Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Bedankt Ron,
Ze hebben leuk spul, maar ik woon in Almelo dus ze zitten nogal ver van mij weg.
Zondag ga ik naar Houten daar is een Militaria beurs.
Ga de beurs ook gebruiken om hem wat te laten passen, heb ik ook een beter idee voor maten.
Dan is het ook gemakkelijker om wat online te bestellen.
Is best tricky is mijn ervaring. Mn ene pak is maat 56 en zit goed terwijl mn andere pak maat 58 is en toch een stuk krapper zit...? De nummertjes in de kraag zeggen niet zoveel als je verschillende merken vergelijkt. Met handschoenen ook al gehad trouwens.

Grtz,fRank
 
Is best tricky is mijn ervaring. Mn ene pak is maat 56 en zit goed terwijl mn andere pak maat 58 is en toch een stuk krapper zit...? De nummertjes in de kraag zeggen niet zoveel als je verschillende merken vergelijkt. Met handschoenen ook al gehad trouwens.

Grtz,fRank
Ja klopt, maar toch bedankt Frank.
Ik kijk dan ook alleen naar de zelfde merken en modellen.
En ook dan is het soms lastig, heb gelukkig geen haast.
 
Ja klopt, maar toch bedankt Frank.
Ik kijk dan ook alleen naar de zelfde merken en modellen.
En ook dan is het soms lastig, heb gelukkig geen haast.

Zelfs daar kan je niet vanuit gaan... althans mijn ervaring van Alpinestars pakken.
2 verschillende pakken in 54 gepast. 1 zat als gegoten, ander was zeker 3-4cm korter. Op een maatpak scheelt dat serieus veel :)
 
Zelfs daar kan je niet vanuit gaan... althans mijn ervaring van Alpinestars pakken.
2 verschillende pakken in 54 gepast. 1 zat als gegoten, ander was zeker 3-4cm korter. Op een maatpak scheelt dat serieus veel :)

Je moet ook niet eerst een pak voor de feestdagen passen, en daarna het andere pak! :+
 
Ja ken dat euvel ook, maar dan met handschoenen. Heb geen grote handen maar bij het ene merk heb ik xxl en bij het andere past zelfs die niet. Te tricky om via het web te bestellen. Dus op de beurs maar kijken.
 
Ja ken dat euvel ook, maar dan met handschoenen. Heb geen grote handen maar bij het ene merk heb ik xxl en bij het andere past zelfs die niet. Te tricky om via het web te bestellen. Dus op de beurs maar kijken.

Mijn ervaring met handschoenen op de beurs is dat de keuze om te huilen is ;( winkeliers nemen vaak alleen knakenspul mee.
 
Ook ik wou gaan voor handschoenen op de beurs. Heb rare handen waardoor ze vaak knellen bij de vingers. Maar op de beurs moet je er echt met mazzel tegenaan lopen.
 
Klopt. Maar zoeken op de beurs is aangenamer dan de hoofdprijs te betalen in de winkel. Als je ze daar vindt tenminste. En anders daar passen en op het web bestellen.
 
Ja ken dat euvel ook, maar dan met handschoenen. Heb geen grote handen maar bij het ene merk heb ik xxl en bij het andere past zelfs die niet. Te tricky om via het web te bestellen. Dus op de beurs maar kijken.
Idd passen, heb ik laatst ook mogen ondervinden. Had een kevlar jeans op het oog, zag er lekker "baggy" uit op de foto. Krijg ik mijn maat binnen, zat om de middel goed en lengte ook. Ware het niet dat ie voor mensen met van die dunne mikado beentjes geschikt is en niet voor mensen met een stel stevige poten :/
Helaas niet kunnen kijken bij Goedhart, dus moet ik nog een keer op pad om eens lekker te gaan passen... :)
 
Idd passen, heb ik laatst ook mogen ondervinden. Had een kevlar jeans op het oog, zag er lekker "baggy" uit op de foto. Krijg ik mijn maat binnen, zat om de middel goed en lengte ook. Ware het niet dat ie voor mensen met van die dunne mikado beentjes geschikt is en niet voor mensen met een stel stevige poten :/
Helaas niet kunnen kijken bij Goedhart, dus moet ik nog een keer op pad om eens lekker te gaan passen... :)
Dacht dat het bij jou andersom zou zijn. Alles past goed, ook de lengte alleen rond het middel heel erg strak. })
 
Wie gaat er zaterdag naar de beurs?

Pedro.rr
Vuurmesje (nog niet zeker)
Er-win (Zaterdag - zondag?)

en wie zondag?

CBR0n (Zondag)
 
Wie gaat er zaterdag naar de beurs?

Pedro.rr
Vuurmesje (nog niet zeker)
Er-win (Zaterdag - zondag?)

en wie zondag?

CBR0n (Zondag)
Ik ben er zaterdag ook! Samen met mijn vriendin en 2 kameraden*O*

Maar eerst de blade oplappen -O-

Ze is incontinent geworden uit haar linker poot'(

IMG_20190211_203434.jpg

Morgen nieuwe keerringen en nieuwe glijbussen! Gelijk maar goed doen :Y
 
Vervelend dat het onverwachts komt, maar dan is alles wel weer lekker fris! :Y

Onderhoud aan de voorpoten is sowieso iets wat te vaak wordt overgeslagen, ruik straks voor de lol maar eens aan de oude olie die eruit komt O-):9

Nog een tipje: wees voorzichtig met het terug monteren van de boel, vooral de onderste ashouders (2x boutje m8,dop12) kunnen weinig hebben.
Deze moeten met 22 Nm vast en ondanks dat ik wist dat dat niet veel was leverde dat mij een gescheurde onderpoot op -O-

Gelukkig heb ik toen voordelig een nieuwe poot kunnen scoren en heb daarna maar meteen een fatsoenlijke momentsleutel gekocht ;)
 
Stond op de planning om de voorvorken na de winter lekker te verwennen! Maargoed. Is iets eerder geworden:9 Gaat vast wel weer stukken beter voelen :Y De huidige olie zit/(zat_O-) er zeker al in sinds 2007. Vermoedelijk al veel langer:X

Sws zet ik alles vast met een werkplaats handboek en een momentsleutel:t maar dit klusje mogen ze bij MotoPort doen. Heb er simpelweg geen tijd voor deze week.

Ik weet hoe oude olie ruikt... Ga ik dus niet aan ruiken:9 vieze rioollucht:r
 
Vervelend dat het onverwachts komt, maar dan is alles wel weer lekker fris! :Y

Onderhoud aan de voorpoten is sowieso iets wat te vaak wordt overgeslagen, ruik straks voor de lol maar eens aan de oude olie die eruit komt O-):9

Nog een tipje: wees voorzichtig met het terug monteren van de boel, vooral de onderste ashouders (2x boutje m8,dop12) kunnen weinig hebben.
Deze moeten met 22 Nm vast en ondanks dat ik wist dat dat niet veel was leverde dat mij een gescheurde onderpoot op -O-

Gelukkig heb ik toen voordelig een nieuwe poot kunnen scoren en heb daarna maar meteen een fatsoenlijke momentsleutel gekocht ;)
Daarom: momentsleutel :Y
 
Vervelend dat het onverwachts komt, maar dan is alles wel weer lekker fris! :Y

Onderhoud aan de voorpoten is sowieso iets wat te vaak wordt overgeslagen, ruik straks voor de lol maar eens aan de oude olie die eruit komt O-):9

Nog een tipje: wees voorzichtig met het terug monteren van de boel, vooral de onderste ashouders (2x boutje m8,dop12) kunnen weinig hebben.
Deze moeten met 22 Nm vast en ondanks dat ik wist dat dat niet veel was leverde dat mij een gescheurde onderpoot op -O-

Gelukkig heb ik toen voordelig een nieuwe poot kunnen scoren en heb daarna maar meteen een fatsoenlijke momentsleutel gekocht ;)

En gelijkmatig aandraaien. Ook de klemboutjes van de vorkpoten zelf op het juiste moment is belangrijk. Vorig jaar ook een lekke keerring en poten naar JJ suspension gebracht, gelijk SKF ringen laten monteren en servicebeurtje. Kreeg bij het ophalen de dringende vraag of ik een momentsleutel had, volgens de medewerker vooral de onderste klemboutjes van de poten niet te vast zetten, max 25 Nm . Te strak dan kan de boel gaan wringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan