Hét MF Motorweekend 2019

Ik wacht het maar af of er nog plaatsen beschikbaar komen .gebeurde dit jaar ook want als je nog een weekje weg bent na het MF weekend 2018 kom je thuis is het al vol geboekt


geen punt Bertus, ik heb nog 5 bedjes extra aangevraagd bij het hotel; exclusief voor "oud"gedienden

Leo heeft er daar ook al een van
 
Ik kan me nog herinneren, 11 jaar terug, dat ik me inschreef voor het MF weekend. Volgens mij was dit King's eerste experiment om iets op te tuigen.

Ik moest de eerste editie schrappen vanwege werk (zucht), het jaar erop ging ik mee en herinner me nog hoe gezellig het was met King, Bochtenkoning, Ralph en Dreetje en FRED haha (Fred is vlijmscherp maar ik herinner me nog hoe hij zich indekte toen hij frans moest gaan praten haha :+ :+).

Hier wat oldskool meuk toen het nog niet zo populair was:

zx11UQi.jpg


uCf9THw.jpg


Ik herinner me dit als de tijd dat WIFI op een camping niet eens bestond.

11 jaar verder aan leeftijd, kilometers, gezeik, kamperen, rondreizen, werken, mijn ogen uitkijken en uithuilen gooi ik me weer in de groep. Ik weet dat het propvol geboekt is, maar uitvallers zijn er altijd wel, dus ik wacht het gewoon lekker af. Mis ik de boot so be it, er komen meerdere kansen. Hoe het zit met groepen maakt me niet uit, ik ben universeel en pas in iedere langzame of snelle groep.

Het lijkt me reuze leuk mensen als King, Fred, Scammie en Dreetje weer te zien, te spreken en lekker mee te borrelen in de avond.

Mochten er uitvallers zijn, schud me dan maar wakker. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me nog herinneren, 11 jaar terug, dat ik me inschreef voor het MF weekend. Volgens mij was dit King's eerste experiment om iets op te tuigen.

Ik moest de eerste editie schrappen vanwege werk (zucht), het jaar erop ging ik mee en herinner me nog hoe gezellig het was met King, Bochtenkoning, Ralph en Dreetje en FRED haha (Fred is vlijmscherp maar ik herinner me nog hoe hij zich indekte toen hij frans moest gaan praten haha :+ :+).

Hier wat oldskool meuk toen het nog niet zo populair was:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik herinner me dit als de tijd dat WIFI op een camping niet eens bestond.

11 jaar verder aan leeftijd, kilometers, gezeik, kamperen, rondreizen, werken, mijn ogen uitkijken en uithuilen gooi ik me weer in de groep. Ik weet dat het propvol geboekt is, maar uitvallers zijn er altijd wel, dus ik wacht het gewoon lekker af. Mis ik de boot so be it, er komen meerdere kansen. Hoe het zit met groepen maakt me niet uit, ik ben universeel en pas in iedere langzame of snelle groep.

Het lijkt me reuze leuk mensen als King, Fred, Scammie en Dreetje weer te zien, te spreken en lekker mee te borrelen in de avond.

Mochten er uitvallers zijn, schud me dan maar wakker. :)

Top Joris. *O*

Altijd welkom en het is nog steeds leuk om er bij te zijn.... :t
 
LEUK dat je weer meegaat.
Volgens mij val je onder de oud-gedienden en zou je dus een bedje hebben.
Laat Roland dat maar beantwoorden (als hij hier af en toe meeleest).
We hebben ook een appgroep waar (bijna) iedereen inzit.
Daar is men actiever dan hier.
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma :W

Wij hebben wat routes irl geïnspecteerd: mooie omgeving, lekker asfalt en Piesport is (te?) ver. :unsure:

:)
 
Ik kan me nog herinneren, 11 jaar terug, dat ik me inschreef voor het MF weekend. Volgens mij was dit King's eerste experiment om iets op te tuigen.

Ik moest de eerste editie schrappen vanwege werk (zucht), het jaar erop ging ik mee en herinner me nog hoe gezellig het was met King, Bochtenkoning, Ralph en Dreetje en FRED haha (Fred is vlijmscherp maar ik herinner me nog hoe hij zich indekte toen hij frans moest gaan praten haha :+:+).

Hier wat oldskool meuk toen het nog niet zo populair was:

zx11UQi.jpg


uCf9THw.jpg


Ik herinner me dit als de tijd dat WIFI op een camping niet eens bestond.

11 jaar verder aan leeftijd, kilometers, gezeik, kamperen, rondreizen, werken, mijn ogen uitkijken en uithuilen gooi ik me weer in de groep. Ik weet dat het propvol geboekt is, maar uitvallers zijn er altijd wel, dus ik wacht het gewoon lekker af. Mis ik de boot so be it, er komen meerdere kansen. Hoe het zit met groepen maakt me niet uit, ik ben universeel en pas in iedere langzame of snelle groep.

Het lijkt me reuze leuk mensen als King, Fred, Scammie en Dreetje weer te zien, te spreken en lekker mee te borrelen in de avond.

Mochten er uitvallers zijn, schud me dan maar wakker. :)

Joris je leeft ook nog. Ja sorry errrrrrgggg late reactie.
 
Hét MF Motorweekend 2019
foto-top.jpg




attention_groupe_complet-photospip01e87afa7ce554faea81f481bb189ffc.png


Ik weet het; het ging weer onwaarschijnlijk snel maar we zitten vol. Het maximum aantal van 50 is bereikt.
Enige uitzondering die we maken is voor een beperkte groep oudgedienden (eenieder die de afgelopen jaren één of meerdere keren mee geweest is), maar ALTIJD in overleg (PB me!) omdat ik eerst moet checken of er überhaupt een bedje vrij is in het hotel.
Nieuwe aanmelders zijn nog welkom op after- en pre- meets (aanrader is deze Toerseizoen afsluitingsweekend 2018 ) maar voor het motorweekend zelf moet ik je doorverwijzen naar 2020.




Inleiding
Hét MF Motorweekend staat voor een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat er voor iedereen een plekje is.
Voor iedere smaak van rijden stellen we een groepje samen zodat de sportieve rijder, de toerder maar óók de beginner gelukkig is. Binnen ieder groepje rijden mensen met ervaring mee die hun best doen je waar nodig van tips of heuse instructie te voorzien en van de deelnemer verwachten we bereidheid daar wat mee te doen. Op deze manier hebben we al heel wat mensen door hun eerste haarspeldbochten geholpen en verslaafd gemaakt aan het rijden door bergen en dat is dus ook een voorwaarde: je moet wel van bergen en bochten houden want dat is vaak wel het reisdoel.



Vorige edities:

Verder natuurlijk het gelul topic: MF Weekenders lullen verderder en voor het dagelijkse praatje is er de whatsapp-groep. Wil je daar in meedoen, pm me dan even je gsm nummer en ik voeg je toe


Waarheen
Deze keer gaan we naar de mooise Zijvallei van de Moezel; Onze accommodatie bevind zich in het plaatsje Lütz, in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts. Ik heb het over Hotel Sonnenblick.
[img=2500]Hotel,Mosel,Moezel,Motorrad,Bike,Wandern,Autoreizen,Fahrrad,Wanderkarte,
[img=250]Hotel,Mosel,Moezel,Motorrad,Bike,Wandern,Autoreizen,Fahrrad,Wanderkarte,

Adres:
Hotel Sonnenblick
Hollstrasse 24
56290 Lütz
[img=250]http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20150309221525/logopedia/images/e/e1/Googlemapslogo2014.png[/img]

Er worden maximaal 50 deelnemers toegelaten, dus denk eraan; te laat = te laat!



Wanneer

Donderdag 13 juni tot en met zondag 16 juni 2019

Startpunt en tijd
Later te bepalen

Premeet overnachting
Later te bepalen

Routes
Komt allemaal tzt


Hoe werkt het
  • Verzamelen
    Je word op donderdagochtend 13 juni, om 9:00 uiterlijk verwacht op het verzamelpunt (zie ook hierboven)
    zorg dat je je tank vol hebt!
  • Briefing om 9:15 is er een korte briefing; er word nog even gewezen op de verwachte gedragingen bij het rijden in een groep en wat bijzonderheden over de route die we gaan rijden
  • Groepenindeling
    We rijden liefst niet in al te grote groepen; 10 man incl voorrijder is prima. De groepen worden ingedeeld per voorrijder, voorrijders zullen zich voorstellen en hoewel iedere voorrijder een favorite rijstijl heeft past hij zich wel aan aan de groep. Zit je niet lekker in je groep dan kun je bij de lunch, of de volgende dag eventueel een andere groep kiezen.
    bespreek je actieradius met je groep zodat tankstops gepland kunnen worden
  • Vertrek
    Zo snel mogelijk na de groepenindeling gaat de eerste groep weg, en met tien minuten tussentijd gaat de volgende groep steeds. Als laatste gaat een groep die in iedergeval uit KingCoder bestaat weg. Overblijvers worden meegenomen, we laten niemand achter!
  • Tanken
    Als de groep gaat tanken, de voorrijder zal dit plannen aan de hand van de kleinste actieradius in de groep, dan tankt iedereen. Denk niet "oh ik hoef nog niet te tanken" want dat leidt uiteindelijk tot extra tankstops
  • Koffiestops
    Hoewel ze in de route zijn opgenomen zijn koffiestops zijn in principe niet gepland; als de groep zin heeft in koffie dan zoek je gewoon op de route een aardig plekje. Bedenk wel dat dit een sociaal event is dus zorg dat je ergens zichtbaar staat zodat achterop komende groepen je zien en eventueel ook kunnen stoppen. De voorrijder houd de tijd in de gaten zodat de groep tussen 13:00 en 14:00 bij de lunch is
  • lunch
    Zoals wellicht bekend lunchen alle groepen zoveel mogelijk samen. Je worden tussen 13:00 en 14:00 verwacht op de geplande plek. De voorrijder past stops en tempo aan om te zorgen dat die tijd gehaald word, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Géén bokkesprongen!
  • Aankomst
    Ergens laat in de middag verwachten we bij ons Hotel te zijn. Hoe laat dat is hangt naast je rijtempo vooral af van de stops, maar hou er rekening mee dat het avondeten om 19:00 geplant staat. Het maakt niet uit of je vroeg of laat bent, maar hoe meer avond, hoe meer lol met elkaar!

Deelnemers Definitief
op deze lijst kom je als je betaling én je contactgegevens binnen zijn (of als je mij bent)
Ⓜ betekend komt naar premeetovernachting
Ⓒ betekend contactgegevens zijn binnen
  1. KingCoder~
  2. Sjimmie~
  3. Fl0
  4. Wijtje
  5. Wijtje2
  6. Ted
  7. FastFriend
  8. DonDalton
  9. pilatus
  10. V FRed S
  11. eddytoo
  12. Flowergirl
  13. Channie83
  14. wimmel_1
  15. ScubaRider
  16. Eener
  17. Stefan--
  18. Nocturna
  19. blihi
  20. Setler
  21. Biondo_Dio
  22. niksweerd
  23. Ectholian
  24. Tankiej
  25. DataScientist
  26. Ducktape
  27. Bruud
  28. Brobert
  29. SuperMonster
  30. Hansteren!
  31. RoelNL
  32. fzr 600rw
  33. Hansss
  34. Crazy600
  35. Kevinsfanclub
  36. Jo-Han
  37. db-Tops
  38. GI-Jane
  39. Nomore-talking
  40. Low Profile
  41. Chocola
  42. FrankFJR
  43. Kevjan
  44. pluche_pluus
  45. Whoppie Blaze
  46. E®nst
  47. Flooriz
  48. darksight
  49. Tim86
  50. veermitch
  51. leo-denhaag
Deelnemers OVB




Financiën
De prijs is 156 Euro per persoon voor de 3 nachten inc. avondeten & ontbijt. Dit is inclusief de BBQ op zaterdag maar exclusief drank (zie onder).

Om zeker te zijn van een plaatsje moet je het hierboven genoemde bedrag overmaken op IBAN:NL02INGB0005160966 (Postbankrekening 5160966 t.n.v. W.R. Wolters) zet je MF naam erbij!
Zodra ik je betaling binnen heb verplaats ik je naam naar het definitief lijstje zodat je kunt zien dat ik het geld binnen heb.
[edit]*** vlot/tijdig betalen word gewaardeerd want zolang niet alle bedden "verkocht" zijn zit ik er met privé geld in....[/edit]

Annuleren
Net als de vorige keren ook nu weer de afspraak dat als je betaald hebt en later besluit toch niet mee te gaan je je geld NIET terug krijgt. Deels is dit om te licht nadenken over deelname (en terugtrekken) te ontmoedigen, deels ook omdat de ik kamer vantevoren betaal en pas achteraf zeker ben dat ik niet gebruikte bedden niet hoef te betalen. Dat hangt af van de goodwill van de uitbater want die is dat ook niet verplicht: gereserveerd is gereserveerd. Wat gebeurt er dan met dat geld? Nou één ding mag je vanuit gaan: het blijft niet in mijn broekzak steken. Ik zal er wat leuks mee doen voor de groep maar dat kan altijd pas ná het weekend, bijvoorbeeld een aftermeet ofzo.

Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk, moet wel iets zieligs zijn) niet mee kan dan wordt de betaling teruggestort, maar ook dit kan ik pas toezeggen als ik je bed niet hoef te betalen bij het hotel; ik ga niet uit eigen zak jouw gereserveerde bed betalen -ook niet als je zielig bent. Hoe dan ook; we zouden het wél leuk vinden als je de volgende editie er wél bij bent.



Drankpot
Alle drankjes komen op één rekening per deelweekend. Je betaalt dan gewoon het hoofdelijk gemiddelde. Echt, dat komt de gemoedelijkheid ten goede.
Wel zijn er regeltjes om excessen te voorkomen:
  • na 12 uur (00.00) gewoon je drankje betalen
  • geen shotjes en sterke drank; alleen bier, fris en koffie/thee



Afspraken
  • Zorg dat je motor in orde is: in een weekend (nood)onderhoud regelen gaat niet werken. Liever een beurtje van tevoren, zorg voor goede remmen: we gaan immers wel de bergen in. Twijfel niet over je banden: monteer gewoon nieuwe. Als je huidige banden nog redelijk of zelfs goed zijn kun je die altijd bij thuiskomst nog terugleggen en in Nederland oprijden. Zorg dat je geschikte banden monteert; met circuitbanden ga je het niet uitrijden bijvoorbeeld. Rammelt er wat, twijfel je over een olielekkage of je elektra; laat het fiksen! Echt, geloof me; als je ver van huis met panne staat, ook nog in een weekend, dan word je daar niet blij van en de andere rijders ook niet want omdat we in groepjes rijden en niemand laten stikken betekent stilvallen dat iedereen stil staat..
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigt. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden op aanvraag vooraf via de mail verstrekt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard (echter zonder handhaving. Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rij pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.
  • Rij baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.
  • Zorg voor een goede reis- bagage- ongevallen-verzekering zodat jij én je motor door de verzekeringsmaatschappij vervoerd kunnen worden naar Nederland als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W


Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend 2019
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend 2019".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.

Kingie PM hier op MF. Kijk alsjeblieft even. Thanks.
 
:W :W Zo ik zal me hier ook weer ff melden, vorig jaar ging ik ook al niet mee,en dit jaar ben ik onderweg naar de Noordkaap in Juni *O*
Dus ben ik er weer niet bij...
Hoop dat ik volgend jaar er wel weer bij kan zijn :)

@Chocola mis je Groningen nog een beetje? of is het als twentenaar ook prima ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan