleren op hard stukken. Maar het zal niet verdwijnen wel iets verminderen.
 
je achterwiel heeft totaal geen weerstand dus die kan de bovenkant van de ketting niet strak houden...
trap de achterrem maar lichtjes in, dan is het weg....

doet ie het dan nog, dan 2 mogelijke oorzaken, synchronisatie, of versleten kettingwielen
 
je achterwiel heeft totaal geen weerstand dus die kan de bovenkant van de ketting niet strak houden...
trap de achterrem maar lichtjes in, dan is het weg....

doet ie het dan nog, dan 2 mogelijke oorzaken, synchronisatie, of versleten kettingwielen

Na het intrappen van het achterwiel doet hij het nog steeds?

betekend dit dat de motor een dipje krijgt waardoor het voorste tandwiel even blijft hangen als het ware? dit kan verholpen worden door de caberateurs te laten afstellen?
 
Zo smeer ik altijd mijn ketting. 8-)



Uhuh je zult niet de eerste zijn..nee niet mijn hand :+



:W
full
 
Na het intrappen van het achterwiel doet hij het nog steeds?

betekend dit dat de motor een dipje krijgt waardoor het voorste tandwiel even blijft hangen als het ware? dit kan verholpen worden door de caberateurs te laten afstellen?

Uuuh nee, je gooit nu dingen door elkaar.

Wat is precies je probleem? Loopt de motor niet goed stationair? Of heb je last van een klapperende ketting?

Als je ketting ook onder belasting niet mooi loopt zou het kunnen zijn dat er wat schakels vast zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan