Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Voor wie van plan is om met zijn CBR1000RR SP1 op circuit Assen te rijden....

Gisteren werd de marshal van onze groep 2x "black flagged" vanwege overschrijding van de 101 Dba limiet.....
Fiets helemaal standaard, inclusief uitlaat....
 
Ben nieuw hier maar ga ook weer weg. Heb een 954 te koop. Voor mij een beest van een machine. Zoals net gezegd, eerst maar ervaring opdoen met wat zwaardere motoren en dan later nog eens kijken.
Zonde

Mijn mening, de 954 is prima rustig te rijden, gewicht is laag, en met goede onderstel settings en knappe banden vind ik hem juist verassend makkelijk en rustig te rijden..
 
Voor wie van plan is om met zijn CBR1000RR SP1 op circuit Assen te rijden....

Gisteren werd de marshal van onze groep 2x "black flagged" vanwege overschrijding van de 101 Dba limiet.....
Fiets helemaal standaard, inclusief uitlaat....

Apart; standaard fiets met typegoedkeuring en dan dit .
 
Ringetjes kunnen allebei. Zowel koper als aluminium. Had vroeger alleen maar koper maar dat was vroeger. Zit sinds vorig jaar een alu bij mij op.
Voor een filter hoorde ik van een motorzaak dat je beter een OEM filter kunt nemen. Een aftermarket wil weleens vlokken en kan je verstopte kanalen krijgen. Nu is dat misschien anders maar ik neem het risico niet.

En welkom hier. Ja een 954 rijdt geweldig. Denk wel het allerbeste van alle motoren samen maar is mij toch iets te heftig. Zal eerst wat ervaring op moeten doen.

Tjaa, het zit allemaal tussen de oortjes en de verbinding daarvan naar je rechterhand :+
 
Apart; standaard fiets met typegoedkeuring en dan dit .
Al eerder gezien op Zolder (in 2003 oid?) met een recht uit het krat Aprilia RSV1000R. Kerel werd in no time 2x zwart gevlagd en kon naar huis. Was witheet, smeet zn helm door de pitstraat van kwaaiigheid. Appie was poeporigineel en vlamnieuw dus dan mocht ie er vanuit gaan dat eea in orde was, toch? :?

Grtz,fRank
 
Vraagje:
Nou ga ik over twee weken met MSL voor het eerst het circuit op, en vroeg me af of er nog dingen zijn waaraan ik moet denken bij het ''klaarmaken'' van m'n 929 voor deze dag? Nou heeft hij net nieuwe sapjes en filters gekregen. De dag ervoor zal ik de spiegels en kenteken verwijderen. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Alle tips zijn welkom.

Banden die eronder liggen zijn pilot power 3 met nog ruim voldoende vlees erop. Nou zal ik absoluut nog geen Rossi tijden gaan rijden maar ben wel benieuwd hoe deze banden zich houden op het circuit. Dit omdat ik van regelmatige circuitrijders uit mijn omgeving hoor dat zij nooit met michelin zouden rijden omdat deze wel eens zomaar grip zouden verliezen.
 
Vraagje:
Nou ga ik over twee weken met MSL voor het eerst het circuit op, en vroeg me af of er nog dingen zijn waaraan ik moet denken bij het ''klaarmaken'' van m'n 929 voor deze dag? Nou heeft hij net nieuwe sapjes en filters gekregen. De dag ervoor zal ik de spiegels en kenteken verwijderen. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Alle tips zijn welkom.

Banden die eronder liggen zijn pilot power 3 met nog ruim voldoende vlees erop. Nou zal ik absoluut nog geen Rossi tijden gaan rijden maar ben wel benieuwd hoe deze banden zich houden op het circuit. Dit omdat ik van regelmatige circuitrijders uit mijn omgeving hoor dat zij nooit met michelin zouden rijden omdat deze wel eens zomaar grip zouden verliezen.

Op welk niveau ga je het circuit op?
 
Vraagje:
Nou ga ik over twee weken met MSL voor het eerst het circuit op, en vroeg me af of er nog dingen zijn waaraan ik moet denken bij het ''klaarmaken'' van m'n 929 voor deze dag? Nou heeft hij net nieuwe sapjes en filters gekregen. De dag ervoor zal ik de spiegels en kenteken verwijderen. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Alle tips zijn welkom.

Banden die eronder liggen zijn pilot power 3 met nog ruim voldoende vlees erop. Nou zal ik absoluut nog geen Rossi tijden gaan rijden maar ben wel benieuwd hoe deze banden zich houden op het circuit. Dit omdat ik van regelmatige circuitrijders uit mijn omgeving hoor dat zij nooit met michelin zouden rijden omdat deze wel eens zomaar grip zouden verliezen.
Als je voor het eerst gaat, hoef je je daar absoluut geen zorgen over te maken.
Je moet best stevig rond sjeezen voordat die banden loslaten.
Dus, gewoon zorgen dat je motor technisch in orde is en van de dag genieten :) :Y
 
Nou het word mijn eerste keer dus ik dacht laat ik maar in niv 1 beginnen _O-

Ik heb voor 3 juni nog een dag gepland bij racecracks voor niv 1+ maar als het me nou goed afgaat 1 mei wil ik kijken of niv 2 misschien beter is.

Dus maak me voorlopig nog niet druk om de bandjes, hij is verder technisch helemaal in orde dus dat gaat goedkomen.
 
Bij MSL keurden wij altijd algehele staat (hoe ziet het eruit, geen loshangende/zittende delen, geen olie/vetten waar het niet hoort), banden (profiel en ventieldopje), remmen (voldoende vlees op de blokjes en schijven goed), ketting (staat en spanning) en geluid.
Bij de cup werd/wordt er strenger gekeken (o.a. kettingbescherming, resonantie kuip, inlaatgeluid etc) maar dat is logisch.

Ga jij nu maar lekker genieten van de dag. Ga je te snel dan wordt je normaal gesproken in een snellere groep geplaatst.
Tenminste, dat doen wij bij 2theexperience zo. En in de langzaamste groep bepaalt de langzaamste het tempo of krijgt een eigen marshall en wordt er 1 op 1 gereden.
 
Bij MSL keurden wij altijd algehele staat (hoe ziet het eruit, geen loshangende/zittende delen, geen olie/vetten waar het niet hoort), banden (profiel en ventieldopje), remmen (voldoende vlees op de blokjes en schijven goed), ketting (staat en spanning) en geluid.
Bij de cup werd/wordt er strenger gekeken (o.a. kettingbescherming, resonantie kuip, inlaatgeluid etc) maar dat is logisch.

Ga jij nu maar lekker genieten van de dag. Ga je te snel dan wordt je normaal gesproken in een snellere groep geplaatst.
Tenminste, dat doen wij bij 2theexperience zo. En in de langzaamste groep bepaalt de langzaamste het tempo of krijgt een eigen marshall en wordt er 1 op 1 gereden.

Met de staat van de motor zit het wel goed, heb de originele uitlaat er ook nog bij dus die gaat er op voor de dag.

Ga er zeker van genieten en ben bang dat ik er een nieuwe verslaving bij ga krijgen :]
 
Hey Joep, wil je deze foto plaatsen en de oude verwijderen? Zit nu een zwarte hugger op. En een mooie achtergrond. 8-)
20190418_133528.jpg
 
1387370


She's back! Onderkuip komt er van het weekend onder:Y (Moet de uitlaat bouten nog een keer natrekken.)

Vandaag voor het eerst in tijden weer op mijn eigen motortje gereden. De arme motor heeft zeker 5 dagen stil gestaan :o

De black widow headers leveren in ieder geval een motor op die veel soepeler is. Je voelt geen HTEV meer. (Duuh :+) Verder totaal geen verlies is het lage gebied, dus dat is zeker positief. Wat het op de dyno doet ga ik jullie tzt laten weten! *O*

Verder! Motor maakt weer stroom aan en de ZX10 spanningsregelaar regelt het goed af.

Op naar nog meer kilometers!*O*
 
cool! is dat een LCR livery?
Heb het van ebay. Bodywork Injection White Plastics Fairing for Honda 2002 2003 CBR954RR ABS i055 | eBay
Wel een paar aanpassingen zoals het dekje achterop en het voorspatbord. Dat blauw met sterren vind ik niet zo passen. Dus het orginele rode spul erop.
Zag een R1 met een zwarte hugger en vond dat mooier staan. Dus heb mijn oude zwart gespoten. Lukte ook nog. Voor reserve de hugger van Erikje gekocht. Je weet immers nooit of het lukt. :+
 
Heb het van ebay. Bodywork Injection White Plastics Fairing for Honda 2002 2003 CBR954RR ABS i055 | eBay
Wel een paar aanpassingen zoals het dekje achterop en het voorspatbord. Dat blauw met sterren vind ik niet zo passen. Dus het orginele rode spul erop.
Zag een R1 met een zwarte hugger en vond dat mooier staan. Dus heb mijn oude zwart gespoten. Lukte ook nog. Voor reserve de hugger van Erikje gekocht. Je weet immers nooit of het lukt. :+
Haha cool, precies hetzelfde hoe het bij mij is gegaan;
Ook een blauw voorspatbord, geen porem, dus vervangen voor een carbon.
Nieuwe rode Ermax hugger gekocht, zet hem erop, meteen spijt. Toevallig had ik nog de carbon hugger van de 929 brug. Deze aangepast zodat hij netjes pastte op de 954 brug *O* ik ben weer blij
 
Haha cool, precies hetzelfde hoe het bij mij is gegaan;
Ook een blauw voorspatbord, geen porem, dus vervangen voor een carbon.
Nieuwe rode Ermax hugger gekocht, zet hem erop, meteen spijt. Toevallig had ik nog de carbon hugger van de 929 brug. Deze aangepast zodat hij netjes pastte op de 954 brug *O* ik ben weer blij
Zo is het maar net. Ik ook blij met resultaat.

Maar had nog meer mazzel waardoor ik blij werd. Leverancier gevraagd waarde op pakket 100 usd te zetten. Kwam nog door douane ook nog zonder controle. Dus geen bijbetaling. (Denk dat bekenden van hier het moesten afhandelen. :+) Bleek dat pakket eigenlijk te groot was om via pakketpost te mogen versturen maar kreeg het toch aan huis bezorgd. En natuurlijk dat ik net als bij jou nog goed vervangend spul had liggen. Niet alleen blij maar super tevreden.
 
Vandaag een beroerde modificatie uit moeten voeren...

Ze heeft weer een enorm kanon..

Zonder E keur en killer rijden word niet gewaardeerd door de platte petten
 

Bijlagen

  • IMG_20190420_102150.jpg
    IMG_20190420_102150.jpg
    335,9 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan