Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik heb het snoertje waar je een 9V blokbatterij op aan kan sluiten aangepast (je hebt een paar andere pinnetjes in de connector nodig voor de aansluiting van de quickshifter)

daar zit in mijn geval een microswitch aan welke in rust ingedrukt is (het schakelaartje komt dus vrij als ik tegen mijn pookje druk) en hij zit dan aangesloten op het NC contact.

De onderbrekingstijd weet ik zo niet, ik zal straks even een blik werpen waar hij bij mij op staat ingesteld.

Tnx,

Om de batterij aan te sluiten heb ik female krimp pennetjes gebruikt die voor een SUB D connector bedoelt waren.
Binnenkort maar eens bekijken of we ergens netjes een switch kunnen plaatsen, eventueel nog ergens schakelaartje om het snelschakelen uit te kunnen zetten.
 
Echt klappen en ploffe zoals een af fabriek quickshifter gaat je niet doen..
Gewoon puur omdat die de ontsteking ook onderbreken tijdens een schakel actie.. de powercommander voor onze motoren doet alleen de injectie onderbreken, maar blijft vonken..

-----------------

Kleine update van de mijne..

Gister de stickers geplakt op de topkuip..
En het standaard kanon is eraf, nieuwe hurric pijp geworden, tot nu toe erg tevreden, hoewel de beugel voor aan het stepje wel netter had gekunt..

Stationair klinkt hij bijna gelijk aan mijn vorige pijp (two brothers titanium) verder kan ik weinig over het geluid zeggen, ik heb er nog niet mee gereden.
Waarom niet de beugel van de uitlaat iets opschuiven? Dan kan dat lipje er tussen weg :Y
 
Hello everybody, Michael uit Almere, bezig met mijn rijbewijs (theorie/AVB in de pocket) en voornemens een Honda Fireblade aan te schaffen. Ik sta open voor al jullie advies en lees ondertussen gezellig mee.
 
Een 2007 of 2008 1000RR. De meningen zullen waarschijnlijk verdeeld zijn of dit een verstandige keuze is als eerste fiets.
Lekker belangrijk wat een ander vindt, waarom eerst een lichtere fiets fixen "om het te leren", terwijl je eigenlijk een andere wilt....? Wat Oerblade zegt, alles valt of staat met je rechter pols. Als je in het begin rustig je bike leert kennen, kan je met iedere bike beginnen, en dus ook met een blade :]

En welkom hier :W
 
Laatst bewerkt:
My point exactly, ben inmiddels halverwege de 30 dus ietswat verstandiger dan toen ik 18 was. Kan niet wachten tot ik eindelijk proefritjes kan gaan maken. Heb mijn theorie een maand geleden gehaald en van de week dus mijn AVB. Al die schakelbrommers werpen nu hun vruchten af :)
 
Klopt, hij had het erg druk. Hij was ook met wat andere werzaamheden bezig waardoor hij ook niet meer aan zijn eigen werk toekwam. Aan de ene kant beter voor hem, aan de andere kant had hij het na een paar weken ook door kunnen geven dat hij er niet aan toe zou komen. Als ik hem niet gecontact had, had ik mij afgevraagd hoe lang ze daar nog gelegen hadden, van hem kreeg ik maar niets te horen.... :/

Maar goed, heb ze weer. We gaan het wel zien wat het gaat worden de 9e :)
Pajic *O*:}
 
Waarom niet de beugel van de uitlaat iets opschuiven? Dan kan dat lipje er tussen weg :Y

Helaas...
De houder waar het stepje aan zit is een stuk dikker als de spacer die om de houder zit..

Het had inderdaad mooier en steviger geweest, maar klemt niet voldoende als ik hem daar aan vast zou maken😪
 
My point exactly, ben inmiddels halverwege de 30 dus ietswat verstandiger dan toen ik 18 was. Kan niet wachten tot ik eindelijk proefritjes kan gaan maken. Heb mijn theorie een maand geleden gehaald en van de week dus mijn AVB. Al die schakelbrommers werpen nu hun vruchten af :)

Waar les je? Ik heb mij bewijsje bij learn to ride gehaald in lelystad..

Mijn eerste echte eigen motor was een 954rr fireblade.. en woon ook in almere (literatuurwijk)

Beginnen op een blade is mij echt niet tegen gevallen, het is alleen verdomd letten op dke gashendel, kwa vermogen absoluut niet te vergelijken met sv650/mt07 power.

Mocht je klaar zijn en een rondje willen scheuren, altijd gezellig 👍
 
Rijden er hier nog mensen met een ander luchtfilter dan standaard?

Wat het internet mij vooral zegt is dat een K&N je vermogen kost.

Van BMC en eventueel andere merken (pipercross) lees ik weinig. Weinig resultaten zegmaar :9

Tips zijn altijd welkom! Een halfjaartje 11.000km maken heeft wel impact gehad op het luchtfilter, dus een schoonmaakbaar filter heeft wel voorkeur!O-)
 
Waar les je? Ik heb mij bewijsje bij learn to ride gehaald in lelystad..

Mijn eerste echte eigen motor was een 954rr fireblade.. en woon ook in almere (literatuurwijk)

Beginnen op een blade is mij echt niet tegen gevallen, het is alleen verdomd letten op dke gashendel, kwa vermogen absoluut niet te vergelijken met sv650/mt07 power.

Mocht je klaar zijn en een rondje willen scheuren, altijd gezellig 👍

Ik les bij Betty in almere buiten op een CB650F. Echt een aanrader, je gaat pas examen doen als je er echt klaar voor bent.

Ik houd me zeker aanbevolen voor een proefrit als het zover is, thanks!!
 
Ik heb jaren met k&n gereden maar tegelijkertijd ook een dynojet kit er in gemonteerd. Nooit problemen mee gehad.
Behalve toen ik het filter had schoongemaakt en weer had voorzien van een laagje olie. Iets te veel olie erop en dat werd in de carburateurs gezogen waardoor de motor ging sputteren.
Nu rij ik met Factory Pro gewoon omdat ik het goedkoop kon kopen en leuk vond om in te bouwen.
Ook hier geen problemen mee.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update over m'n Blade en het willekeurig uitvallen.

Zekering van de PGM-FI verwisseld. Rij nu al 300km probleemloos. 8)7

1390329
 
Kleine update over m'n Blade en het willekeurig uitvallen.

Zekering van de PGM-FI verwisseld. Rij nu al 300km probleemloos. 8)7

Bekijk bijlage 1390329
die ziet er plaatselijk inderdaad wat zwarter uit (op de plek waar het klemt), wellicht was het er uit halen, schoon maken en er opnieuw in doen al voldoende ivm slecht contact.
maar vervangen zijn de kosten niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan