Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Die moet ‘m van zijn vrouw te koop zetten. Dat wilde hij natuurlijk niet, maar kan zo aantonen dat ie het toch gedaan heeft.
Verzint een mooi verhaal en hangt er een zwaar onrealistische vraagprijs aan. Vrouw die niet gehinderd is door enige kennis is blij en hij doet af en toe een beetje “domme” opmerkingen naar de vrouw toe dat ie het totaal niet snapt dat er maar geen reacties op komen. Ondertussen is hij erg blij en kan hij er nog lekker op blijven rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Die moet ‘m van zijn vrouw te koop zetten. Dat wilde hij natuurlijk niet, maar kan zo aantonen dat ie het toch gedaan heeft.
Verzint een mooi verhaal en hangt er een zwaar onrealistische vraagprijs aan. Vrouw die niet gehinderd is van enige kennis is blij en hij doet af en toe een beetje “domme” opmerkingen naar de vrouw toe dat ie het totaal niet snapt dat er maar geen reacties op komen. Ondertussen is hij erg blij en kan hij er nog lekker op blijven rijden :]
Had bijna gezegd dat het niet overal hetzelfde is, nou ja bijna? Staat er nu toch.})

Maar klinkt plausibel. En slim. :)
 
Gisteren nog een rondje België, Luxemburg en Duitsland gedaan, wat blijft het toch heerlijk vertoeven daar tov dit Kikkerlandje! *D

Eenmaal thuis toch een dikke 650km op het klokje bijgezet en het had van mij nog langer mogen duren :]
 

Bijlagen

  • 20190531_114903.jpg
    20190531_114903.jpg
    297,3 KB · Weergaven: 10
  • 20190531_123437.jpg
    20190531_123437.jpg
    167,3 KB · Weergaven: 14
  • 20190531_123958.jpg
    20190531_123958.jpg
    225,5 KB · Weergaven: 12
  • 20190531_132151.jpg
    20190531_132151.jpg
    282 KB · Weergaven: 13
  • 20190531_141243.jpg
    20190531_141243.jpg
    222,2 KB · Weergaven: 12
  • 20190531_151041.jpg
    20190531_151041.jpg
    225,5 KB · Weergaven: 11
  • 20190531_160115.jpg
    20190531_160115.jpg
    230,9 KB · Weergaven: 11
Gisteren nog een rondje België, Luxemburg en Duitsland gedaan, wat blijft het toch heerlijk vertoeven daar tov dit Kikkerlandje! *D

Eenmaal thuis toch een dikke 650km op het klokje bijgezet en het had van mij nog langer mogen duren :]
Top. Mooie foto's ook. Wat is dat type blade toch prachtig.


'L Ourthe zie ik. Nog leuke herinneringen aan.
 
Gisteren nog een rondje België, Luxemburg en Duitsland gedaan, wat blijft het toch heerlijk vertoeven daar tov dit Kikkerlandje! *D

Eenmaal thuis toch een dikke 650km op het klokje bijgezet en het had van mij nog langer mogen duren :]

650km ben ik (bij wijze van) NL via Maastricht nog niet eens uit :+ Soms zuigt het wel om in de randstad te wonen...
Gelukkig het eerste weekendje weg van het jaar in DE weer gehad :)
 
650km ben ik (bij wijze van) NL via Maastricht nog niet eens uit :+ Soms zuigt het wel om in de randstad te wonen...
Gelukkig het eerste weekendje weg van het jaar in DE weer gehad :)

Tja, 100km naar het Zuiden de Ardennen en hetzelfde naar het Oosten de Eifel dus regelmatig dagtripjes die kant in *D
 
@65x45.2 : Veel plezier vandaag! :Y

Ik ben gisteren geweest maar heb gemerkt dat mijn val 2 weken terug tussen de oren toch een grotere impact heeft gehad dan ik dacht :X

Voorheen reed ik redelijk constant rond de 2:04 en nu liggen de rondetijden vele malen hoger (rond de 2:16 gemiddeld). Het zal er op neer komen dat het heel wat rondjes rijden wordt om weer een beetje terug naar mijn oude niveau te komen ben ik bang...
 
Vertrouwen moet altijd echt weer groeien na een uitstapje op het asfalt :t

De motor verder wel weer helemaal in zijn element?

Ik heb na een ritje Heerenveen - Hoogezand de motor eerst ook maar even aan de kant gezet. Begon halverwege de rit een klein rammeltje te horen. Gelijk maar langs MotoPort gereden.

Conclusie, naks is aan het overlijden -O- Gelijk een APE handmatige besteld en de boel binnenkort maar eens vervangen. Was er in ieder geval op tijd bij!
 
Zo'n soort gevalletje heb ik hier ook maar dan op de 400.
Ik begon geluiden te horen in het blok en kon het niet echt vinden wat het was. Begon ook onregelmatig te lopen. Terwijl je het blokje gewoon naar de 14000 toeren trok. Maar vertrouwde het niet.
Blok uit elkaar getrokken en het waren de lagers van een drijfstang van de 3e zuiger.
Gelukkig op tijd bij en lagers besteld.
 
Altijd mooi om dingen te horen en niet gek te zijn!

Zeker als je er dan op tijd bent en de hele boel niet aan gort draait. Hopelijk blijft het bij mij bij de naks... Heb niet echt de behoefte om het hele blok open te trekken _O-
 
Vertrouwen moet altijd echt weer groeien na een uitstapje op het asfalt :t

De motor verder wel weer helemaal in zijn element?

Ik heb na een ritje Heerenveen - Hoogezand de motor eerst ook maar even aan de kant gezet. Begon halverwege de rit een klein rammeltje te horen. Gelijk maar langs MotoPort gereden.

Conclusie, naks is aan het overlijden -O- Gelijk een APE handmatige besteld en de boel binnenkort maar eens vervangen. Was er in ieder geval op tijd bij!

Ja dat geloof ik, ik heb net maar weer een dag geboekt in juli om weer wat verder te oefenen :t

De motor heeft zich technisch prima gehouden, ik zag alleen dat er een klein beetje olie lekte vanuit het kleppendeksel dus die pakking zal wel gaar zijn dus daat moet ik nog even fixen.

De APE NAKS is een goede keuze, ik kocht mijn fireblade en had vrijwel meteen dit rateltje en heb hem toen ook meteen vervangen door een APE.
1 tip: er wordt door diverse mensen gezegd dat je de spanner met de hand op spanning kan draaien en dat je dan de motor moet starten en hem dan verder moet draaien tot het ratelen weg is maar dat is toch wel een beetje tricky (bijstellen kan wel zo, maar ik heb die van mij geplaatst in 2011 en toevallig net 2 maanden terug een tikkie bijgesteld) op de verpakking staat op de achterkant hoe je de speling in de ketting kan meten maar daarvoor moet je wel even het kleppendeksel lichten. Mocht het er niet op staan moet je maar even een gil geven, ik heb de verpakking hier nog liggen ;)

Verder wens ik je veel succes want het vervangen van de NAKS is bij de 929rr echt klote, omdat 1 boutje strak tegen het frame zit en bijna niet te bereiken is!
 
@65x45.2 : Veel plezier vandaag! :Y

Ik ben gisteren geweest maar heb gemerkt dat mijn val 2 weken terug tussen de oren toch een grotere impact heeft gehad dan ik dacht :X

Voorheen reed ik redelijk constant rond de 2:04 en nu liggen de rondetijden vele malen hoger (rond de 2:16 gemiddeld). Het zal er op neer komen dat het heel wat rondjes rijden wordt om weer een beetje terug naar mijn oude niveau te komen ben ik bang...

Het was een mooie dag vandaag; gistermiddag afgereisd naar het circuit en FF bij CRT gekeken. Nog een rondje door de paddock gelopen om een Ductape blade :+ te spotten maar niet gezien, was ook al vrij laat in de middag.
Maar een topdag gehad, laatste keer circuitdag was 23 jaar geleden maar we hadden in nivo 1A een mooi groepje dat vanaf het begin al vrij snel was en een goede instructeur. Iedere sessie ging het rapper en in de laatste sessie zaten we net onder 2.25 zonder te forceren. Naar mijn gevoel mocht er nog later en harder geremd worden 🙈 en het stukje dukersloot, meeuwenmeer ramshoek is kicken.
Smaakt naar meer :P:P
 
Ja dat geloof ik, ik heb net maar weer een dag geboekt in juli om weer wat verder te oefenen :t

De motor heeft zich technisch prima gehouden, ik zag alleen dat er een klein beetje olie lekte vanuit het kleppendeksel dus die pakking zal wel gaar zijn dus daat moet ik nog even fixen.

De APE NAKS is een goede keuze, ik kocht mijn fireblade en had vrijwel meteen dit rateltje en heb hem toen ook meteen vervangen door een APE.
1 tip: er wordt door diverse mensen gezegd dat je de spanner met de hand op spanning kan draaien en dat je dan de motor moet starten en hem dan verder moet draaien tot het ratelen weg is maar dat is toch wel een beetje tricky (bijstellen kan wel zo, maar ik heb die van mij geplaatst in 2011 en toevallig net 2 maanden terug een tikkie bijgesteld) op de verpakking staat op de achterkant hoe je de speling in de ketting kan meten maar daarvoor moet je wel even het kleppendeksel lichten. Mocht het er niet op staan moet je maar even een gil geven, ik heb de verpakking hier nog liggen ;)

Verder wens ik je veel succes want het vervangen van de NAKS is bij de 929rr echt klote, omdat 1 boutje strak tegen het frame zit en bijna niet te bereiken is!

Goeie tip! Ik ga het maar gewoon nemen zoals het komt denk ik. Uiteindelijk kom je overal bij :+
Mocht ik nog wat moeten weten, dan weet ik je ook te vinden en anders bel ik de MotoPort monteur.

Wel mooi dat er nog iemand is met een "rateltje" en dat de naks van APE het gefixt heeftO-)

Denk dat ik hem alleen wel wat vaker moet bijstellen. Heb sinds augustus nu 13.000 kilometer gereden:+

Als een lekkende kleppendekselpakking verder alles is, dan valt het mee! Is niet gek moeilijk te fixen, alleen is dat ook een beetje lastig om erbij te komen:9
 
Verder wens ik je veel succes want het vervangen van de NAKS is bij de 929rr echt klote, omdat 1 boutje strak tegen het frame zit en bijna niet te bereiken is!

met deze tool lukt het wel, maatje 16 als ik mij goed herinner?
 

Bijlagen

  • 6470550.jpg
    6470550.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 1
:N de NAKS zit vast met 2x boutje dop 8 als ik me niet vergis, ik zal vanavond eens kijken op het reserveblok.

Edit: sleutel 16 is wel nodig voor het spannen van de ape NAKS.
 
:N de NAKS zit vast met 2x boutje dop 8 als ik me niet vergis, ik zal vanavond eens kijken op het reserveblok.

Edit: sleutel 16 is wel nodig voor het spannen van de ape NAKS.

ja inderdaad, hij zit met 2x 8mm boutje in het blok. deze zou je met een korte dop, en flexibel opzetstuk moeten kunnen los- en vastzetten.
 
Dat klopt, maar er staat me iets van bij dat het rechter boutje alsnog erg irritant was en dat ik daar flink lang mee aan het pielen ben geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan