Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Zie net posts over een concert voorbij komen, daar zeg je niks van....

maar je punt is duidelijk en zal het weghalen.
Hahaha, klopt, maar dat zijn bladerijders onder mekander. Daar bemoei ik me niet mee al reed ik zelf ook een blade en postte ik hier ook. Ik zou m’n spullen hier ook te koop kunnen zetten maar dat doe ik niet omdat ze niet op een blade horen. No worries zo’n helm verkoopt zich vanzelf wel als de prijs goed is, hoef je niet voor te spammen.
 
Goedenavond allen! Na jaren lang een Aprilia RSV gereden te hebben, sinds een aantal weken trots eigenaar van een grijze Fireblade uit 2008, model 2006.
Moet nog even een foto maken maar ik denk dat jullie wel een idee hebben hoe hij eruit ziet :)

Er zaten zilveren korte Pazzo hendels op, maar die heb ik eraf gehaald. Ik ben daar niet zo een fan van.
Wat zit er nog wel op;
- Sebring slipon uitlaat
- Gilles tooling shift holder
- LSL verhoogde clipons
- Zwarte rem en koppeling hendels
- Rizoma stuur gewichten
- LSL Stalen remleidingen voor
- Andere kentekenplaat houder
- Kleine knipperlichten achter
- Kleine knipperlichten voor
- Smoked kuipruit
- Stomp grip


Wat gaat er sowieso nog opkomen:
- Een rearset met reverse shift
- Gearindicator
- Grijs / zilver afdekkap voor de buddyseat (iemand nog tips? Of iets in de aanbieding?)

Ik zal niet super veel reageren, maar lees zeker mee :)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen! Na jaren lang een Aprilia RSV gereden te hebben, sinds een aantal weken trots eigenaar van een grijze Fireblade uit 2008, model 2006.
Moet nog even een foto maken maar ik denk dat jullie wel een idee hebben hoe hij eruit ziet :)

Er zaten zilveren korte Pazzo hendels op, maar die heb ik eraf gehaald. Ik ben daar niet zo een fan van.
Wat zit er nog wel op;
- Sebring slipon uitlaat
- Gilles tooling shift holder
- LSL verhoogde clipons
- Zwarte rem en koppeling hendels
- Rizoma stuur gewichten
- LSL Stalen remleidingen voor
- Geen idee wat voor een merk, maar er zit een andere kentekenplaat houder op
- Kleine knipperlichten achter
- Kleine knipperlichten voor
- Andere smoked kuipruit

Wat gaat er sowieso nog opkomen:
- Een rearset met reverse shift
- Gearindicator
- Grijs / zilver afdekkap voor de buddyseat (iemand nog tips? Of iets in de aanbieding?)

Ik zal niet super veel reageren, maar lees zeker mee :)
Interessant,ik deed het precies andersom,mijn Fireblade ingeruild voor een Mille R,geen moment spijt van gehad,
hoewel de Blade prima reed mist het karakter,iets wat een RSV juist wel heeft.
;)
 
Als je tevreden bent met de instellingen is het het makkelijkst om deze even op te schrijven, dan kan je bij een volgende servicebeurt of eventuele aanpassing hem weer zo instellen als hoe hij was.

Het is verder natuurlijk een beetje afhankelijk van wat je zelf kan/wil doen, maar de ashouders zouden bij een specialist geen uitdaging moeten zijn om los te krijgen denk ik.

Maar aangezien de boel net lekker fris is: gewoon lekker wachten tot het weer nodig is voor onderhoud en in de tussentijd geld apart zetten O-)
Ik ga de centen maar niet apart zetten, maar de onderdelen.... :P

De radiale ashouders zijn inmiddels besteld in het zwart. Vandaag ook nieuwe binnenpoten besteld, gaat nog wel even duren voordat ze er zijn, waren out of stock. De volledige oem binnenpoten kan ik dan samen met de radiaal adapterplaten weer de verkoop in gooien.
Zal medio eind van het seizoen gemonteerd gaan worden, de buitenpoten gaan dan eerst zwart geanodiseerd worden. Degene die mijn vorkpoten afgesteld heeft moet ik nog even contacten om ze te demonteren en daarna weer te monteren.

Had een rem- schakelset van Nobunaka, maar die paste niet optimaal door mijn uitlaatlijn, de remcilinder paste niet tussen de bochtenset en de schetsplaat in vanwege een verdiepte adapterplaat. Die heb ik dus maar weer verkocht, ga nu de oem rem- schakelset ga ik dan ook maar laten anodiseren, is die ook weer helemaal fris.

Dat is het dan weer voor het komende winterseizoen :)
 
Interessant,ik deed het precies andersom,mijn Fireblade ingeruild voor een Mille R,geen moment spijt van gehad,
hoewel de Blade prima reed mist het karakter,iets wat een RSV juist wel heeft.
;)

Ik kan me wel vinden in je commentaar. Het karakter ga ik wel missen. Heb 2 RSV`s totaal gehad in de afgelopen 15 jaar met daartussen nog een periode van een Suzuki GSXR1000 op de weg en circuit (bij elkaar 4 jaar). De RSV is inderdaad een karakter fiets, iets wat zeker goed bij mij past. Ik hou er wel van dat alles niet op voorhand vanzelf gaat, met de RSV moet je echt werken om hard te gaan en dat maakt het juist zo leuk. De Honda is (wellicht horen ze het hier niet graag) een allemans vriend en stuurt bijna als vanzelf en het vermogen komt er heel netjes uit.

Waarom dan een Fireblade? Als ik het budget had gehad was het een KTM RC8R of een RSV4 >2013 geworden, maar helaas met 2 jonge kinderen, een vriendin en noem maar op, (oftewel huisje boompje beestje) is het budget niet zo rekbaar als pak hem weg 10 jaar geleden :)
Ik wilde eigenlijk geen RSV van 04-08 (om verschillende redenen), dus met mijn beperkte budget moest ik een beetje out of the box denken en kijken. Er bleven 2 motoren voor mij over die ik echt mooi vind en dat waren de Suzuki GSXR1000 K5/6 of de Fireblade SC57 06/07
De K5/6 had ik al eerder gehad, de Fireblade niet en is/was gunstiger geprijsd en daarom is dat de keuze geworden.

Ga ik er schik mee hebben? Vast wel, maar ik zal eerlijk zijn, ik denk dat in de basis de RSV mij meer schik geeft op de weg. Waarom de RSV verkocht? Tja, hij was inmiddels al 18 jaartjes jong en de kilometerstand was nog op een acceptabel niveau dat mensen hem nog zouden willen hebben.
 
Zoveel mensen zoveel smaken, toen ik eenmaal op een mille had gereden wist ik dat ik er niet snel zelf een zou willen hebben en ben voor de sc57 gegaan. Voor het geld hoefde ik het niet te laten.
Ben gewoon meer van de vier dan de twee cilinder motorfietsen. Dan kun je de blade karakterloos vinden maar dat is maar een mening en die is niet de mijne.

Iemand hier trouwens nog geïnteresseerd in een paar blaze zadeltassen voor een sc57?
Ben zelf over op grote alu koffers.
 
Honda maakt alleen maar karakterloze motoren,het zijn nagenoeg allemaal allemansvriendjes,en dat maakt ze saai,is niks mis mee
als je daar van houd ,maar karakter nee sorry dat hebben ze niet,op 1uitzondering na dat was de NS400R door zijn 3 cilinder configuratie
en zijnde een 2 takt 1 van de weinige Honda,s met een eigen karakter.En als je toch een Fireblade met iets van een karakter wil noemen
is dat het eerste model,de latere zijn alleen maar karakterlozer geworden.
 
nou deze jongen gaat de karakterloze
blade straks nog maar eens even in de ketting
laten klimmen als je een dagje ouder word dan moet je wel weten
wat je fiets doet als je aan het gas loop te trekken
*O*
 
Zie net posts over een concert voorbij komen, daar zeg je niks van....

maar je punt is duidelijk en zal het weghalen.

[spuit-11-modus]
Het iets te koop aanbieden of dat iemand vertelt dat hij naar een concert of festival gaat is natuurlijk wel appels met peren vergelijken.

We hebben in dit topic een groepje vaste bezoekers, en dan worden er ook weleens dingen verteld die niks te maken hebben met de fireblades (af en toe zijn het net mensen he!? :+ )

Ik heb de advertentie niet gezien maar maak uit de latere reactie van @Willem op dat het om een helm ging? Persoonlijk had mij dat niet zoveel uitgemaakt want jij komt immers ook in dit topic wel vaker even buurten en een helm is vrij universeel.

Het wordt een ander verhaal als je hier nog nooit in het topic geweest bent en dan gaat lopen spammen of als je bijvoorbeeld een kuipruitje voor een R1 kwijt wil hier.

Maargoed, dat is hoe ik er in sta..

[/spuit-11-modus]
 
Gisteren terug gekomen van een heerlijke week sturen samen met vriendin en wat maten door Duitsland (Eifel) en Luxemburg, geboft met het weer en ongeveer een 2000km fun op het klokje bij gezet!

Dichtbij en heerlijke stuur wegen *D
 

Bijlagen

  • 20190617_174112.jpg
    20190617_174112.jpg
    230,6 KB · Weergaven: 22
  • 20190618_141554.jpg
    20190618_141554.jpg
    231,3 KB · Weergaven: 20
  • 20190620_121006.jpg
    20190620_121006.jpg
    274,2 KB · Weergaven: 20
  • 20190620_125806.jpg
    20190620_125806.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20190620-WA0012.jpg
    IMG-20190620-WA0012.jpg
    170,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20190620-WA0113.jpg
    IMG-20190620-WA0113.jpg
    133,5 KB · Weergaven: 20
Dat is ook een manier om er tegenaan te kijken @Joep maar ik kom ook vaker in verschillende topics en ik zou nooit zomaar iets te koop aanbieden dat niet specifiek voor dat type motor waarover het topic gaat. Ik kan m’n pak hier verkopen, ook in het GSR600 topic of het R1 topic of of of, maar ik denk dat maar ik kan het mis hebben, dat de meerderheid dat niet cool vind. Ik kan het mis hebben en ik heb sowieso niks in te brengen als iemand het niet weghaald. Ik probeer alleen beroep te doen op iemands fatsoen want er worden ons al genoeg producten in vorm van spam door de strot gedouwd. Nogmaals, dat is slechts mijn bescheiden mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Dacht dat de motorfamilie èèn familie was. Maar blijkt niet zo te zijn dus. Kan 1 letter veranderen naar mijn mening. Maak van de M een K.

Klinkt harder dan het is en wil niet naar iemand wijzen hier.

Bedoel wel dat ik het eerder met Joep eens ben dan met Willem. Het is hier een openbaar medium zodat een ieder hier kan komen lezen en posten. Zint het je niet wat er staat kun je twee dingen doen. Reageren of doodzwijgen. Mijn ervaring is dat reageren meer ellende oplevert dan doodzwijgen. (Neem maar deze reactie van mij. Had ook niks kunnen schrijven)

Als je stil blijft zie je de schrijver na een paar keer niet meer terug of verdwijnt het onderwerp stilletjes.
Wil je voorkomen dat er "ongewenste posts" komen dan moet je het afschermen. Mogen alleen leden komen die door de ballotage komen. En dat is iets wat het CBR-Fireblade-topic niet wil denk ik. Altijd een hele gezellige mallotige club geweest waar ook best serieuze onderwerpen aan bod kwamen. En bovenal een club die voor elkaar klaar staat.

En nu houd ik erover op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan