Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Het blok van mn blade is stuk gegaan met het eerste ritje van het jaar, stuk genoeg dat er een nieuwe in moet.. 😭

Iemand een adresje voor een andere? Ik zoek een blok voor een blade van 2004, sc57. Niet meer dan 35k erop, goed in orde en geen gekke fratsen mee gebeurt.

Boonstra heeft er 1, met maand garantie, maar helaas teveel km voor wat ik zoek (45k).

IMG-20190302-WA0007.jpg
 
Het blok van mn blade is stuk gegaan met het eerste ritje van het jaar, stuk genoeg dat er een nieuwe in moet.. 😭

Iemand een adresje voor een andere? Ik zoek een blok voor een blade van 2004, sc57. Niet meer dan 35k erop, goed in orde en geen gekke fratsen mee gebeurt.

Boonstra heeft er 1, met maand garantie, maar helaas teveel km voor wat ik zoek (45k).

Bekijk bijlage 1365169

Heb er niet toevallig eentje liggen, maar wat is er gebeurd?-O-
 
Het blok van mn blade is stuk gegaan met het eerste ritje van het jaar, stuk genoeg dat er een nieuwe in moet.. 😭

Iemand een adresje voor een andere? Ik zoek een blok voor een blade van 2004, sc57. Niet meer dan 35k erop, goed in orde en geen gekke fratsen mee gebeurt.

Boonstra heeft er 1, met maand garantie, maar helaas teveel km voor wat ik zoek (45k).

Bekijk bijlage 1365169

Das mooi balen, denk dat het lastig wordt een motor te vinden; hoor en lees regelmatig over sc 57 met motorproblemen :(

Probeer anders ook over de grens te kijken, bij kleinanzeige.de . groter land, groter aanbod.
 
Het blok van mn blade is stuk gegaan met het eerste ritje van het jaar, stuk genoeg dat er een nieuwe in moet.. 😭

Iemand een adresje voor een andere? Ik zoek een blok voor een blade van 2004, sc57. Niet meer dan 35k erop, goed in orde en geen gekke fratsen mee gebeurt.

Boonstra heeft er 1, met maand garantie, maar helaas teveel km voor wat ik zoek (45k).

Bekijk bijlage 1365169
Dat is mooi ruk... -O-

Boonstra zou ik sowieso links laten liggen vwb motoren en motorblokken. Ik wilde een aantal jaar geleden een schade SP1 fixen om er een project van te maken, zij hadden er ook eentje staan. Motor is goed hoor, niks mis mee, zeiden ze. Er ging iemand die uit de buurt kwam voor me kijken aangezien ik niet weg kon ivm hoogzwangere vrouw. Hij vroeg of ze de motor even wilde starten... Was allemaal niet nodig volgens hun, blok was helemaal in orde. Na wat aandringen ze toch zover gekregen het blok te starten. En wat denk je, blok leek wel een rammelende knikkerbak. |( Dus maar gelijk uit laten zetten en daar lekker laten staan....

Je zou Motorparts-online evt nog kunnen proberen....
 
Dat is mooi ruk... -O-

Boonstra zou ik sowieso links laten liggen vwb motoren en motorblokken. Ik wilde een aantal jaar geleden een schade SP1 fixen om er een project van te maken, zij hadden er ook eentje staan. Motor is goed hoor, niks mis mee, zeiden ze. Er ging iemand die uit de buurt kwam voor me kijken aangezien ik niet weg kon ivm hoogzwangere vrouw. Hij vroeg of ze de motor even wilde starten... Was allemaal niet nodig volgens hun, blok was helemaal in orde. Na wat aandringen ze toch zover gekregen het blok te starten. En wat denk je, blok leek wel een rammelende knikkerbak. |( Dus maar gelijk uit laten zetten en daar lekker laten staan....

Je zou Motorparts-online evt nog kunnen proberen....
Volgens mij heeft Rogerno1 (Roy) daar ook blade vandaan gehaald. Zou prima blok zijn maar bleek ook troep. Scheur in het blok.
 
Heb er niet toevallig eentje liggen, maar wat is er gebeurd?-O-
Stukkie aan het rijden, vervolgens uit t niets een "Klang", en vervolgens het geluid van metaal op metaal, Schrapend. We hebben t blok nog niet verder open gehaald om de rest ook te bekijken, maar de krassen zijn al veel te diep. Bij handmatig aandrijven voel je t ook zwaar worden als de 2 linker cilinders omhoog komen. Stuk genoeg dat een ander blok voordeliger is..
 
Stukkie aan het rijden, vervolgens uit t niets een "Klang", en vervolgens het geluid van metaal op metaal, Schrapend. We hebben t blok nog niet verder open gehaald om de rest ook te bekijken, maar de krassen zijn al veel te diep. Bij handmatig aandrijven voel je t ook zwaar worden als de 2 linker cilinders omhoog komen. Stuk genoeg dat een ander blok voordeliger is..
Heb gezocht op "blok sc57 te koop". Gevonden; Motorblok Honda CBR1000RR 2004 / 2007 SC57 Engine - Te koop
Weet niet of het er nog is. Bellen weet je het. Zo ja, afdingen.

Zijn meerdere hits maar heb de eerste gepakt. In Antwerpen dus zou zeggen, gewoon even op het web zoeken.

Succes
 
Dat is echt pech hebben... Kan me voorstellen dat een ander blok goedkoper al dan niet makkelijker is!

Hopelijk vind je gauw een vervanger! Mocht ik wat tegenkomen laat ik het je weten:t
 
Rempotje binnen voor de achterrem en is de aansluiting te klein voor de standaard slang.
Nu kan ik uiteraard wel een nieuwe slang kopen maar dan is de aansluiting van de rempomp weer te groot.
Jullie een oplossing?
Gaat om een "Rizoma" rempotje en een Brembo rempomp.
 
Eventueel kun je er natuurlijk een slang connector opzetten. Die zijn er wel in oplopende maten meende ik. Of kijken of je een nieuw slangetje wat op kunt rekken. :t
 
Van klein nar groot lukt nog wel. Verwarmen en optrompen c.q. groter maken door een pennetje erin te drukken. Maar kleiner maken?
Geen idee ook om hoeveel mm het gaat. Lukt niet met een slangenklemmetje begrijp ik. Standaard slang bevestigen op rempomp en een pijpje op de andere kant waar je een juiste maat ring met diameter grotere slang op soldeert?
Denk ook maar mee hoor. ;)
 
De beste optie is toch denk ik de kleine slang groter maken. Ik heb nog nket gekeken of ik nog wat heb liggen.
Maar het heeft geen haast, het is niet voor de Blade maar de kleine brommers waar ik mee bezig ben.
 
Bekijk bijlage 1370881

Poetsdag! Alle meuk van afgelopen winter is er weer af! Deze week de ketting nog even weer helemaal schoonmaken en de achterstepjes weer mooi glimmend polijsten. :Y

De bus was ontbreekt in deze foto. :P Die gele die erachter staat is veel mooier! 8-)

Afgelopen week ook maar de Blade uit de schuur gehaald. Tevens ook een powercommander geïnstalleerd. Allemachtig wat een verschil geeft dat! (Uiteraard met een spam fotootje.)

1370965
 
Heya Bassie, heb nog twee berichtjes geschreven maar zijn niet verzonden. Kom er net achter dat er een beveiligingsfout is opgetreden.
Stuur het bedankje voor je snelle reacties dan maar via dit kanaal. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan