Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Goed nieuws! De blade is weer beter *O*Verse olie en glijbussen in de voorvork zorgt er ook voor dat het allemaal wel een heel stuk beter is! Wereld van verschil:$

Even de monteur quoten: "de olie was een beetje grijs, bruin en rook een beetje heel erg rioolachtig" _O- Was wel tijd dus!

Verder vandaag ook nieuwe seals voor de voorremmen besteld. Meende dat iemand een tijd geleden vroeg waar je ze kunt bestellen. Bij Motoport kunnen ze er als het goed is gewoon aankomen! :Y

Zo'n setje rubbertjes zal iedere motorzaak kunnen bestellen.
Wat ik doe is op cmsnl het honda part nummer opzoeken en dan dat nummer ff googlen.
Vind je genoeg sites waar je het kan bestellen. Zo vond ik bijvoorbeeld OEM remblokjes in DL , stuk goedkoper dan in NL.
 
Zo'n setje rubbertjes zal iedere motorzaak kunnen bestellen.
Wat ik doe is op cmsnl het honda part nummer opzoeken en dan dat nummer ff googlen.
Vind je genoeg sites waar je het kan bestellen. Zo vond ik bijvoorbeeld OEM remblokjes in DL , stuk goedkoper dan in NL.

Klopt! Dan vind je inderdaad de originele onderdelen. Scheelt ten opzichte van cmsnl een paar euro vaak.

Als je echter gewoon een volledige set besteld op deze manier kost het je alleen wel heel veel meer dan de set van, in dit geval, all balls.

Remblokken haal ik altijd uit Duitsland. Net als olie:Y Is vele malen goedkoper.
 
Klopt! Dan vind je inderdaad de originele onderdelen. Scheelt ten opzichte van cmsnl een paar euro vaak.

Als je echter gewoon een volledige set besteld op deze manier kost het je alleen wel heel veel meer dan de set van, in dit geval, all balls.

Remblokken haal ik altijd uit Duitsland. Net als olie:Y Is vele malen goedkoper.

Via welke site bestel je meestal? En bezorgen ze gewoon in Nederland? Ik ken eigenlijk alleen Louis en polo kwa Duitse sites.
 
Daar gaan we weer met wat reclame :+

Olie bestel ik bij: Motoroel100
Remblokken e.d. bij: Biketeile service

Ik check de prijzen nog altijd wel een keertje extra met Nederland. Maar vaak kan het gewoon uit. Blokjes en olie probeer ik vaak in bulk te bestellen:t Word gewoon naar Nederland verzonden, dus dat is altijd tof!
 
Ga morgen niet naar de beurs. Was even bij de locale motorzaak Leusinks en keek daar voor het eerst bij de kleding. Geen groot assortiment maar net leuk. Zag daar een paar handschoenen en een helmmutsje. Dacht de locale ondernemer te steunen. Kreeg goed advies en ook nog een korting omdat de beurs er is.
Dus geslaagd bij de motorzaak en niet via internet.
Dus onthouden allemaal en eens langsgaan bij Leusinks in Dronten. :t
 
Ga morgen niet naar de beurs. Was even bij de locale motorzaak Leusinks en keek daar voor het eerst bij de kleding. Geen groot assortiment maar net leuk. Zag daar een paar handschoenen en een helmmutsje. Dacht de locale ondernemer te steunen. Kreeg goed advies en ook nog een korting omdat de beurs er is.
Dus geslaagd bij de motorzaak en niet via internet.
Dus onthouden allemaal en eens langsgaan bij Leusinks in Dronten. :t

Top! Leuk dat je geslaagd bent en er waarschijnlijk ook nog eens een leuk contact aan heb overgehouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Als het morgen net zo'n mooi weer is als vandaag zal ik de blade eens uit de schuur trekken, eens kijken hoe deze nu rijdt met de verse achterschokdemper eronder!

En maandag ben ik een dag vrij omdat ik jarig ben en dan samen met mijn vrouw en dochtertje iets leuks wil gaan doen, als ik tussendoor tijd heb en het geen slecht weer is zal ik meteen even langs HK suspension rijden om de achterschokdemper nog even af te laten stellen 8-)
 
IMG_20190215_120207.jpg

Tourblade!*D

IMG-20190215-WA0006.jpg

Stop voor koekjesO-)

IMG_20190215_171254.jpg


Wij hebben de rit tot de overnachtingsplek alweer op zitten. Morgen van Amersfoort naar Utrecht!

Wat een weer!!!! Ouderwets bochtjes rijden en genieten *O*
 
het zou maar zo eens kunnen dat we dit spulletje er morgen weer in gaan poten wat een weertje:9~:9~
 

Bijlagen

  • DSC04538.JPG
    DSC04538.JPG
    308,2 KB · Weergaven: 8
Daar gaan we weer met wat reclame :+

Olie bestel ik bij: Motoroel100
Remblokken e.d. bij: Biketeile service
Tnks voor de reclame :P

Gisteren naar de beurs geweest en zoals al wel verwacht niet geslaagd voor handschoenen, maar wel voor een doorwaai jas waar ik per toeval tegenaan liep. Voor mochten we weer zo’n zomer krijgen als vorig jaar 8-)

En natuurlijk vandaag nog even de blade uit de schuur gehaald. Starten en lopen zonder probleem en heerlijk even een stukje gestuurd naar motoport om een nieuwe accu voor de sv650 van de vrouw te halen. Deze had de winter helaas niet overleefd.
 
Als het morgen net zo'n mooi weer is als vandaag zal ik de blade eens uit de schuur trekken, eens kijken hoe deze nu rijdt met de verse achterschokdemper eronder!

En maandag ben ik een dag vrij omdat ik jarig ben en dan samen met mijn vrouw en dochtertje iets leuks wil gaan doen, als ik tussendoor tijd heb en het geen slecht weer is zal ik meteen even langs HK suspension rijden om de achterschokdemper nog even af te laten stellen 8-)
Zit er ook aan te denken om morgen de SP naar buiten te rollen. Even langs mijn monteur om een afspraak te maken voor de montage van de nieuwe onderdelen.
Heb nu de Oberon koppelingscilinder, Racetorx shiftshaft support, Racetorx zwarte koppelingsdeksel en de Factory pro shift kit binnen. De kettingset ga ik over een week of 2 bestellen en dan kan alles er op.
De inlets voor de Sato dempers, de carbon sharkfin en heat shields van DHC voor net RP systeem zijn in de maak. Dan is het varken eindelijk klaar *O* (voor dit seizoen dan :+ )

Afgelopen week met de MT van madame bezig geweest. Zwarte radiateur cover, achterspatbord verlengstuk, framegat-afwerkdoppen en achterrempothouder gemonteerd. Alleen nog een set staalomvlochten remleidingen en is die ook klaar, zo blijf je lekker bezig :)
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu nodig. Kom maar door, merk en goede of slechte ervaring.
Ik koop meestal bij of MP Rockanje, niet de goedkoopste maar wel prima service (paniek situatie voor een weekend weg, 11:00 uur gebeld en 13:00 uur nieuw rubber).
Anders bij Abco in Vlissingen. Vroeger mijn top dealer maar helaas ben ik een eiland opgeschoven en is Rockanje een stuk dichterbij
Overigens, Abco ook een top service en advies. Voor de frutzooi waar een dealer ook niets aan verdient gebruik ik meestal MLM part als deze weer eens gratis verzenden heeft zoals dit weekend.
 
Top! Leuk dat je geslaagd bent en er waarschijnlijk ook nog eens een leuk contact aan heb overgehouden.
Dank je. Kom al een poosje bij Leusinks maar nog nooit in zijn kledingafdeling geweest. Stelt niet zo heel veel voor maar er ligt genoeg en hij vertelde dat er altijd besteld kan worden. Dus service is goed.

Vind het ook een prima monteur. Heeft voor een redelijk bedrag kleppen gesteld, nokkenasketting vervangen en mijn meegebrachte spanner en bougies geplaatst. Werd niet moeilijk om gedaan. Heeft sim geplaatst tegen laag bedrag omdat hij de sims kon ruilen. En heeft op verzoek de flaps uit het luchtfilterhuis gehaald en alle vervangen en verwijderde onderdelen meegeleverd. Haalde en bracht zelfs de brommert omdat ik niet door de pekel wilde rijden. 😊

Maar vandaag zijn koffiemachine voor het eerst ontdekt en zijn bescheiden kledingafdeling. En ja, kom er regelmatig voor de kleine hap en snap zaakjes.
 
Zit er ook aan te denken om morgen de SP naar buiten te rollen. Even langs mijn monteur om een afspraak te maken voor de montage van de nieuwe onderdelen.
Heb nu de Oberon koppelingscilinder, Racetorx shiftshaft support, Racetorx zwarte koppelingsdeksel en de Factory pro shift kit binnen. De kettingset ga ik over een week of 2 bestellen en dan kan alles er op.
De inlets voor de Sato dempers, de carbon sharkfin en heat shields van DHC voor net RP systeem zijn in de maak. Dan is het varken eindelijk klaar *O* (voor dit seizoen dan :+ )

Afgelopen week met de MT van madame bezig geweest. Zwarte radiateur cover, achterspatbord verlengstuk, framegat-afwerkdoppen en achterrempothouder gemonteerd. Alleen nog een set staalomvlochten remleidingen en is die ook klaar, zo blijf je lekker bezig :)
Jeetje Chris, dacht dat je klaar was. Zo te lezen blijf je dus bezig met vertroetelen. Ben benieuwd wat je met je tijd gaat doen als het project klaar is. 😎
 
Heb ook een nieuwe accu erin zitten. Nog geen ervaring mee. Wel wat gedoe vorig jaar met een Nitro. Vergeten van wie maar online gekocht. Heeft een half jaar zijn werk gedaan. Is teruggehaald en doorgemeten. Een vervangende deed het wel die paar dagen. De geretourneerde er weer in maar liep steeds leeg terwijl de laadspanning goed is. Na dagen aan de druppellader wilde de Nitro wel starten maar na 5 km bij de motorzaak (jaja Leusinks) geen prik meer. En werd daar keurig aangeduwd. Wil geen gedoe als instructeur dus maar een nieuwe gekocht. Zal eens kijken welk merk en waar deze gekocht is. Maar zit er net 2 dagen in dus kan er niets over melden.
 
Nu je toch op de beurs bent kan je gelijk kijken naar wat pimp spullen.
Wavediscs, rem-schakelsetje, afdekplaatje kontje, rem-koppelingshandel etc.
Vraag anders Chris (Ghettobassie) maar wat je meer kunt pimpen. krijg je een topfiets.

:+});)
 
Terug
Bovenaan Onderaan